2017-10-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här?

Påse med slaktavfall?? Såg inte till något sådant i det referat jag läst.
Citera
2017-10-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har ägnat dagen åt att fundera över Snuff videos och PM:s dåliga finanser.
Eftersom jag tror att PM länge fantiserat om att få utlopp för ett sexualsadiskt lustmord och även göra sig en hacka på det. Att förena nytta med nöje. Alltså tror jag att han kanske börjat förbereda sig så smått. Jag tror dock inte (ännu) att han planerat att mörda just Kim. Så vad han behöver är en engångsmobil utan abonemang.
Hittade en på Elgiganten: Samsung galaxy trend 2 lite med videoinspelning för 799:

Alternativ 1.
A. Han kan gått upp i tornet och skickat filmen som mail till en annan engångsmobil hos snuffvideoköpare på land.
B. Han kan tagit ut minneskortet innan han dumpade mobilen.
Problem. Var gömde han minneskortet?

(Clark Olofsson fick med sig en större summa pengar från bankvalvet i Norrmalmsdramat.
Var han gömde sedelrullen vill han ej berätta. Men alla gissar att han hade den uppstoppad i rektum.)

Stimkort är ej så stora som en rulle med ca 30 000 stora gamla tusenlappar.
En del är ju bara 10 x 10 mm och uppåt. PM kan ha plastat in det och svalt det eller gömt det i rektum.
Problem: Jag vet inte hur noggrann den medicinska undersökningen var när han häktades direkt efter att han stigit i land.
Men jag tror knappt att de röntgade magen på honom där och då.
Eftersom hans sexuella läggning ej var känd.

Alternativ 2.
PM kan ha haft övervakningskamera på ubåten med minneskort.
Han kanske spelade in sina erotiska eskapader alltid där på havsbotten.
Efter att avlägsnat minneskortet dumpade PM utrustningen ombord.
Problem. Om PM hade övervkningskamera ombord som skydd för inbrott osv så borde andra känt till det.
Så det tror jag mindre på.

PS. Vad man kan skicka till Darkweb i skydd av Tor är jag ej insatt i.
PS.2 Innan ni sätter i gång med att mainsplaina mig tänk på att jag är okunnig i teknik.
Men jag tacksam för hjälp av de som förstår sig på sådant här bättre än mig själv iallafall.

Jeg tror absolutt han kan ha delt en video på nett med anonymt sim-kort så han kan gå inn på nett og nyte drapet igjen.
Citera
2017-10-04, 23:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har ägnat dagen åt att fundera över Snuff videos och PM:s dåliga finanser.
Eftersom jag tror att PM länge fantiserat om att få utlopp för ett sexualsadiskt lustmord och även göra sig en hacka på det.
Att förena nytta med nöje. Alltså tror jag att han kanske börjat förbereda sig så smått.
Jag tror dock inte (ännu) att han planerat att mörda just Kim.
Så vad han behöver är en engångsmobil utan abonemang.
Hittade en på Elgiganten: Samsung galaxy trend 2 lite med videoinspelning för 799:

Alternativ 1.
A. Han kan gått upp i tornet och skickat filmen som mail till en annan engångsmobil hos snuffvideoköpare på land.
B. Han kan tagit ut minneskortet innan han dumpade mobilen.
Problem. Var gömde han minneskortet?

(Clark Olofsson fick med sig en större summa pengar från bankvalvet i Norrmalmsdramat.
Var han gömde sedelrullen vill han ej berätta. Men alla gissar att han hade den uppstoppad i rektum.)

Stimkort är ej så stora som en rulle med ca 30 000 stora gamla tusenlappar.
En del är ju bara 10 x 10 mm och uppåt. PM kan ha plastat in det och svalt de eller gömt det i rektum.
Problem: Jag vet inte hur noggrann den medicinska undersökningen var när han häktades direkt efter att han stigit i land.
Men jag tror knappt att de röntgade magen på honom där och då.
Eftersom hans sexuella läggning ej var känd.

Alternativ 2.
PM kan ha haft övervakningskamera på ubåten med minneskort.
Han kanske spelade in sina erotiska eskapader alltid där på havsbotten.
Efter att avlägsnat minneskortet dumpade PM utrustningen ombord.
Problem. Om PM hade övervkningskamera ombord som skydd för inbrott osv så borde andra känt till det.
Så det tror jag mindre på.

PS. Vad man kan skicka till Darkweb i skydd av Tor är jag ej insatt i.
PS.2 Innan ni sätter i gång med att mainsplaina mig tänk på att jag är okunnig i teknik.
Men jag tacksam för hjälp av de som förstår sig på sådant här bättre än mig själv iallafall.

Jag tycker detta låter lika märkligt detaljerat och långsökt som Merwinnas teorier kan vara.

Jag menar att termen snuff är en myt, i den meningen att de ska innehålla mord utförda endast för filmens skull. Som underhållning.

Det cirkulerar massor av filmer där folk blir torterade och mördade men det är alltid i en annan kontext.

Jag påstår även att det inte finns en (garanterad) stor summa pengar att tjäna på att sälja en snuffilm.
Citera
2017-10-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs Catharina Lundbäcks krönika om Madsen som hon skrev ikväll 21.15. Expressen.se

Snälla du!!!

1. Ge en länk! Jag har ägnat 10 minuter på att leta efter krönikan, i dasspapperblaskan Expr.!!!

2. Ge en anledning till varför man ska gå in och läsa, din åsikt mm.!

Förstår du?
Citera
2017-10-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tycker detta låter lika märkligt detaljerat och långsökt som Merwinnas teorier kan vara.

Jag menar att termen snuff är en myt, i den meningen att de ska innehålla mord utförda endast för filmens skull. Som underhållning.

Det cirkulerar massor av filmer där folk blir torterade och mördade men det är alltid i en annan kontext.

Jag påstår även att det inte finns en (garanterad) stor summa pengar att tjäna på att sälja en snuffilm.

Har du inte läst inlägg från Ottoplommon förrut??
Citera
2017-10-04, 23:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Snälla du!!!

1. Ge en länk! Jag har ägnat 10 minuter på att leta efter krönikan, i dasspapperblaskan Expr.!!!

2. Ge en anledning till varför man ska gå in och läsa, din åsikt mm.!

Förstår du?

Inget att hetsa upp sig för, en medioker krönika med det vanliga temat koppling mellan våldsporr och mord.

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/madsen-en-outsider-med-ett-sjukt-intresse/

Se istället fram emot vad GW totar ihop, han var ju på häktningsförhandlingen igår.
Citera
2017-10-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg tror absolutt han kan ha delt en video på nett med anonymt sim-kort så han kan gå inn på nett og nyte drapet igjen.

Ja.det är högst troligt. Men det finns ju också köpare som vill betala väldigt bra för tex en styckning av en rödhårig kvinna till exempel. Vad jag förstår kan sådana här perversa galningar beställa och betala väldigt mycket för ett mord på sin typ av kvinna.
Frågan är hur det går till rent tekniskt.

PS Bor du i Norge?
Citera
2017-10-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ja.det är högst troligt. Men det finns ju också köpare som vill betala väldigt bra för tex en styckning av en rödhårig kvinna till exempel. Vad jag förstår kan sådana här perversa galningar beställa och betala väldigt mycket för ett mord på sin typ av kvinna.
Frågan är hur det går till rent tekniskt.

PS Bor du i Norge?

Kjøpere??? nei det er ingen som kjøper snuff-filmer, det var nok før internetts tid kanskje.
Citera
2017-10-04, 23:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Påse med slaktavfall?? Såg inte till något sådant i det referat jag läst.
Kanske slarvigt uttryckt av mig - menar påsen med vävnadsrester, åhr o knugler - kotor. och tygtrasa som hörde till overallen.
Spånade om han sparat den som fetish, eller glömt att dumpa. Märkligt att detta låg i en påse tycker jag.

Övrigt så håller jag för troligt det som flera svarade att han sannolikt inte sovit utan tiden konsumerats av styckningsproceduren.
Citera
2017-10-04, 23:59
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En privatbyggd dansk ubåt (byggd 2008) saknas efter att ägaren Peter Madsen och en journalist gav sig ut på färd med den igår kväll. Men ubåten dök bokstavligen inte upp igen vilket fick journalistens flickvän/pojkvän att kontakta polisen.

Den siktades under kvällen/natten vid minst ett tillfälle. Kanske fler. Nu eftersöks den av 2 räddningshelikoptrar och 3 fartyg från danska försvaret.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25624058.ab

https://www.b.dk/nationalt/helikoptere-og-skibe-soeger-efter-raketbyggers-ubaad-med-to-om-bord-ved

Fråga: Om ubåten har sjunkit på djupt vatten - syns den då från luften eller är det någon form av ekolod som måste användas?

Sammanfattning 20017-08-12 20:57: (FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Sammanfattning II
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

//Mod.

Finns det möjligen en nyare sammanfattning?
inte läst denna tråden på ett tag.
men nu läser jag något om att han kan ha filmat händelsen, ha ett sd-kort i röven och att det är sexualsadistiskt mord.

☺️
Citera
2017-10-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Jag försöker att skriva klart och tydligt hur jag funderar för att undvika missförstånd.

Varför gömde PM snuff film i hårddisken då? Studerade han anatomi i hemlighet?

Här på FB får man redovisa/bevisa sina påståenden med källa.Aja,baja

Om du orkade läsa till slut så hade jag graderat mig mot just sådana här sågningar. Jag skrev;
"PS.2 Innan ni sätter i gång med att mainsplaina mig tänk på att jag är okunnig i teknik."
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 00:13.
Citera
2017-10-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Finns det möjligen en nyare sammanfattning?
inte läst denna tråden på ett tag.
men nu läser jag något om att han kan ha filmat händelsen, ha ett sd-kort i röven och att det är sexualsadistiskt mord.

☺️

En video av drapet må være et bra trofe, da kan han titte på den og gjenoppleve høydepunktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in