Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Ska det här vara Sveriges farligaste snubbar? De flesta ser ju ut som nån som skulle kunna hänga på medeltidsveckan i Visby.
Men jag håller med om att det är bra underhållning. Undrar om de sitter i nån källare och spelar in musiken själva...
Det är media som har gett den bilden, inte de själva. Tyvärr så är det många som är livrädda, rent utav skakis när de t.ex går fram i Almedalsveckan men så fort de pratat en stund så brukar de slappna av. Exempelvis så sade Per Öberg om en palestinsk(?) tjej kom till de under Almedalen, med en ros - för hon hade blivit intalad att de skulle slå ner henne på plats, misshandla och skada henne. Det slutade med ett trevligt samtal där hon helt släppte idéer som hon matats med och de fick en ros.
Per Öberg är faktiskt en riktig härlig människa överlag, lugn och sansad och han t o m gav ut ett telefonnummer ( ja, ett riktigt telefonnummer som du kan nå honom på ) i Ingrid och Konrads radio med honom förra veckan. Så han är vare sig ute efter att skapa skräck eller mörda sitt egna folk - han vill dock se blodet av de landsförrädare som ljugit och sveket sitt egna land och folk i decennier. Men antar att alla hundratusentals mord, våldtäkter, rån och all annan kriminell aktivitet som begåtts av kriminella till politiker och journalister ska bara ses som något sött, så släpper vi saken och låter folket ligga kvar i spillrorna. Nej, tacka vet jag någon som har lite kulor att faktiskt vara beredd att dö för sitt land och folk, för deras gemenskap och lycka. Ni andra kommer jobba på, finansiera eran egna undergång samtidigt som era familjer spräcks, ni får ingen vård eller äldreomsorg och era barn kommer ni förlora när de inser vilken skit ni lämnade till dem.
Nej, det farliga jag såg igår var när polisen helt släppte lagen och istället gick på vad "högre makter" ville - d.v.s slå ner NMR även om de hade all laglig rätt att demonstrera och det var polisens jobb att se till att NMR kunde fortsätta framåt. Istället blev folk nerslagna, blodiga - medan vi trycktes in i grupp, samtidigt som de gav sig på folk med batonger - vanliga skattebetalare med "hemska" åsikter som hade finkläder på sig och slogs blodiga.
Jag stod där, rakt framför polisen - den blicken vill jag aldrig uppleva igen, för även om jag sett mycket var nog det äckligaste jag sett. Att stå försvarslös mot en människa som "inte ser" ( livlös i blicken ), men håller i allt från tårgas, kravallsköld, batong och pistol - man vet att man har ingen chans annars än att försöka skydda sig med sina bara armar.
Kort och gott, polisen gav sig på normala, icke beväpnade och lugna människor med allt de kunde. Varför vet jag faktiskt inte, för det var mitt under en sång som det vart gruff mellan ett par sköldbärare ur NMR och någon invandrare, kanske några svenskar och sedan gav sig polisen totalt på folket innan de knappt ens hunnit veta vad som hänt.