2017-10-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du kan ha rätt-att han köpt en engångsmobil- men det förutsätter att Madesen redan innan mördandet
vidtagit försiktighetsåtgärder.
Det var nog inte så Madsen tänkte, han hade aldrig räknat med "fastna" för det här.
Jag tror han filmade, om han hunnit sända iväg filmen, är mera osäkert.
Men klart han filmade hela tiden, han gillar att titta på sånt och den här filmen hade han säkerligen tänkt att han skulle titta vidare på när han kommit i land, och få lite extra kickar av att återuppleva en annan människas skräck och utsatthet.
Han går igång på sånt, och ingår i ett gäng som kollar dylika filmer. Han skulle ha filmen som en extra fjäder i hatten, en sexual sadistiskt mordfilm överträffar hans u-båtbyggande med hästlängder.
Hans likaledes morbida vänner, borde också låsas in för gott.
Darknet o Tor intresserar inte mig. Kan inte förstå att vanliga personer kan dras till sån skit.
Den där svenska strippan som lät sig utnyttjas i Madsens verkstad- lever hon?
Eller försvann hon på nåt mystiskt sätt?

Darknet og tor er bare en kryptert browser.

Fatter dere ingen ting.
Citera
2017-10-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför?

Fordi at tor er satans tregt.
Citera
2017-10-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Darknet og tor er bare en kryptert browser.

Fatter dere ingen ting.
jag är inte intresserad av fler detaljer eller dylika filmer- förstår du?
Tänker inte lägga energi på att söka, om Madsen hunnit skicka filmen så har han förmodligen sänt den till en av sina vänner först. Från sin mobil till vännens mobil.
EN sådan vän kommer inte att kontakta polisen och berätta att han har Madsens egen mord film.
Förstår du?
Men det här kommer polisen att syna, det är deras jobb.
Citera
2017-10-05, 02:55
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt-att han köpt en engångsmobil- men det förutsätter att Madesen redan innan mördandet
vidtagit försiktighetsåtgärder.
Det var nog inte så Madsen tänkte, han hade aldrig räknat med "fastna" för det här.
Jag tror han filmade, om han hunnit sända iväg filmen, är mera osäkert.
Men klart han filmade hela tiden, han gillar att titta på sånt och den här filmen hade han säkerligen tänkt att han skulle titta vidare på när han kommit i land, och få lite extra kickar av att återuppleva en annan människas skräck och utsatthet.
Han går igång på sånt, och ingår i ett gäng som kollar dylika filmer. Han skulle ha filmen som en extra fjäder i hatten, en sexual sadistiskt mordfilm överträffar hans u-båtbyggande med hästlängder.
Hans likaledes morbida vänner, borde också låsas in för gott.
Darknet o Tor intresserar inte mig. Kan inte förstå att vanliga personer kan dras till sån skit.
Den där svenska strippan som lät sig utnyttjas i Madsens verkstad- lever hon?
Eller försvann hon på nåt mystiskt sätt?

Då är du kanske som jag. Sådant som Tor och Darknet har jag ingen användning av och då spelar det ingen roll om jag så läser det 100 ggr. Kan inte fokusera på sådant som ej intresserar mig.
Det finns ju indikationer på att mord och undanröjande av lik upptog mycket av Madsens tankar. PM hade ju frågat en medarbetare var det var lämpligast att dumpa en kropp i Sundet tex.
Jag tror absolut att Madsen ville ha ut så mycket som möjligt av sitt risktagande lustmord när det väl blev av (tror dock inte att Kim var hans tilltänkta offer. Utan det där var nog ett impulsmord. Annars hade han ju förberett det bättre.) Men jag tror att han kanske gick och förberedde sig för ett mord.
Så kanske att han funderat på hur han skulle kunna filma och bevara filmen utan att lämna spår efter sig. Det är ju ganska uppenbart att han i fantasin styckat kroppar om och om igen. Han verkar ju nästan ha haft en kontraktmördares rutin. Det verkar som att han funderat på väldigt mycket av det som sedan hände. Men att han fick improvisera berodde nog på att Kim inte var det planerade offret. Svenska strippan har jag aldrig hört talas om.(?)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 03:45.
Citera
2017-10-05, 02:58
Medlem
Citat:
Då är du kanske som jag. Sådant som Tor och Darknet har jag ingen användning av och då spelar det ingen roll om jag så läser det 100 ggr. Kan inte fokusera på sådant som ej intresserar mig.
Det finns ju indikationer på att mord och undanröjande av lik upptog mycket av Madsens tankar. PM hade ju frågat en medarbetare var det var lämpligast att dumpa en kropp i Sundet tex.
Jag tror absolut att Madsen ville ha ut så mycket som möjligt av sitt risktagande lustmord när det väl blev av (tror dock inte att Kim var hans tilltänkta offer. Utan det där var nog ett impulsmord. Annars hade han ju förberett det bättre.) Men jag tror att han kanske gick ock förberedde sig för ett mord.
Så kanske att han funderat på hur han skulle kunna filma och bevara filmen utan att lämna spår efter sig. Det är ju ganska uppenbart att han i fantasin styckat kroppar om och om igen. Han verkar ju nästan ha haft en kontraktmördares rutin. Det verkar som att han funderat på väldigt mycket av de som sedan hände. Men att han fick improvisera berodde nog på att Kim inte var det planerade offret. Svenska strippan har jag aldrig hört talas om.(?)

Ja det er flere ting som tyder på at han hadde forberedt seg og at KW var et tilfeldig offer.
Citera
2017-10-05, 03:14
Medlem
Citat:
Jag tror absolut att Madsen ville ha ut så mycket som möjligt av sitt risktagande lustmord när det väl blev av (tror dock inte att Kim var hans tilltänkta offer. Utan det där var nog ett impulsmord. Annars hade han ju förberett det bättre.) Men jag tror att han kanske gick ock förberedde sig för ett mord.
Så kanske att han funderat på hur han skulle kunna filma och bevara filmen utan att lämna spår efter sig. Det är ju ganska uppenbart att han i fantasin styckat kroppar om och om igen. Han verkar ju nästan ha haft en kontraktmördares rutin. Det verkar som att han funderat på väldigt mycket av de som sedan hände. Men att han fick improvisera berodde nog på att Kim inte var det planerade offret. Svenska strippan har jag aldrig hört talas om.(?)
Tror inte heller att K.W var det utsedda offret, men tillfället kom, och viss planering hade han nog hunnit göra. Han är omvittnat speciell och det som kommit fram, tycker jag beskriver en ADHD-personlighet, han drar igång verksamheter, det går upp och ner, han kanske brinner igång när
han ska göra något, men när det gäller planera ett grovt brott i detalj så har Madsen uppenbara brister.
Inte bara brottet/mordet i sig, han visar brister av förnuftstänkande när han sänker sin u-båt. Smart ide trodde han, nu försvinner alla spår av sadistmordet, han förstod inte att just detta att han sänkte sin u-båt, skapar misstankar.
Helt klart Madsen är tekniskt duktig person, men han är inte vidare klyftig eller djuptänkande.
Strippan -en svenska besökte hans verkstad och badade där, nån typ av underhållning, plus att hon betjänade Madsen och hans kamrater. Jág undrar hur hon behandladess?
Citera
2017-10-05, 03:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Känns inte alls långsökt tycker jag. Tvärtom finns här ännu en parallell till Nerius Bilevicius, som hade försökt få med sig en tjej någon eller några dagar tidigare, om jag minns rätt var det genom att fråga efter vägen och be henne följa med och visa. Men hon hade tyckt att han kändes obehaglig och skyndat sig vidare istället. Där räddade hon sin livhanke. Kanske tjejen som nekade PM's erbjudande också gjorde. Istället blev det KW som fick sätta livet till, i ett mord som var precis lika klantigt planerat och genomfört som i fallet med Bilevicius och LH. Klantiga på lite olika vis bara, dessa livsodugliga kräk.
Du hade nog tyvärr helt rätt här i dina funderingar och det ett bra tag innan den nya, makabra bevisningen offentliggjordes. Precis som med Nerijus, en i förväg uttänkt plan, som sätts i verket när tillfälle ges. Scenariot är något han haft i tankarna en längre tid, en sexualsadistisk fantasi han till slut måste förverkliga då hans sjuka drifter pockar på.
När KW ber om en intervju och frågar om möjligheten att komma med på ubåten - i den stunden uppstår hans chans och han förbereder direkt vad han behöver ha med för ändamålet. Hade det inte blivit Kim så hade det blivit någon annan. Nu fick han "rätt" tillfälle, det han väntat på.

Hans "uppladdning" har nog pågått ganska länge, förberedelsefasen, med sexualsadistiska fantasier om hur han själv ska gå till väga för att uppnå den ultimata njutningen - att känna offrets rädsla, känna sin makt och kontroll, tillfoga offret smärta, dödsångest och ond, bråd död. Fysisk och psykisk tortyr. Känna sin makt över liv och död. Den ultimata skändningen av en kvinna - ett inneboende, avgrundsdjupt kvinnohat och kvinnoförakt.

Precis som i LH-fallet så invaggas KW först i en falsk trygghetskänsla, till den punkten när fällan slår igen när ingen återvändo finns. Hjälplöst förlorad till hans sjuka lustar.
Tyvärr så tror jag att det helvete han utsatt henne för har varit ganska utdraget, med tanke på vad som framkommit om hans "specialintressen" och att han haft mycket tid på sig - till skillnad mot Nerijus som hade tidspress, vilket inte gör fallet mindre djävulskt för det.

Madsen är i sin säkra ubåt och kan leva ut sina fantasier - fritt från insyn.
Utdraget och vidrigt händelseförlopp. En dödsångest och ett lidande så hemskt att det inte går att beskriva.

Madsen och Nerijus kan tyckas vara ganska olika som personer men är dock rätt lika i vissa avseenden. Den grandiosa självbilden - "störst, bäst, ifrågasätt mig inte".
Avpersonifierar sitt offer. Behandlar också sina offer som skräp efteråt. Offret är bara ett objekt för dem, ett offer de tog för att tillfredsställa sina sexualsadistiska lustar. Något som är förbrukat och ska döljas för att de skall undgå upptäckt. Bort med skräpet bara.
Nerijus tryckte med kraft in LH:s kropp i ett smalt klädskåp och kastade några skitiga, gamla klädesplagg över. Madsen styckade KW:s kropp och slängde kroppsdelarna överbord.

Precis som Nerijus så kommer nog Madsen aldrig att erkänna trots att han blir överbevisad om sin skuld. Sexualsadister erkänner mycket sällan sina brott då brotten anses så skamfyllda.
De vet hur omgivningen ser på brotten - även om de inte själva ser det på samma vis.
De hade ju rätt att ta sitt offer, rätt att tillfredsställa sina lustar, de "behövde" ju det.
Det enda de brukar ångra är såklart att de åkte fast, att det fanns bevis.
Självömkan brukar vara utmärkande samt empatilöshet inför offer och anhöriga.

Erkänner en sexualsadist brukar det komma efter flera år av terapi, i dessa samtal.
Dock ska man veta att sexualsadism inte kan "botas", sådana som Nerijus och Madsen bör låsas in på livstid för att skydda mänskligheten mot nya, djävulska dåd.

Även om Madsen får livstid och blir föraktad och avskydd för sitt djävulska dåd så är det ändå KW:s familj som får det värsta straffet.
En livslång smärta, sorg och saknad efter KW - att alltid påminnas om den fasa och smärta hon upplevde innan hon dog - allt förorsakat av Monstret Madsen.
Hur klarar man av den obegripligt svåra smärtan?
Hur överlever man?
Mina tankar går till KW och hennes familj.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-05 kl. 03:28.
Citera
2017-10-05, 03:32
Medlem
Citat:
Tror inte heller att K.W var det utsedda offret, men tillfället kom, och viss planering hade han nog hunnit göra. Han är omvittnat speciell och det som kommit fram, tycker jag beskriver en ADHD-personlighet, han drar igång verksamheter, det går upp och ner, han kanske brinner igång när
han ska göra något, men när det gäller planera ett grovt brott i detalj så har Madsen uppenbara brister.
Inte bara brottet/mordet i sig, han visar brister av förnuftstänkande när han sänker sin u-båt. Smart ide trodde han, nu försvinner alla spår av sadistmordet, han förstod inte att just detta att han sänkte sin u-båt, skapar misstankar.
Helt klart Madsen är tekniskt duktig person, men han är inte vidare klyftig eller djuptänkande.
Strippan -en svenska besökte hans verkstad och badade där, nån typ av underhållning, plus att hon betjänade Madsen och hans kamrater. Jág undrar hur hon behandladess?

Det är många diagnoser som stämmer in på Madsen. Så han lider kanske av samsjuklighet.
Vad vi vet har han inget brottsligt förflutet. Och både vänner och ovänner säger att detta kunde de inte se komma!
Jag tror att PM pga sin kariskmatiska samt grandiosa,ljugande och duperande personlighet lider av Narcissism NPD.
Alla NPD är inte psykopater, en del är. Så jag tänker att kanske det här med hans fallolycka 2014 att han fick ett slag i pannloben. Om han redan innan pga NPD hade låg empati så blev det betydligt värre efter detta. Det är omvittnat att han fick sämre impulskontroll och fler raseriutbrott.
Det här med att han är helt manisk med special intressen kan faktiskt bero på att han lider av ADD som är som ADHD men man är inte utåtagerande och bråkig. Madsen har inget våldsamt i sitt förflutna. Snarare tvärtom beskriver de som kände honom. Men han kunde slänga verktyg omkring sig när han blev frustrerad. Men inte PÅ någon. Så han är ett knepigt fall. Hans sexuella intresse har exalerat efter hand om jag fattat det rätt. Blivit värre och värre.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 03:35.
Citera
2017-10-05, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du hade nog tyvärr helt rätt här i dina funderingar och det ett bra tag innan den nya, makabra bevisningen offentliggjordes. Precis som med Nerijus, en i förväg uttänkt plan, som sätts i verket när tillfälle ges. Scenariot är något han haft i tankarna en längre tid, en sexualsadistisk fantasi han till slut måste förverkliga då hans sjuka drifter pockar på.
När KW ber om en intervju och frågar om möjligheten att komma med på ubåten - i den stunden uppstår hans chans och han förbereder direkt vad han behöver ha med för ändamålet. Hade det inte blivit Kim så hade det blivit någon annan. Nu fick han "rätt" tillfälle, det han väntat på.

Hans "uppladdning" har nog pågått ganska länge, förberedelsefasen, med sexualsadistiska fantasier om hur han själv ska gå till väga för att uppnå den ultimata njutningen - att känna offrets rädsla, känna sin makt och kontroll, tillfoga offret smärta, dödsångest och ond, bråd död. Fysisk och psykisk tortyr. Känna sin makt över liv och död. Den ultimata skändningen av en kvinna - ett inneboende, avgrundsdjupt kvinnohat och kvinnoförakt.

Precis som i LH-fallet så invaggas KW först i en falsk trygghetskänsla, till den punkten när fällan slår igen när ingen återvändo finns. Hjälplöst förlorad till hans sjuka lustar.
Tyvärr så tror jag att det helvete han utsatt henne för har varit ganska utdraget, med tanke på vad som framkommit om hans "specialintressen" och att han haft mycket tid på sig - till skillnad mot Nerijus som hade tidspress, vilket inte gör fallet mindre djävulskt för det.

Madsen är i sin säkra ubåt och kan leva ut sina fantasier - fritt från insyn.
Utdraget och vidrigt händelseförlopp. En dödsångest och ett lidande så hemskt att det inte går att beskriva.

Madsen och Nerijus kan tyckas vara ganska olika som personer men är dock rätt lika i vissa avseenden. Den grandiosa självbilden - "störst, bäst, ifrågasätt mig inte".
Avpersonifierar sitt offer. Behandlar också sina offer som skräp efteråt. Offret är bara ett objekt för dem, ett offer de tog för att tillfredsställa sina sexualsadistiska lustar. Något som är förbrukat och ska döljas för att de skall undgå upptäckt. Bort med skräpet bara.
Nerijus tryckte med kraft in LH:s kropp i ett smalt klädskåp och kastade några skitiga, gamla klädesplagg över. Madsen styckade KW:s kropp och slängde kroppsdelarna överbord.

Precis som Nerijus så kommer nog Madsen aldrig att erkänna trots att han blir överbevisad om sin skuld. Sexualsadister erkänner mycket sällan sina brott då brotten anses så skamfyllda.
De vet hur omgivningen ser på brotten - även om de inte själva ser det på samma vis.
De hade ju rätt att ta sitt offer, rätt att tillfredsställa sina lustar, de "behövde" ju det.
Det enda de brukar ångra är såklart att de åkte fast, att det fanns bevis.
Självömkan brukar vara utmärkande samt empatilöshet inför offer och anhöriga.

Erkänner en sexualsadist brukar det komma efter flera år av terapi, i dessa samtal.
Dock ska man veta att sexualsadism inte kan "botas", sådana som Nerijus och Madsen bör låsas in på livstid för att skydda mänskligheten mot nya, djävulska dåd.

Även om Madsen får livstid och blir föraktad och avskydd för sitt djävulska dåd så är det ändå KW:s familj som får det värsta straffet.
En livslång smärta, sorg och saknad efter KW - att alltid påminnas om den fasa och smärta hon upplevde innan hon dog - allt förorsakat av Monstret Madsen.
Hur klarar man av den obegripligt svåra smärtan?
Hur överlever man?
Mina tankar går till KW och hennes familj.
Så rätt du skriver. Vi säger skambrott- och tror att det är skammen som gör det omöjligt för honom att erkänna.
Så är det inte, en sådan sadistmördare han mår bra och njuter av minnena - och vill inte dela upplevelsen med
folk som inte skulle njuta av hans beskrivning om hur offret led osv.
(Det är därför dessa personer ingår i vissa "gäng" de som njuter av att diskutera och titta på sådana vålds-snuff-movies. En del av dessa personer blir så triggad av filmerna att de måste iscensätta sin egen film. Som Madsen, nu gjort. Han är säkert mycket nöjd över sin upplevelse av att
sexual mördat K.W. Hans likasinnade brinner av nyfikenhet o iver att få dela upplevelsen.
Det finns ingen skam känsla hos en sådan mördare över att ha begått brottet.
Däremot förbannar han sin slarvighet att han åkte fast.
Citera
2017-10-05, 04:00
Medlem
Citat:
Fordi at tor er satans tregt.

Tregt= Trög , Långsam

Så Tor är satans långsam.

Hva' gør vi nu, lille du ?
Med min fråga?
Tror du att Madsen använde en mobil med kontantkort för att skicka filmen?
För att inte lämna spår,bevis efter sig?
Citera
2017-10-05, 04:18
Medlem
Citat:
Ja det er flere ting som tyder på at han hadde forberedt seg og at KW var et tilfeldig offer.

Ja, nu när hela obduktionsprotokollet är fullständigt klarlagt framgår det enligt åklagaren att

* bevisningen har stärkts
* det enligt åklagaren handlar om ett överlagt mord
* en såg använts vid styckningen av Kim Wall
* torson har många stickskador (av kniv) varav flertal i underlivet (motiv- sexuellt betingat)

Undersökning av de områden (som båda likhundarna markerat) i Östersjön fortsätter.

Kartläggning av Nautilus exakta färd är kartlagd och ingen främmande båt eller landkontakt har konstateras. På ubåten har endast Madsen och Kim Wall varit.

Det ser tycker jag bra ut för en fällande dom av Madsen. Tror Madsen med sin grandiosa självbild har målat in sig i sin älskade Nautilus.

Då ser jag fram mot att höra vad rättspsykiatrin anser om hans mentala status. Hittills lutar det, för min personliga del, mot psykopati (med starka drag av narcissism).

Källor: reportage om rättsfallet i press samt TV (både danska och svenska)
Citera
2017-10-05, 04:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Så rätt du skriver. Vi säger skambrott- och tror att det är skammen som gör det omöjligt för honom att erkänna.
Så är det inte, en sådan sadistmördare han mår bra och njuter av minnena - och vill inte dela upplevelsen med
folk som inte skulle njuta av hans beskrivning om hur offret led osv.
(Det är därför dessa personer ingår i vissa "gäng" de som njuter av att diskutera och titta på sådana vålds-snuff-movies. En del av dessa personer blir så triggad av filmerna att de måste iscensätta sin egen film. Som Madsen, nu gjort. Han är säkert mycket nöjd över sin upplevelse av att
sexual mördat K.W. Hans likasinnade brinner av nyfikenhet o iver att få dela upplevelsen.
Det finns ingen skam känsla hos en sådan mördare över att ha begått brottet.
Däremot förbannar han sin slarvighet att han åkte fast.
Javisst är det så.
Han upprepar nog djävulsscenariot i skallen, gång på gång och NJUTER fullständigt.
Som den uppblåsta, självgoda narcissist han också är så var nog också drömmen att få dela med sig av denna vedervärdiga, sexualsadistiska gärning till likasinnade.
För att visa att han var "stor" även inom detta område.
Få beundran och respekt av det vidriga klientel som finner njutning i försvarslösa offers olidliga smärta och död.
Skam? Nej, inte för Madsen.
Beundran och respekt vill han ha.
I den sjuka, mörka världen.
Inget sketet erkännande av en vidrig, brottslig gärning inte.
Då får han ju skämmas och det kan han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in