2017-10-02, 00:06
Medlem
Också: Är det nödvändigt att kunna C frågorna i varje uppgift? De känns bara komplicerade även om man förstår hur man ska räkna ut det.

Ska man göra A & C-frågorna sedan skippa B-frågorna eller bara köra A & B-frågorna?
Senast redigerad av Magnetbord 2017-10-02 kl. 00:28.
Citera
2017-10-02, 23:12
Medlem
Om jag vill nöta igenom en kurs så fort som möjligt och läser då på distans, hur gör jag om jag sen är redo efter en vecka?
Kan jag göra en prövning så att jag får betyg eller ska jag be läraren att låsa upp alla uppgifterna så att jag kan göra alla direkt och sen får jag helt enkelt vänta i 4 veckor fast jag är klar efter 1?
Hur gjorde ni?
Citera
2017-10-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Om jag vill nöta igenom en kurs så fort som möjligt och läser då på distans, hur gör jag om jag sen är redo efter en vecka?
Kan jag göra en prövning så att jag får betyg eller ska jag be läraren att låsa upp alla uppgifterna så att jag kan göra alla direkt och sen får jag helt enkelt vänta i 4 veckor fast jag är klar efter 1?
Hur gjorde ni?

Om du ska göra en prövning så kan du och läraren komma överens om när du gör delmomenten.
Citera
2017-10-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Om du ska göra en prövning så kan du och läraren komma överens om när du gör delmomenten.

Har du gjort det? Så för att kunna göra klart kursen tidigare så måste jag göra en prövning och dessutom göra delmomenten?
Citera
2017-10-02, 23:57
Medlem
Citat:
Har du gjort det? Så för att kunna göra klart kursen tidigare så måste jag göra en prövning och dessutom göra delmomenten?
Ansök för 4 kurser, när du börjar bli klar med 1 kurs så börjar du ansöka igen... Ungefär så... Men se först till så att du klarar av 1 kurs.
Citera
2017-10-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Ansök för 4 kurser, när du börjar bli klar med 1 kurs så börjar du ansöka igen... Ungefär så... Men se först till så att du klarar av 1 kurs.

Jag vill/behöver läsa en genom distans. Allt det andra föredrar jag med en fysisk närvaro.
Det är bara biologi 2 då och skulle vilja bli färdig så fort som möjligt.
Citera
2017-10-04, 01:47
Medlem
Har aldrig gjort prövning innan så jag missförstod vad det innebär men har läst på om hur det går till och har andra frågor.
Måste man ha betyg i första kursen (t.ex. biologi 1) innan man kan söka om att göra prövning i andra (biologi 2)?

Och hur ser en prövning ut? Hur länge varar det? Är det ett stort prov på hela kursen?
Citera
2017-10-04, 08:44
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Har aldrig gjort prövning innan så jag missförstod vad det innebär men har läst på om hur det går till och har andra frågor.
Måste man ha betyg i första kursen (t.ex. biologi 1) innan man kan söka om att göra prövning i andra (biologi 2)?

Och hur ser en prövning ut? Hur länge varar det? Är det ett stort prov på hela kursen?

Jag gjorde prövning i Fysik 2 och fick då labba vid 3 tillfällen (egentligen 4, men min handledare sa att jag inte behövde göra sista) samt ett prov.
Citera
2017-10-04, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Hur många minuter var hon tvungen att sitta med läraren för att förstå en sida? 5, 10, 15, 20 minuter?

Jag vet inte, jag pluggar bara distans, men hon behöver repetera koncept som jag tycker är extremt enkla väldigt många gånger.
Citera
2017-10-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Jag gjorde prövning i Fysik 2 och fick då labba vid 3 tillfällen (egentligen 4, men min handledare sa att jag inte behövde göra sista) samt ett prov.

Ok. Nu är det olika från lärare till lärare men kan man anta att proven består av frågor från varje kapitel?
Citera
2017-10-04, 11:34
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Ok. Nu är det olika från lärare till lärare men kan man anta att proven består av frågor från varje kapitel?

Det kändes mest som ett vanligt slutprov, men ja, anta att 80-90% av kapitlen är med.
Citera
2017-10-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Det kändes mest som ett vanligt slutprov, men ja, anta att 80-90% av kapitlen är med.

Ok det är bra. Har du gjort prövning på kemi 1 också?
Jag förmodar att det är samma stuk. Ett visst antal laborationer och ett större prov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in