Citat:
Ursprungligen postat av
roadkill
Jag skapade för ungefär åtta timmar sedan själv ett fejkkonto på Tinder med tre male model bilder och ålder 47 år. Allt annat är tomt: Ingen beskrivning, inget jobb, inga skolor, ingen Instagramkoppling. Jag svepte en första omgång tills mina svep var slut. Kl 10:30 i dag hade jag sex matchningar. Under tiden jag har skrivit detta, har en av de sex kvinnorna inlett konversation. Visserligen bara genom att skriva "Hej NN", men det har aldrig hänt på mitt riktiga konto att en kvinna har inlett en konversation. Enligt erbjudandet om gold har ytterligare 25+ kvinnor svept höger på mitt konto. Jag tror erbjudandet om gold stämmer, eftersom jag på mitt riktiga konto hade 3 kvinnor som hade svept höger på mig enligt erbjudandet om gold, och det stämde med det, som visades, när jag köpte gold. Även detta bekräftar alltså att även Tinder för de allra flesta män är ännu en korvfest kryddad med lite fejkkonton. De allra flesta kvinnor där kommer aldrig svepa höger på de allra flesta män där.
Jag tänkte att jag skulle följa upp mitt tidigare inlägg med de ytterligare erfarenheter jag gjorde genom mitt experiment ovan, när jag nu åter har raderat kontot.
Som väntat rullade det på med en stadig ström av matchningar. Jag hann korrespondera med 5-6 matchningar. Det blev mest allmänt kallprat. Eftersom det aldrig kunde bli aktuellt att träffas IRL, så var jag inte särdeles motiverad att driva korresponderandet mot ett bestämt mål. Det förtjänar dock att nämnas att jag av misstag råkade tilltala en match med fel förnamn i första meddelandet. Reaktionen var något i stil med "fel namn... det är ju lite B". Fascinerande att jämföra den reaktionen med att många andra helt oförargliga meddelanden utan uppenbara tabbar från mitt riktiga konto besvaras med att matchen tas bort och inget mer.