Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nej, det fick vi ju inte. Living som grävde i det här lämnade ju tyvärr tråden 22/9, med tänkvärd ord:
"Jag tänker lämna er här i tråden.
Kom ihåg, skriv om Patrik som det var er egen son! Respektera familjen som det var er egen familj. ❤️
Det dom går igenom kan ingen av oss förställa sig. De har nog på sina axlar att mantla ändå.
Får ni PM eller några tips-PM.a familjen då.
Kärlek och respekt ❤️
__________________"
https://www.flashback.org/sp61854169
Vet att Living hade kontakt med familjen i den här frågan. Från 18/9:
"Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men.."
https://www.flashback.org/sp61820762
Vet inte hur man ska tolka det hela, men att det sista vi hör från Living är ju att vi ska behandla familjen (och Patrik)med förståelse och på ett bra sätt.
Vill helst inte vara inne och tolka Livings farväl av oss, men den enda tanke och
känsla jag får av detta är att det inte är ett mysterium, utan att Living har fått besked från familjen hur det ligger till, eller iaf något ditåt.
Kan det vara t ex att familjen förklarat att de vill vara ifred med sin sorg och oro, och att de gjort olika konton mm privata, endast för familj och vänner??
Nu har jag ändå gjort en gissning. Kan förstås finnas andra svar på detta, varför Living lämnade oss med de orden. Var vänliga och ta detta som min högst egna gissning och det är inget jag önskar direkt gå i en diskussion om.
Vill avsluta detta med att vi bör tänka på vad Living önskade av oss, och att ta med oss det i fortsättningen.
Väldigt intressant samband du pekar på där! Att Living tar kontakt ang. Spotify-kontot, och sedan lämnar tråden. Det kan ju peka på minst fyra olika scenarier.
Föräldrarna vet att han är död. (Och orsaken till det kan också vara flera tänkbara). Men skulle dom säga det till "Living"? Inte troligt. Dom kände väl inte varann?
Föräldrarna har kommit med hot. (Av vilken anledning?)
Föräldrarna vet att han lever, för de har kontakt med Patrik.
Föräldrarna har sagt att det känns obehagligt med denna tråd och vårt grävande.
Själv tror jag minst på det där med hot.
Denna spekulation är alltså OM det finns ett samband mellan "Living's" avsked.
Nu ska ju detta inte vara en spekulation om vad som sades mellan dom, det är väl OT, men det gav onekligen lite nytt bränsle till funderingarna om vad som kan ha hänt Patrik, när det faktiskt ser ut som det kan finnas ett samband...