Citat:
Ursprungligen postat av
kloakrensarolof
Ok så de källor som finns duger inte för dig? Jag förstår inte hur det är så förvånade om du följde debatten innan. Polisens talespersoner sade i Opinion, Agenda och till andra tidningar att DEN ENDA ANLEDNINGEN att det inte skedde ett massgripande vid fördemonstrationen var för att polisen var underbemannade och att om de bär fanor kommer de att gripas. Av med skygglapparna för fan.
Det jag har sett rörande ett "massgripande" är slaskmedia såsom Aftonbladet som citerar "en person med insyn" vilket i realiteten inte betyder ett skit och Nordfronts egna fantasifoster.
Att polisen har uttalat att de kommer agera om människor i demonstrationen bryter mot lagen är väl ta mig fan en självklarhet?
Men det är en jävla skillnad på att polisen har en lömsk plan att bura in alla demonstranter och att de uttalat att om någon bryter mot lagen (exempelvis HMF) så kommer denna att omhändertas...
Ta av dig foliehatten och tänk lite själv istället för att bara kopiera andras fantasifoster.
Tillägg: Och vad fan menar du att polisen skulle uppge för anledning till ett massomhändertagande? Knappast så att polisen godtyckligt kan trycka in 400 pers bakom galler...