Citat:
Ursprungligen postat av
Azizok
Ja, Matte 3c var utan tvivel en svår kurs. Vet inte om jag ska skylla på ointresset, men det var bara något med frågorna som fick mig att tänka länge på hur jag skulle lösa de. Matematik 4 är ändå väldigt relevant till utbildningen jag ska läsa till sen, som Civ ing eller Läkare utomlands. Att få ett A på moderna språk kan också kännas lite svårt då man ska typ tala flytande med läraren för att uppfylla kriterierna där. Vad gör det lätt för en individ att klara Matematik 4 utan svårigheter? Jag har fått höra att Matematik 4 är lättare än Matte 3c, kan bero på att det är mindre saker som tas upp i den Matte 4?
Jag vet inte hur någon kan tycka att 3c är svårare än 4. 3c innehåller som sagt bara derivator, integraler och enkel trigonometri. 4 har svårare derivator, svårare integraler och svårare trigonometri.
Gå och titta på gamla nationella prov för matte 2 och 3, mer specifickt uppgifterna som ger 3 eller 4 A-poäng. Du bör ju kunna lösa den typen av uppgifter inom rimlig tid första gången du ser dom på för att få A.
B kan en få på ren memorationsteknik men det finns alltid en eller två uppgifter per Nationella Prov som kräver en del kreativitet och som jag inte direkt har något bra tips på hur man förbereder sig för, och det är just dom som är skillnaden mellan A och B.