2017-10-01, 23:14
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Är solens absoluta avstånd större så blir inte din skugga konformig!

Du ser, allt vad NASA indoktrinerat dig med, visar sig bara vara lögner...

Tror du på NASA även när de påstår att jorden är en boll som kutar omkring runt solen?

Varför måste du jämnt ta ett så AMERIKANSKT perspektiv och prata så mycket om, och använda just deras rymdtjänst som ett exempel? : \

Jag vet att dom flesta Plattjordingar är amerikaner, därmed är infon och youtube-videorna därifrån och det är därför du har det perspektivet, MEN...

...Det är många andra som propagerar för en rund jord som inte är NASA, som t ex Roscosmos (rysslands rymdstyrelse), ESA (Eu's dito) och CNSA (kinas motsvarighet) - dessa är ju i två av fallen även styrelser som inte har samma sammarbeten med NASA och som dessutom jobbar för två av USA's fiender...

Sen har vi då alla dessa olika människor som först lanserade sfärjorden, långt, långt innan NASA eller USA ens bildades.

Dock så får jag ge dig en eloge för att du faktiskt tog up Erastothenes i vart fall och därmed en del om vad antiken trodde om jordens form och vilka som propagerade för vad där.

Stirra dig dock inte blind på NASA... det är ett rent, begränsat USA-nskt perspektiv - du är bättre än så, ja?
Citera
2017-10-01, 23:32
Medlem
Hej!
Jag har börjat intressera mig för detta oerhört spännande ämne senaste tiden.
Jag har en fråga till Er som tror på "Flat earth". Detta har säkerligan redan pratats om men jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Frågan är, hur kommer det sig att om man sätter sig i ett flygplan eller i en båt, och börjar åka spikrakt åt ett och samma håll hela tiden, så kommer man till slut tillbaks där man startade?
Citera
2017-10-01, 23:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKQJ10
Hej!
Jag har en fråga till Er som tror på "Flat earth". Detta har säkerligan redan pratats om men jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Frågan är, hur kommer det sig att om man sätter sig i ett flygplan eller i en båt, och börjar åka spikrakt åt ett och samma håll hela tiden, så kommer man till slut tillbaks där man startade?

Till din frågeställning bör du tillägga att båtarna/flygplanen håller rak kurs med hjälp av tröghetsnavigering och/eller gyrokompass, dvs de navigerar inte mha en magnetisk kompass.
Citera
2017-10-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Till din frågeställning bör du tillägga att båtarna/flygplanen håller rak kurs med hjälp av tröghetsnavigering och/eller gyrokompass, dvs de navigerar inte mha en magnetisk kompass.

Okej, jag har inte koll på hur en gyrokompass funkar. Men vadå, är det teoretiskt omöjligt att hålla en rak kurs? Förstår inte riktigt ditt inlägg.
Citera
2017-10-02, 00:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Okej, jag har inte koll på hur en gyrokompass funkar. Men vadå, är det teoretiskt omöjligt att hålla en rak kurs? Förstår inte riktigt ditt inlägg.

Jag bara förekom svar från en FE:are, de har löjlig ad-hok förklaring som går ut på att om man använder en magnetisk kompass så åker man i cirklar.

De har dock inte lyckats förklara varför man åker i en cirkel om man använder sig av en gyrokompass.
Citera
2017-10-02, 00:04
Medlem
Citat:
Jag bara förekom svar från en FE:are, de har löjlig ad-hok förklaring som går ut på att om man använder en magnetisk kompass så åker man i cirklar.

De har dock inte lyckats förklara varför man åker i en cirkel om man använder sig av en gyrokompass.

Okej tack då är jag med. Men då lägger jag till det till min fråga: Om man nu färdas i en "cirkel" om man håller rak kurs genom en gyrokompass, hur kommer det sig?
Citera
2017-10-02, 00:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Hej!

Grattis, gläder oss mycket!

Du kommer inte tillbaka om du åker mot Syd, för då hamnar du vid isbergen i Antarktis, vars höga berg omringar hela vår cirkelrunda jord (håller världshaven på plats), men skulle du tillåtas flyga vidare (starkt militariserat område, efter Antarktisfördraget 1959), så skulle du nå vidare landområden på vårt lite drygt 6 miljarder kilometer långa jordplan (bhu-mandala), som separerar de högre himmelska planetsystemen från de lägre underjordiska (Hollow Earth) dito.

Men åker du österut eller västerut, så, ja, du kommer då tillbaka där du startade!

Förklaras mycket mer ingående och detaljerat här:

Punkt 9, 17:35 min in i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=k0xClWgidZU

P.S. Vill du se de allra bästa och mest övertygande Flat Earth-videorna som finns på nätet, klicka in dig på länken som leder till mitt blogg-inlägg kring detta spännande ämne, vid min signatur härnere...
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-02 kl. 00:24.
Citera
2017-10-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Grattis, gläder oss mycket!

Inte om du åker mot Syd, för då hamnar du vid isbergen i Antarktis, vars berg omringar hela vår cirkelrunda jord (håller världshaven på plats), men skulle du tillåtas flyga vidare (starkt militariserat område, efter Antarktisfördraget 1959), så skulle du nå vidare landområden på vår lite drygt 6 miljarder kilometer breda jordplan (bhu-mandala), som separerar de högre himmelska planetsystemen från de lägre underjordiska (Hollow Earth) dito.

Men åker du österut eller västerut, så, ja, du kommer tillbaka där du startade!

Förklaras mycket mer ingående och detaljerat här:

Punkt 9, 17:35 min in i videon:

https://www.youtube.com/watch?v=k0xClWgidZU

Tack för svar, ska kika på videon!
Är det ingen människa någonsin som åkt konstant åt syd och då aldrig kommit tillbaks menar du? Intressant!
Citera
2017-10-02, 00:25
Medlem
Jag har nu kikat på klippet du länkade, men dom nämner inte hur det kommer sig att man färdas i en cirkel om man använder sig av en sk gyrokompass?
Citera
2017-10-02, 00:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Okej tack då är jag med. Men då lägger jag till det till min fråga: Om man nu färdas i en "cirkel" om man håller rak kurs genom en gyrokompass, hur kommer det sig?

En gyrokompass och ett tröghetsnavigeringssystem mäter förändringar, dvs de visar om du håller en rät kurs eller om du ändrar riktning.

FE:arnas förklaring att du åker i en cirkel utan att du märker det eller att det inte syns på en gyrokompass är mao ett fullständigt absurt påstående.
Citera
2017-10-02, 00:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Är det ingen människa någonsin som åkt konstant åt syd och då aldrig kommit tillbaks menar du? Intressant!

Det är massor med människor som har åkt till sydpolen och kommit tillbaka. Det finns massor med människor som korsat sydpolen. Det till och med bor människor på sydpolen.

http://icecube.wisc.edu/icecube/static/pole/images/lifeatpolelanding.jpg
Citera
2017-10-02, 00:37
Medlem
Citat:
En gyrokompass och ett tröghetsnavigeringssystem mäter förändringar, dvs de visar om du håller en rät kurs eller om du ändrar riktning.

FE:arnas förklaring att du åker i en cirkel utan att du märker det eller att det inte syns på en gyrokompass är mao ett fullständigt absurt påstående.

Jag förstår. Skulle vara intressant att höra en FE:ares förklaring till VARFÖR det inte skulle synas på en gyrokompass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in