2017-10-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Inget att hetsa upp sig för, en medioker krönika med det vanliga temat koppling mellan våldsporr och mord.

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/madsen-en-outsider-med-ett-sjukt-intresse/

Se istället fram emot vad GW totar ihop, han var ju på häktningsförhandlingen igår.

Tack för länken, jag vill ogärna vara inne på skittidningen öht.

Hon, "krönikören", tar fatt i bara en del, "män och våld", och producerar skit, som skitpappersblaskan såklart är fylld med. Ännu ett toalettbesök.....
Citera
2017-10-05, 00:04
Medlem
Han kan säkert ha stoppat upp ett micro-SD kort i röven och filmat det hela det är inte alls omöjligt. Eller så har han laddat upp det på nätet någonstans, det är inte så troligt att han delat det öppet det tror jag inte, men kanske någon privat sida där han kan logga in för att titta på det.
Citera
2017-10-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nja, det finns anledning till att förhör med den misstänkte är en av de viktigaste utredningsåtgärderna och självklart är det bra när utredningsresultat kan bekräftas genom den misstänktes medgivande.
Madsen kör med "stupid style"- han har som "vanliga stupids" hållit tyst -han tror han är smart nu .

Sámtidigt som han i början ljög. Han beter sig som den där typen av folk-
de börjar med att ljuga och sedan när han konfronteras med fakta och sanningar -så är han tyst, vet ingenting om nån styckning, vet ingenting om våldsfilmerna i datorn.
Madsen har ingen stake, han beter sig som en tonårig gangster.
NU efter alla bevis som kommit fram-han fortsätter visa sitt barnsliga trots.
Citera
2017-10-05, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kanske slarvigt uttryckt av mig - menar påsen med vävnadsrester, åhr o knugler - kotor. och tygtrasa som hörde till overallen.
Spånade om han sparat den som fetish, eller glömt att dumpa. Märkligt att detta låg i en påse tycker jag.

Övrigt så håller jag för troligt det som flera svarade att han sannolikt inte sovit utan tiden konsumerats av styckningsproceduren.

Som sagt, var kommer dessa uppgifter ifrån, inget sådant framkommer i det danska referat jag läst. Det handlar inte om en felöversättning då?
Citera
2017-10-05, 00:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Finns det möjligen en nyare sammanfattning?
inte läst denna tråden på ett tag.
men nu läser jag något om att han kan ha filmat händelsen, ha ett sd-kort i röven och att det är sexualsadistiskt mord.

☺️

Jag hoppas någon kan skriva ihop en ny sammanfattning.

Vi vet att det är ett sexualsadistiskt mord - han har t ex skurit henne i underlivet 14 gånger enligt obduktionsrapporten. Hon har också fått flertalet knivhugg vid dödstillfället eller strax efter. Och han har äkta snuff movies på en hårddisk. Medverkar inte i dessa, men har de bevisligen.

Däremot har han inte vad vi vet haft ett SD-kort i stjärten. Han kan eventuellt ha filmat mordet och styckningen och laddat upp det via nätet. Att det kan vara en av anledningarna till att hans mobil ligger på havets botten. Men polis och åklagare har inte i nuläget sagt något om ett SD-kort eller att de tror han laddat upp en film.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-10-05 kl. 00:26.
Citera
2017-10-05, 00:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Som sagt, var kommer dessa uppgifter ifrån, inget sådant framkommer i det danska referat jag läst. Det handlar inte om en felöversättning då?

Gå tillbaka i tråden till inläggen från igår eftermiddag - kväll som citerar ur häktningsförhandlingen så hittar du det. Kan inte hitta Liverapporterna nu, ekstrabladet verkar ha låst sina artiklar för pren, och btdks hittar jag inte , men referaten finns i tråden angående påsen med fynden.

Ed: Här hittade jag ett: från Bt.dk : (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-05 kl. 00:31.
Citera
2017-10-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag hoppas någon kan skriva ihop en ny sammanfattning.

Vi vet att det är ett sexualsadistiskt mord - han har t ex skurit henne i underlivet 14 gånger enligt obduktionsrapporten. Hon har också fått flertalet knivhugg vid dödstillfället eller strax efter. Och han har äkta snuff movies på en hårddisk. Medverkar inte i dessa, men har de bevisligen.

Däremot har han inte vad vi vet haft ett SD-kort i stjärten. Han kan eventuellt ha filmat mordet och styckningen och laddat upp det via nätet. Att det kan vara en av anledningarna till att hans mobil ligger på havets botten. Men polis och åklagare har inte i nuläget sagt något om ett SD-kort eller att de tror han laddat upp en film.

En eventuell video-uppladdning kan vel ha laddats upp på så vel svensk som dansk side av Østersjøen?
Citera
2017-10-05, 00:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag förstår inte helt vad du menar? Det är du som hävdar att han är intelligent och jag har ännu inte sett dig leda det i bevis. Intelligens är specifik och mäts i IQ. Antingen är man intelligent eller inte intelligent. Det finns några andra närliggande begrepp såsom EQ (emotional quotient) - är det kanske detta du tänker på?

Jag vet vad affekt är, och jag vet dessutom vad affekt inte är. Affekt är exempelvis inte långvarig och utdragen sexuell tortyr av en journalist som man spärrat in i sin ubåt.
Jag har inget syfte leda nått till bevis, utan diskussionen runt problemen.
Det vore ju en galen hybris att tro sig lösa fallet på flashback och ett så extremt komplicerat fall.
Och den begränsande information som vi får ta del av.

Vad är bevisen att det tagit lång tid?
Sen även om affekten minskar, så är det troligt att det är en helt automatiserad handling vid detta läge.
Citera
2017-10-05, 00:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
En eventuell video-uppladdning kan vel ha laddats upp på så vel svensk som dansk side?

Ja, absolut. Har han haft tillgång till ett bra nät, så ska det nog inte vara några problem.
Citera
2017-10-05, 00:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jag har uppfattat det som vävnadsrester i en väska, och att han hade blodspår på länderna och nedre delen av ryggen. Som om han stoppat de styckade delarna i en väska, kånkat upp väskan i tornet för att dumpa delarna men inte gjort sig av med väskan? Om väskan hade en axelrem (praktiskt om man ska uppför en stege i tornet) så är det kanske så att den läcker och han på så sätt fått på sig blodfläckarna? På bilderna från när han kom i land såg det ju inte ut som att han skulle haft overallen på sig vid styckningen (jag inbillar mig att det skulle vara ganska slafsigt, särskilt om han använt såg)?
Citera
2017-10-05, 00:35
Medlem
Hade han blodfäckar i baken på overallen också? Hade han suttit på henne eller vad var det någon skrev häromdagen? Vad använde han för såg? En handsåg eller kanske en motorsåg? Det måste ha varit ett fasligt oväsen i ubåten under själva mördandet, men han kanske hade hörselskydd eller liknande.
Citera
2017-10-05, 00:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Det är det här inlägget som citerar BT:

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad tusan är detta? Från BT:s liverapportering:

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in