2017-10-03, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ämnet? svårt med en sån debattsabotör som du kill, som bara förstör och provocerar.
Förmodligen grundar det sig i en ilska , nog hade du gillat lite Putintakter här i Sverige också kill, som kunde få tyst på mig, eller hur

Ämnet är Ryssland och det nära utlandet, ja det blir ju riktigt riktgit pinsamt....
nästa alla Rysslands grannländer avskyr ju den ryska regimen och på goda grunder fruktar de den.

Realtionerna är dåliga nästan överlag, undantag är de andra skurkstaterna /diktaturerna som gränsar till dem, typ Vitryssland Kazakstan..

Putin är inte riktigt överens med Estland Lettland Litauen Polen Georgien Ukraina ,
har viss tolerans med Kina, så det är förmodligen på historiskt dåliga nivåer.

Jag tror du har cyklopet på dig igen. Vitryssland och Kazakstan är med i Eurasiska ekonomiska unionen och utöver det har vi Shanghai Co-operation Organisation, en säkerhetspolitisk organisation bestående av Kina, Ryssland, Kazakstan, Kirgizistan, Tadzjikistan och Uzbekistan. Samtliga länder ser alltså Ryssland som en ekonomisk och militär samarbetspartner.

Citat:
Bilden som vissa diktatorskramare här försöker förmedla är totalfalsk, sanningen är så vet jag inte hur Ryssland ska ta sig ur den situation de befinner sig i, närmast pariastämplade.

Och sen kommer krokodiltårarna från putinisterna, plötsligt är det annars så starka och stolta Ryssland under Putin utsatt för mobbing, det är så så så synd om Diktatorn och hans anhang...

Tror det är du som är lite lös i magen - så finkänslig som du helt plötsligt blivit när någon säger emot dig med samma ordval som du själv använder.

Citat:
Diskussionen borde naturligtvis handla om hur Ryssland tar sig ur det här, och lösningen är ju naturligtvis bara en, Ryssland måste röra sig mot demokrati frihet och följa lagar och regler så att andra demokratsiak grannländer kan börja lite på Ryssland, steg 1 borde vara att erkänna sig besegrade i det som kallades kalla kriget, ett krig mellan 2 ekonomier och ideologier som ville styra världen, jag tror inte Putins regim ens efter 27 år verkar villiga till det. Det är svårt att gå famåt med en Putin som mer påminner om den lilla gapande gubben från österrike än en statsman.

Du menar Mozart?
Citera
2017-10-03, 16:27
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Draken vinner!!!

Annars är Krim-frågan komplex, absolut. Förmodligen hade befolkningen röstat ganska överväldigande för att absorberas av Ryssland. Även i en riktig folkomröstning.

Men det ger fortfarande inte Ryssland rätt att godtyckligt konfiskera ukrainska företag och tillgångar. Man klev in med militär och tog över Krim, om än med befolkningens samtycke, och med det även bolag, industrier och tillgångar som hela Ukraina, även banderistas i Lviv, via skatter (nåja) hade finansierat och ägde.

Jag tycker absolut man kan acceptera att Krim är ryskt eller att Katalonien vill bli självständigt. Men man kan inte bara hugga av allt vid gränsen, som vore det europeiska kartlinjer i Afrika, utan i så fall måste resurser och ansvar fördelas rättvist.
Citera
2017-10-03, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Draken vinner!!!

Annars är Krim-frågan komplex, absolut. Förmodligen hade befolkningen röstat ganska överväldigande för att absorberas av Ryssland. Även i en riktig folkomröstning.

Men det ger fortfarande inte Ryssland rätt att godtyckligt konfiskera ukrainska företag och tillgångar. Man klev in med militär och tog över Krim, om än med befolkningens samtycke, och med det även bolag, industrier och tillgångar som hela Ukraina, även banderistas i Lviv, via skatter (nåja) hade finansierat och ägde.

Jag tycker absolut man kan acceptera att Krim är ryskt eller att Katalonien vill bli självständigt. Men man kan inte bara hugga av allt vid gränsen, som vore det europeiska kartlinjer i Afrika, utan i så fall måste resurser och ansvar fördelas rättvist.

Kan vi se fram emot att Serbien får kompensation av Kosovo för tillgångar i Pristina?
Citera
2017-10-03, 16:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Draken vinner!!!

Med största säkerhet hade en korrekt folkomröstning arrangerad på Krim enligt lagar och regler fått ett utslag som varit för anslutning till Ryssland, men...

Nån sån kom aldrig till stånd, diktaturen ansåg att den kunde leka bully och körde på, trotsade avtal lagar och överenskommelser.

Jag har sagt det tidigare, jag är helt övertygad om att diktatorn gjorde en grov miss i kalkylerna, han förväntade sig inte en sån reaktion från omvärlden som vi fick. Så funkar diktaturer, de är out of touch.

Nu får den lilla hobbitdiktatorn betala, länge, länge. Smakar det så kostar det, redan nu anser alltfler ryssar att det nog smakade skit trots allt.
Citera
2017-10-03, 17:04
Bannlyst
Citat:
Med största säkerhet hade en korrekt folkomröstning arrangerad på Krim enligt lagar och regler fått ett utslag som varit för anslutning till Ryssland, men...

Nån sån kom aldrig till stånd, diktaturen ansåg att den kunde leka bully och körde på, trotsade avtal lagar och överenskommelser.

Jag har sagt det tidigare, jag är helt övertygad om att diktatorn gjorde en grov miss i kalkylerna, han förväntade sig inte en sån reaktion från omvärlden som vi fick. Så funkar diktaturer, de är out of touch.

Nu får den lilla hobbitdiktatorn betala, länge, länge. Smakar det så kostar det, redan nu anser alltfler ryssar att det nog smakade skit trots allt.

Så bara vi får till en ny folkomröstning på Krim som ger samma utslag så kan vi lägga ärendet åt handlingarna? Va bra!
Citera
2017-10-03, 17:25
Medlem
Draken55s avatar
Det finns ingen med politisk insikt över Löfven som tror att det inom det närmaste ska komma en folkomröstning på krim som godkänns av väst, surrealismen hos diktaturens anhängare är chockerande.
Citera
2017-10-03, 17:39
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Kan vi se fram emot att Serbien får kompensation av Kosovo för tillgångar i Pristina?

Det var ett krig med folkmord och en jävla massa skit till höger och vänster. Sen finns det väl ett antal tribunaler som dömer i olika frågor, även krigsskadestånd.

Men det är inte riktigt jämförbart med Krim-frågan. Antingen accepterar man att Krim anslöt sig frivilligt till Ryssland och då ska så klart tillgångar, liksom pensioner och besparingar, i båda riktningarna fördelas rättvist.

Alternativet, även om jag inte kan så mycket om internationell rätt, är väl att se övertagandet som någon slags krigshandling och internationellt brott begånget av Ryssland. I så fall finns skäl för sanktioner - och eviga ursäkter, för Poroshenko, om "krig" med Ryssland som avlatsbrev för att fixa sitt eget land - tills kossorna kommer hem.

Enklast vore väl att en någon internationell domstol utvärderar situationen och dömer en kompromisslösning, eller?

Ps. Don't stop, never stop, can't stop! (Forza Draken, the Wu edit)
Citera
2017-10-03, 18:08
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen med politisk insikt över Löfven som tror att det inom det närmaste ska komma en folkomröstning på krim som godkänns av väst, surrealismen hos diktaturens anhängare är chockerande.

Det har hållits folkomröstningar förr i Ukraina som godkänts av USA, EU och Ryssland.

Exempelvis 2010 när en president som hette Janukovitj valdes demokratiskt av det ukrainska folket.
Citera
2017-10-03, 19:12
Bannlyst
Citat:
Vafalls ?? ett inlägg utan bajs fitta och grova angrepp? har tabletten börjat verka?

Det exemplet du gav har inget att göra med dina fantasier om en folkomröstning på Krim ang. självständighet , godkänd av väst.
Dina politiska kunskaper och insikter är obefintliga.

Dessutom var det ingen folkomröstning, det var ett val av president.

Riksmongo, menar du att det ukrainska presidentvalet 2010 inte var en folkomröstning? Vem var det i så fall som valde presidenten?

Du bjuder oss på ständiga skratt, cyklopen! Tack för din insats, hem till Säter med dig nu...
Citera
2017-10-03, 19:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Riksmongo, menar du att det ukrainska presidentvalet 2010 inte var en folkomröstning? Vem var det i så fall som valde presidenten?

Du bjuder oss på ständiga skratt, cyklopen! Tack för din insats, hem till Säter med dig nu...

Sådärja, nu känns putinälskarna igen.... mongo var det.

Förstår du vd, en folkomröstning är en helt annan sak än ett val, i detta fall presidentval.

vad menar du med oss?? när jag påpekade att jag trodde du och vd var i maskopi så reagerade du oerhört starkt och anmälde allt du såg som en liten tös, nu är det ändå oss??? förklara , tack.
Senast redigerad av Draken55 2017-10-03 kl. 19:26.
Citera
2017-10-03, 20:02
Medlem
fitz-humes avatar
De ryska inkräktarna fortsätter att härja. Nu med gammal tradition att ge tvångsvård av opponenter på mentalsjukhus. Riktig Sovjetnostalgi detta att ge vård av oliktänkande. Man hör stöveltrampen eka.

https://www.rferl.org/a/crimea-umerov-u-s-call-russia-release/28771655.html

Umerov, a deputy chairman of the Mejlis, the Crimean Tatars' elected representative body, has been an outspoken critic of Russia's seizure of the Black Sea peninsula from Ukraine in March 2014 and its subsequent crackdown on Crimean Tatars.

Russia's Federal Security Service (FSB) detained Umerov, who suffers from diabetes and Parkinson's disease, in May 2016 in Crimea and charged him with separatism.

He was confined to a psychiatric hospital in August 2016 by the Russian-imposed authorities in Crimea, a decision condemned by Human Rights Watch as "an egregious violation of his rights."
Citera
2017-10-03, 20:14
Bannlyst
Citat:
Sådärja, nu känns putinälskarna igen.... mongo var det.

Förstår du vd, en folkomröstning är en helt annan sak än ett val, i detta fall presidentval.

vad menar du med oss?? när jag påpekade att jag trodde du och vd var i maskopi så reagerade du oerhört starkt och anmälde allt du såg som en liten tös, nu är det ändå oss??? förklara , tack.

Hoppsan, har översättningsprogrammet gått sönder där i Kiev där du påstod dig vara? Slut på budgetmedel från västsponsrade "välgörenhetsorganisationer" för att köpa ny programvara eller anlita auktoriserad translator?

Du får väl komma hit till oss på Stratfor. Du kan fortfarande skylla allt på den onde hobbiten i Mordor. Det är en del av det flerdimensionella schackspelet.

Nåväl. Ett presidentval är en folkomröstning i Ukraina. Vet du varför?

Hyssssch... jag ska berätta för dig men lova att hålla det hemligt Jättehemligt........!

Den är nämligen så att det är FOLKET som RÖSTAR fram en president i Ukraina. Det är därför det heter så. "Folkomröstning". Förstår du? "Folk". och "Omröstning". Tillsammans blir det... ja... du kan be din translator översätta det här till dig så du förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in