2017-10-02, 01:20
Medlem
Vad säger vetenskapen i denna fråga? Lutar den mer åt rund jord, eller platt jord?
Eller är det ungefär fifty-fifty?
Citera
2017-10-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Grattis, gläder oss mycket!

Du kommer inte tillbaka om du åker mot Syd, för då hamnar du vid isbergen i Antarktis, vars höga berg omringar hela vår cirkelrunda jord (håller världshaven på plats), men skulle du tillåtas flyga vidare (starkt militariserat område, efter Antarktisfördraget 1959), så skulle du nå vidare landområden på vårt lite drygt 6 miljarder kilometer långa jordplan (bhu-mandala), som separerar de högre himmelska planetsystemen från de lägre underjordiska (Hollow Earth) dito.

Det finns sightseeingflygturer som på en dagstur flyger in över Antarktis. Pris från 1200 AU$. Tråkigt bara att de antagligen blir nedskjutna vare gång. http://www.antarcticaflights.com.au/

Här är ett annat bolag som flyger från Sydafrika 2500 miles in över Sydpolen och landar där. http://www.white-desert.com/ Det finns platser lediga på en 8-dagars tripp i januari. Pris 78.000 US$.
Senast redigerad av martie666 2017-10-02 kl. 01:33.
Citera
2017-10-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad säger vetenskapen i denna fråga? Lutar den mer åt rund jord, eller platt jord?

Vad jag förstått under min uppväxt så utbildas allmänheten att jorden är rund?
Jag är dock neutral i debatt om denna fråga då jag är nyfiken på båda "sidors" svar.
Citera
2017-10-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKQJ10
Vad jag förstått under min uppväxt så utbildas allmänheten att jorden är rund?
Jag är dock neutral i debatt om denna fråga då jag är nyfiken på båda "sidors" svar.
Varför utbildas allmänheten i det tror du?
Citera
2017-10-02, 01:25
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Det finns sightseeingflygturer som på en dagstur flyger in över Antarktis. Pris från 1200 AU$. Tråkigt bara att de antagligen blir nedskjutna vare gång. http://www.antarcticaflights.com.au/

Tråkigt bara att i stort sett allt bara är bluffresor!

Kolla här, folk som har testat att köpa biljetter till sådana där turer, 26-30 min in i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=DEqLE4SbXlA

Gick ju inte så vidare bra...
Citera
2017-10-02, 01:30
Medlem
Citat:
Varför utbildas allmänheten i det tror du?

Jag ser 2 alternativ.

1: Jorden är rund, därför utbildas vi att jorden är rund.
2: Det handlar om en konspiration som FE:arna tror, och de styrande lurar oss därför att jorden är rund.

Jag är som sagt ute efter bra svar genom god debatt.
Citera
2017-10-02, 01:33
Medlem
Citat:
Jag ser 2 alternativ.

1: Jorden är rund, därför utbildas vi att jorden är rund.
2: Det handlar om en konspiration som FE:arna tror, och de styrande lurar oss därför att jorden är rund.

Jag är som sagt ute efter bra svar genom god debatt.
Vilka styrande?
Vad tjänar dom på att göra så?
Vad är så hemskt med att jag får reda på sanningen?
Citera
2017-10-02, 01:38
Medlem
Citat:
Vilka styrande?
Vad tjänar dom på att göra så?
Vad är så hemskt med att jag får reda på sanningen?

Oj jag är ingen FE:are så jag kan inte svara på det. Men skulle det vara alternativ 2 så kan jag tänka mig att det är dom institut som står för forskning om rymden och säkerligen de ledande regeringarna i världen. Vad dom skulle tjäna på det isåfall vore väl kanske att dessa har upptäckt mer av världen/universum som vi (allmänheten) skulle skadas av att få reda på, eller att dessa personligen tjänar på att dölja detta. Jag har exempelvis hört från FE:are att NASA drar in så ofantligt mkt skattepengar, och det enda dom behöver göra enligt FE:arna är att photoshoppa lite "rymdbilder".
Citera
2017-10-02, 01:43
Medlem
Citat:
Oj jag är ingen FE:are så jag kan inte svara på det. Men skulle det vara alternativ 2 så kan jag tänka mig att det är dom institut som står för forskning om rymden och säkerligen de ledande regeringarna i världen. Vad dom skulle tjäna på det isåfall vore väl kanske att dessa har upptäckt mer av världen/universum som vi (allmänheten) skulle skadas av att få reda på, eller att dessa personligen tjänar på att dölja detta. Jag har exempelvis hört från FE:are att NASA drar in så ofantligt mkt skattepengar, och det enda dom behöver göra enligt FE:arna är att photoshoppa lite "rymdbilder".
NASA bestämmer inte vad Kina eller Ryssland ska "tycka". NASA har bytt folk flera ggr under sin existens. Vad händer med de som tackar nej till jobbet när de får höra på intervjun att de ska photoshoppa bilder? Blir alla mördade? Var är alla avhoppare som berättar om dessa saker?
Citera
2017-10-02, 01:44
Medlem
Citat:
Tråkigt bara att i stort sett allt bara är bluffresor!

Kolla här, folk som har testat att köpa biljetter till sådana där turer, 26-30 min in i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=DEqLE4SbXlA

Gick ju inte så vidare bra...

...i sort sett allt... Med andra ord, det finns även Antarktisresor som inte är bluff?
Hur är det med alla olika kryssningar och segelbåtar som tar turister till Antarktis, också bluff?
Konstigt att man inte läst mer om alla som blivit blåsta.
Hur är det med alla privata seglare som varit där? Har du läst boken Arktis-Antarktis av Rolf Bjelke och Deborah Shapiro. De övervintrade vid Antarktis med sin båt Northern Light.

Det finns enorma mängder av foton tagna på Antarktis, är allt bara CGI? Även bilder tagna på 1800-talet?

Alla bilder på kejsarpingviner, var är de tagna?
Citera
2017-10-02, 01:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Man kan ställa samma fråga till de glob-troende... skulle deras flygplan (utan att dippa nosen nedåt) hålla en rak kurs, så att de efter efter bara några minuter kom upp i yttre rymden?

Eller skulle de per automatik flyga runt bollen?

Här ska du få ta del av ett experiment, som ger starka belägg för att jorden verkligen är platt!

Gyroskop-experiment bevisar att jorden är platt. Globebusters har analyserat detta:

https://www.youtube.com/watch?v=zJ-Lk2ZQvqI

Kolla på den!
Par minuter för att komma upp i rymden? Hur snabbt tror du flygplan flyger egentligen. Är inga piloter som skulle märka kurvaturen med tanke på jordens storlek. Att dippa mer nosen kanske är nått som piloten skulle behöva göra aktivt om han flög i typ 20-25000 km/h men knappast i dom hastigheter som vanliga passagerarplan eller stridsflygplan flyger i. Detta har avhandlats mängder av gånger i den här tråden om du söker.
Citat:
99.9999% av all normal vetenskap säger nog att jorden faktiskt är rund. Hur lyckas man projicera en platt jord på en jordglob och få alla avstånd att stämma medan alla platta kartor är förvrängda? Om jorden vore platt så borde det vara enkelt att publicera en platt karta där alla avstånd stämmer medan det skulle vara omöjligt att projicera en platt värld på en jordglob och få avstånden att stämma. Alla avstånd skulle ju bli fel på jordgloben om jorden inte var rund. Ingen FE-anhängare har lyckats att publicera en korrekt karta över den platta jorden.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-10-02 kl. 01:59.
Citera
2017-10-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
...i sort sett allt... Med andra ord, det finns även Antarktisresor som inte är bluff?
Hur är det med alla olika kryssningar och segelbåtar som tar turister till Antarktis, också bluff?
Konstigt att man inte läst mer om alla som blivit blåsta.
Hur är det med alla privata seglare som varit där? Har du läst boken Arktis-Antarktis av Rolf Bjelke och Deborah Shapiro. De övervintrade vid Antarktis med sin båt Northern Light.

Det finns enorma mängder av foton tagna på Antarktis, är allt bara CGI? Även bilder tagna på 1800-talet?

Alla bilder på kejsarpingviner, var är de tagna?
Finns säkert youtube-klipp som debunkar allt detta.
Det finns alltid ett klipp att ta fram, och det räcker tydligen för vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in