2017-09-28, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Hur ser det ut för fysik 1? Vilken matematik krävs där?
Som någon annan tidigare svarade så krävs nog åtminstone Ma 2. Inte för att jag minns så jättemycket av vilken typ av matte fysik 1 innehöll, men här är det nog viktigare att man har just mattevanan inne. Man använder ju hela tiden en formelsamling, och jag tror inte att man förväntas lära sig någon av formlerna utantill, men det blir nog svårt att greppa och hänga med i uppgifter där man bör klart för sig vilka regler som gäller i matten och allt det där.
Citera
2017-09-28, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Vad är rekordet för hur snabbt ni avslutat en 100p kurs? Tror man hade fixat det på en vecka utan problem så länge det inte är något av de tyngre ämnena såsom matte, kemi och fysik2...
Kemi 2 - tre dagar.
Citera
2017-09-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Kemi 2 - tre dagar.

Läser själv Kemi 2 men vet inte hur man får det att bli så enkelt, vad underlättade kursen för dig? Och vart läste du?
Citera
2017-09-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Ja, det går inte om man har lärare, dom är för långsamma.

Gjorde du en prövning istället efter en vecka? Du kan väl bara välja minst 5 veckor vilket är 100%. Och under dessa veckorna så är prov utspridda över 3-4 veckor?
Citera
2017-09-29, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Läser själv Kemi 2 men vet inte hur man får det att bli så enkelt, vad underlättade kursen för dig? Och vart läste du?
Jag behövde den för att komma in på ett högskoleprogram. Och det snabbt. Som tur var var läraren också behjälplig med extra snabb rättning av provet. Gjorde prövning hos Miroi.
Citera
2017-09-29, 01:13
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Vill läsa någonting i vinter. Någon som har förslag på kurs med data/programmering?
Citera
2017-09-29, 15:47
Medlem
Hur lång tid tar det för er att klara en 100p matematikkurs? Gissa om ni inte vet.
Senast redigerad av Magnetbord 2017-09-29 kl. 16:22.
Citera
2017-09-29, 16:25
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Ni som läser matematik, hur lång tid tar det för er att klara en 100p matematikkurs? Gissa om ni inte vet.

Beror ju på vilken matematikkurs. Ma4 tog ca 40h kanske. Matte 3 tog bra mindre, men lärarna slarvade bort mitt slutprov så jag fick inget betyg. Visade sig i efterhand att jag inte behövde godkänt i kursen så struntade i att göra något åt det.
Citera
2017-09-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Läste du ett naturvetenskapligt program på gymnasiet? Tänkte i och med att du läste Matte 3c, och är juridiken inräknat i valfria kurser som man kan läsa på Komvux, eller är det programinriktade kurser?

Jag har slutbetyg vilket ger en möjlighet att läsa 1750 poäng frivilliga kurser Hur chill som helst.
Citera
2017-10-01, 20:52
Medlem
Varför behöver man veta allt detta? a^2b^2 och -1(ab)^2

När förekommer det sådana saker? Matematik 2 eller?

Är det lätt för en genomsnittlig svensk att fixa Matematik 3c? Får lite halvpanik av sådana matematiska frågor, men man lär sig?
Citera
2017-10-01, 22:49
Medlem
Citat:
Varför behöver man veta allt detta? a^2b^2 och -1(ab)^2

När förekommer det sådana saker? Matematik 2 eller?

Är det lätt för en genomsnittlig svensk att fixa Matematik 3c? Får lite halvpanik av sådana matematiska frågor, men man lär sig?

Andragradsfunktioner dyker upp i matte 2, kanske matte 1 också iofs, dom har gjort om den kursen sen jag läste den. Ja, du lär dig. Jag pluggade matte 4 med en tjej som verkligen var helt hopplös på matte. Hon behövde säkert fyra gånger så lång tid som jag för att dom lättaste koncepten skulle sitta men hon tog sig igenom kursen på ren viljestyrka. Det går om du är motiverad.
Det där är väldigt subjektivt men enligt min åsikt är matte 2 mycket svårare än 1, matte 3 ungefär lika svårt som 2 och matte 4 mycket svårare än 3. Om du klarar 2 så klarar du 3.
Senast redigerad av Chenille 2017-10-01 kl. 22:55.
Citera
2017-10-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Andragradsfunktioner dyker upp i matte 2, kanske matte 1 också iofs, dom har gjort om den kursen sen jag läste den. Ja, du lär dig. Jag pluggade matte 4 med en tjej som verkligen var helt hopplös på matte. Hon behövde säkert fyra gånger så lång tid som jag för att dom lättaste koncepten skulle sitta men hon tog sig igenom kursen på ren viljestyrka. Det går om du är motiverad.
Det där är väldigt subjektivt men enligt min åsikt är matte 2 mycket svårare än 1, matte 3 ungefär lika svårt som 2 och matte 4 mycket svårare än 3. Om du klarar 2 så klarar du 3.
Hur många minuter var hon tvungen att sitta med läraren för att förstå en sida? 5, 10, 15, 20 minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in