Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det skulle isåfall betyda att hela händelseförloppet var förhållandevis improviserat. Även om psykopater kan vara väldigt impulsstyrda, så har de fortfarande ett starkt lager av självbevarelsedrift. Detta ser man tydligt hos Madsen som absolut inte kan vika sig, utan ska spela oskyldig fram till den dag han lägger näsan i vädret.
En improviserad attack ute på ubåten upplever jag som ganska svårsmält. Madsen skulle ha insett att han är en sitting duck på ubåten, och jag har över lag svårt att se framför mig att han skulle agera så impulsivt när riskerna är så höga.
Jag tror därför att det handlar om ett planerat och överlagt mord. I min bok är det sannolikt slumpartat att det blev just KW; hon dök upp vid rätt tid (fel tid för henne) och var tillräckligt distanserad från PM för att han skulle misstänkliggöras tidigt i utredningen.
Jag tippar att han legat och drömt om sina hemska filmer när han legat nere på bottnen och då tänkt ut sin bestialiska plan.
Mordet måste inte vara planerat under lång tid, jag tror att PM av och till under årens lopp har fantiserat om att tortera och mörda en person och att tillfället uppstod. Olyckligtvis så uppstod tillfället under en period då PM var pressad och eventuellt ångestladdad, jag tänker främst på kapplöpningen om raketuppskjutningen samt den dåliga relationen till den konkurrerande raketföreningen som också skulle skjuta upp en raket.
Sex och orgasm kan verka ångestdämpande för stunden om jag inte har missförstått saken?
PM har experimenterat under årens lopp, möjligtvis för att dämpa ångest, kan ha övergått i ett osunt sexmissbruk som har krävt grövre och grövre handlingar för att ge den ångestdämpande effekt som eftersträvas. Lite tankegångar som jag misstänker kan ligga nära sanningen.