2017-09-27, 14:55
Medlem
slimharlots avatar
Fick precis en superlike av en riktig pingla. När jag skulle skriva så var matchningen borta??

What the hell, lockar dom med godis och kastar ut brödsmulor?
Citera
2017-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Fick precis en superlike av en riktig pingla. När jag skulle skriva så var matchningen borta??

What the hell, lockar dom med godis och kastar ut brödsmulor?
Antagligen en felswipe, var glad att hon ägde sitt misstag och tog tillbaka slickepinnen.
Citera
2017-09-27, 21:06
Medlem
Jag skriver inga "tråkiga" konversationer.

Nu var det en kvinna, som skickade en smile till mig. Det var det första insitaivet. Intressant tyckte jag, och jag skrev. Ingenting som är "tråkiga" utan unikt.

Jag hörde pling, och sedan när jag klickade på appen, så var matchbingen borta. Tråkigt att Tinder inte tillåter en att läsa meddelandet åtminstone, det hade varit något!

Nu kan jag inte sluta tänka på vad hon skrev, jag kan inte heller tänka på vad som gick snett.

Ibland får man en hel del matchningen, och helt plötsligt får man inga alls. Jag har resnat alla mina matchningar. .

Jag är väl kanske inte sådär jätte besymrad över att hon tog bort matchningen, bara mest nyfiken. Nyfiken också om människor i verkliga livet vill egentligen göra såhär emot mig, liksom komma bort ifrån mig. Kanske är jag inte alls intressant överhuvudtaget. Får mig att undra, eller så kanske man inte skall ta åt sig så mycket ifrån Tinder?
Citera
2017-09-27, 21:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeLand
Jag skriver inga "tråkiga" konversationer.

Nu var det en kvinna, som skickade en smile till mig. Det var det första insitaivet. Intressant tyckte jag, och jag skrev. Ingenting som är "tråkiga" utan unikt.

Jag hörde pling, och sedan när jag klickade på appen, så var matchbingen borta. Tråkigt att Tinder inte tillåter en att läsa meddelandet åtminstone, det hade varit något!

Nu kan jag inte sluta tänka på vad hon skrev, jag kan inte heller tänka på vad som gick snett.

Ibland får man en hel del matchningen, och helt plötsligt får man inga alls. Jag har resnat alla mina matchningar. .

Jag är väl kanske inte sådär jätte besymrad över att hon tog bort matchningen, bara mest nyfiken. Nyfiken också om människor i verkliga livet vill egentligen göra såhär emot mig, liksom komma bort ifrån mig. Kanske är jag inte alls intressant överhuvudtaget. Får mig att undra, eller så kanske man inte skall ta åt sig så mycket ifrån Tinder?
Har hittills inte varit med om att en matchning försvinner, däremot slutar alla svara efter några meningar, oavsett om det varit relevanta/intressanta saker man undrat eller skrivit i rollen som badboy eller komiker.... ingen förlust då jag inte direkt var intresserade av dom egentligen, men konstigt beteende ändå.
Citera
2017-09-27, 22:30
Medlem
anteri17s avatar
Ser inte likes med Gold längre. Står inget uppe i hörnet. Någon annan?
Citera
2017-09-27, 23:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ser inte likes med Gold längre. Står inget uppe i hörnet. Någon annan?

Råkade swipa bort dem. Vid 0 likes syns alltså inte antalet likes.
Citera
2017-09-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadkill
Jag skapade för ungefär åtta timmar sedan själv ett fejkkonto på Tinder med tre male model bilder och ålder 47 år. Allt annat är tomt: Ingen beskrivning, inget jobb, inga skolor, ingen Instagramkoppling. Jag svepte en första omgång tills mina svep var slut. Kl 10:30 i dag hade jag sex matchningar. Under tiden jag har skrivit detta, har en av de sex kvinnorna inlett konversation. Visserligen bara genom att skriva "Hej NN", men det har aldrig hänt på mitt riktiga konto att en kvinna har inlett en konversation. Enligt erbjudandet om gold har ytterligare 25+ kvinnor svept höger på mitt konto. Jag tror erbjudandet om gold stämmer, eftersom jag på mitt riktiga konto hade 3 kvinnor som hade svept höger på mig enligt erbjudandet om gold, och det stämde med det, som visades, när jag köpte gold. Även detta bekräftar alltså att även Tinder för de allra flesta män är ännu en korvfest kryddad med lite fejkkonton. De allra flesta kvinnor där kommer aldrig svepa höger på de allra flesta män där.

Jag tänkte att jag skulle följa upp mitt tidigare inlägg med de ytterligare erfarenheter jag gjorde genom mitt experiment ovan, när jag nu åter har raderat kontot.

Som väntat rullade det på med en stadig ström av matchningar. Jag hann korrespondera med 5-6 matchningar. Det blev mest allmänt kallprat. Eftersom det aldrig kunde bli aktuellt att träffas IRL, så var jag inte särdeles motiverad att driva korresponderandet mot ett bestämt mål. Det förtjänar dock att nämnas att jag av misstag råkade tilltala en match med fel förnamn i första meddelandet. Reaktionen var något i stil med "fel namn... det är ju lite B". Fascinerande att jämföra den reaktionen med att många andra helt oförargliga meddelanden utan uppenbara tabbar från mitt riktiga konto besvaras med att matchen tas bort och inget mer.
Citera
2017-09-28, 11:42
Medlem
roadkill, posta bilderna så man får lite inspiration. Visar du att modellen har vänner/coolt liv etc eller är han helt själv på alla korten?
Citera
2017-09-28, 20:19
Medlem
NirvanAs avatar
Går det att lita på det där "top photo", att man ställt in så tinder väljer den "bästa" bilden att ha som förstabild? Konstigt val, de väljer en där mitt ansikte inte ens syns men där jag gör en imponerande aktivitet, kan det verkligen stämma? Och hur har den valts ut?
Citera
2017-09-28, 20:48
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Går det att lita på det där "top photo", att man ställt in så tinder väljer den "bästa" bilden att ha som förstabild? Konstigt val, de väljer en där mitt ansikte inte ens syns men där jag gör en imponerande aktivitet, kan det verkligen stämma? Och hur har den valts ut?
"Kan det stämma?" skämtar du? Allt är väl subjektivt, men på en plattform där utseendet betyder allt kanske det ger en liten fördel att visa hur man faktiskt ser ut. Självklart är det ett vetenskapligt team som sitter och analyserar pixlarna för att välja den bästa bilden åt dig, eller så är det bara en kass algoritm som typ tar bilden med mest färg i (ie utomhus, spännande aktiviteter).
Citera
2017-09-28, 23:15
Bannlyst
Ganska sjukt ändå att man aldrig får höra om ligg i den här tråden och då är vi snart i 13000 inlägg. Ganska så uppenbart att ingen får ligg genom appen.

Kört gold sedan 9 september och resultaten har verkligen varit kassa. Tror jag mäktar med 29 matchningar varav runt 15 är från Göteborg och Malmö (är från stockholm).

Roterade städer då jag tänkte att jag visas mer i Stockholm.

Men nu när jag swipar bland kortleken har jag bara groteskt fula tjejer kvar.

Mitt tips till er är att absolut inte lägga ner mer pengar på skiten.

Sen tycker jag Tinder ska lansera en funktion där man ser hur många som nekat en. Är det 500 tjejer som nekat en och 15 som nappat så är det likagärna bara lägga ner allt som har med nätdejting att göra.

Var otroligt deprimerad och bitter för inte så länge sedan men jag har insett att det är lika gärna bra att acceptera situationen och göra något annat åt saken så nu mår jag relativt bättre.

Kommer det så kommer det. Tror ändå vi män kommer tjäna i slutändan då damerna fallerar efter 30-stråket medan vi ändå kan leva längre på köttmarknaden.
Senast redigerad av somaliskdelikatess 2017-09-28 kl. 23:26.
Citera
2017-09-28, 23:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Ganska sjukt ändå att man aldrig får höra om ligg i den här tråden och då är vi snart i 13000 inlägg. Ganska så uppenbart att ingen får ligg genom appen.

Folk skyltar väl inte alltför mkt. Dessutom är väl tråden främst en frågetråd för de med just frågor eller problem.

Själv var jag på dejt i veckan. Det var den bästa hittills och vi kommer ses igen.

Jag är nöjd att det varje gång varit tjejen som på eget initiativ tackat så mkt för träffen (via sms) kort efter att vi tog adjö. Återigen handlar det inte om antalet matchningar utan hur väl du fixar textandet och första träffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in