2017-09-26, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Men han fick ett års fängelse. Medan Hanna Wigh satt kvar. Så i lagens mening är det han som gjort fel.

Wighs styvpappa har varit med otaliga utredningar när det gäller skattefiffel.. det här är en tjej som haft problem i hela sin uppväxt..
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Precis! Det är upp till Wigh om hon vill anmäla. Jomshof är ingen pappa åt henne.. jösses.,

Jag har försökt förklara flera gånger varför Jomshof borde ha gjort en polisanmälan.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De har haft en sexuell relation i 5 år.. där fingerpulla troligtvis varit något som funnits med..
Detta kommer att slå mot Hanna och troligtvis förtal.
Källa på detta?
Citera
2017-09-26, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var Mattias Karlsson som nämnde Jomshoffs namn i Aktuellt kl 21.00.

har alltid fått dåliga vibbar av Jomshof, skulle inte förvånat mig överhuvudtaget om de tkommer fram att han är en pervers jävel. Men i det här fallet vet jag inte, att han visste om storyn är dock solklart, så även om det inte är han som pervat sig i detta enskilda fallet har han helt klart stor skuld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du låter säker på din sak. Förstår att du varit med om detta själv nu men du kan ju kanske förstå att alla inte reagerar som du av att ha blivit utsatt för att någon gör något hotfullt mot dig. Hon säger ju att hon är rädd för personen. Att du inte var rädd gör ju inte att andra inte är rädda om du förstår vad jag menar?

My middlename is stoneface, nä jag räds inte något.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är avgörande att de har haft en sexuell relation "från och till" sedan så länge. Det är klart att det inte får gå till så som HW beskriver det, men det är ju en jävla skillnad att tafsa på en person man ligger med ibland och tafsa på en person man har en helt platonisk relation med.

Beakta också följande: HW visste mkt väl om att detta blir en ord-mot-ord-situation och att sannolikheten att GM blir fälld är sannolikt minimal. Hon visste också att om hon gör detta bränner hon alla broar till partiet och förmodligen lite till. Slutsatsen blir att antingen tycker hon det är värt det för att så att säga markera att det inte är ok, eller så gör hon detta för att skada partiet och en eventuell nyckelperson.

Det ska bli intressant att se vad hon gör om ett år. Kanske det fanns ekonomiska incitament.
Men än så länge finns ju inte fler belägg för att hon skulle ha en sexuell relation med gärningsmannen än att hon påstått att han fört upp en finger utan medtycke?
Citera
2017-09-26, 21:35
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har försökt förklara flera gånger varför Jomshof borde ha gjort en polisanmälan.

Då får vi börja leta bland dina inlägg, då.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Ja, alla får tycka men SD har agerat helt korrekt i detta. Hanna Wigh borde anmält .. om hon upplevde något som var onormalt..
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Källa på detta?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-f%C3%B6r-sexualbrott-3936351

00:33
Citera
2017-09-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var Mattias Karlsson som nämnde Jomshoffs namn i Aktuellt kl 21.00.

Det berörde vem han menade var mest trovärdig när det kom till de olika historierna om deras möte efter händelsen.
Att Hanna skulle anmäla Jomshof till Jomshof för att Jomshof ska ta hand om Jomshof är ju direkt galet.
Citera
2017-09-26, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Källa på detta?

Hanna Wigh knullade runt även när hon var lokalpolitiker. Det är allmänt känt. Hon fortsatte den banan när hon upp på riksnivå.
Citera
2017-09-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albert10
Han är skyldig när han är dömd i domstol! Lagen är lika för alla, oavsett partitillhörighet, kön, etnicitet, social ställning etc. Om inte är Sverige inte bättre än en bananrepublik eller kommunistisk diktatur.

Exakt! Det är fruktansvärt hur folk kan anse O J Simpson som skyldig trots att han friades. Det måste bero på rasism!

Så är det givetvis inte. I nuläget vet vi inte huruvida det Hanna Wigh påstår är sant eller inte, och det är exakt hur alla parter bör förhålla sig till saken i nuläget. Det är vare sig uppenbart att hon talar sanning eller ljuger. Därför är det direkt motbjudande hur hon fördöms som ett "knarkande, psykotiskt luder", precis som det vore fel att peka ut den hon anklagar som en våldtäktsman, innan vi vet mer.

Många i den här tråden är minst lika hysteriska som de anklagar Hanna Wigh för att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in