2017-09-26, 04:40
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ruskigt vad polariserad och amerikansk debatten blivit. Många vill få hela programmet att handla om HW. Nu var det ju litet fler som vittnade om lågt i tak och ovilja att ta tag i problem. När det gäller historian om övergreppet så hade det varit bra om TV4 kunnat redovisa något mer från de övriga kvinnor som uppges ha utsatts för liknande.

En sak jag tyckte var märklig var historien med revisorn. Hur kan en revisor missa att någon använt partikassan som privat bank, i synnerhet när någon redan berättat vad som skett??

Den enda tolkningen jag kan hitta är att ledningen gett revisorn ett väldigt snävt uppdrag där man bara tittat på om totalsumman stämmer. Om det stämmer är det ett mycket tydligt försök att sopa allt under mattan från ledningens sida. Här ligger det en hund begraven.

I mitt tycke är SD:s ledning inte värdiga att ha så stort opinionsstöd. Men med tanke på det massiva missnöje som finns i I&I frågor så kan JÅ troligen stå naken i talarstolen och joddla utan att gå under 20%.
Citera
2017-09-26, 05:11
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Det var 2015 som Hanna Wigh upptäckte att det hade tagits pengar från Sverigedemokraternas partikassa i Skaraborg. Hon informerade partiet om händelsen men från partiledningens håll gjordes ingen polisanmälan.

Därför lämnade Hanna Wigh själv in en anmälan, vilket till slut ledde till att en person dömdes till ett års fängelse.
Källa: Fria Tider

Det är svårt att bortse från den trovärdighet och kurage Hanna visar upp i ditsättandet av partikasserånaren i Skaraborg.

Jag tycker att det fanns fler i programmet som också var ganska trovärdiga i sina berättelser.

Vad gäller SD så gäller detta alltså en klick av svin som allt eftersom partiet växer med tiden kommer gallras ut, tyvärr skulle man vilja att processen kommit längre nu när det är året kvar till valet.

Kämpa SD, rensa svinen, rädda Sverige!

Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Det är inte som att jag någonsin skriver "SD2018", skulle jag någonsin varit en sådan lowlifenätrasse skulle jag fan tagit mitt liv, för då kan man inte ha någon som helst intellektuell lust.
SD 2018
Senast redigerad av RingRing2014 2017-09-26 kl. 05:20.
Citera
2017-09-26, 05:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Håller med, det är beklämmande och jag skäms som SD-röstare.

Det är helt klart så att SD har problem med rekryteringen av kompetent folk. Med tanke på den brutala stigmatiseringen av partiet och den sociala avrättning som man varit tvungen att räkna med så är det rätt så speciella människor som vågat och velat satsa sin karriär på partiet. Är man dessutom en tjej som väljer att komma in i den mansdominerade SD-miljön så är det garanterat inte en supervanlig känslomässigt helförankrad helylletjej vi talar om.

Man förstår ganska lätt att krocken som sedan blir mellan SDs klick av mindre sympatiska trash-översittar-gubbar och nya tjejer kan bli dramatisk och riktigt djävla knepig!

Jag tror att den lite udda Hannah har råkat ut för en dryg djävel som bör åka ut med huvudet före från SD. Problemet är att Hanna är udda och har svårt att nå fram på ett ordentligt och glasklart vis.

Det osar en svårforcerad tovärdighetsdimma av WT-snitt över både GM och BO. Den dimman gör det svårt för gemene man att navigera i.

Knepigt var ordet. Men Hanna visar ändå civilkurage, hon har faktiskt avslöjat partikassebedragaren i SD, vilket stärker hennes kort på ärlighetsskalan.

Nu vill man veta vem fingerpullarsvinet är!

Visa att ni kan agera kraftfullt nu SD! Gör det för oss väljare, för partiet och för Sveriges framtid!

Ja, det är lite oerfarna juniorer över hela SD-bygget. Nästan alla är ju födda på 70- eller 80-talet. Man saknar verkligen personer som t ex Stellan Bojerud (som dessvärre gick och dog). Åkesson-Jomshof-Karlsson-Sjöstedt utklassar samtliga andra partiers toppskikt, såväl vad gäller utbildning som skicklighet... men resten av gänget lämnar en hel del övrigt att önska. Och det lär ju inte bli bättre efter valet då partiet måste skicka in ytterligare 40-50 man till riksdagen efter ännu en fördubbling i väljarstöd.

Just denna historia är emellertid bara trams, en välplanerad och samlad attack av TV4-Expressen-DN som SVT och Aftonbladet dreglande hakar på. Hela hopkoket faller på orimligheten att tränga ner en mansnäve i Hannah Wighs trånga byxor, och sen dessutom ha plats att gräva sig neråt till könet och skicka upp ett finger. Denna operation är helt enkelt omöjlig att genomföra -- ungefär lika lätt som att spola ner en fotboll i toaletten.
Citera
2017-09-26, 05:45
Medlem
Eftersom fingerhändelsen utspelades på kvällen när nästan ingen annan var på plats i korridorerna så är det väl rimligt att anta att H.W:s arbetsrum inte kan ha varit särskilt långt beläget från MGM:s arbetsrum.

Fingerhändelsen skedde i samband med en rökpaus och man kan anta att mannen kom in eller förbi H.W:s arbetsrum och tog initiativ till pausen. Visst kan det också ha skett genom ett mess eller dylikt men jag tror att det är mindre sannolikt.

Manlig rökare med arbetsrum i samma korridor som H.W.

(F.ö skadar de i programmet skildrade händelserna SD ganska svårt. Jag konstaterar det efter att ha hört en del kvinnor i min närhet. Det spelar ingen roll om vissa händelser är möjliga falsarier.)
Senast redigerad av Konrad 2017-09-26 kl. 05:51.
Citera
2017-09-26, 05:46
Medlem
Jag tror det är väldigt enkelt varför hon inte vill nämna något namn. Då får hon först en förtalsanmälan på sig. Sedan kommer hon försöka komma undan med att polisanmäla det hela vilket tveklöst skulle leda till en dom för falsk tillvitelse.
Summerar man de märkligheter hon varit inblandad i under sin karriär så klarnar bilden något om vad som är det verkliga problemet.
Det oroväckande rent politiskt är varför SD inte petat henne för flera år sedan. Klart omdömmeslöst.
Citera
2017-09-26, 05:47
Bannlyst
Jag förutspår att en kommande tråd på FB blir..
Hur reagerar media på att Hanna Wigh har ljugit!

Ska bli intressant att se om hon som politisk vilde kommer motarbeta SD i riksdagen, i så fall har hon varit falsk lr psyksjuk hela vägen!
Citera
2017-09-26, 06:18
Medlem
Tyckte inte hon lät trovärdig på radio, verkar vara en uppdiktad historia, blir man verkligen utsatt mot sin vilja av sånt här så inte väntar man 2 år med anmälan!
Citera
2017-09-26, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Tyckte inte hon lät trovärdig på radio, verkar vara en uppdiktad historia, blir man verkligen utsatt mot sin vilja av sånt här så inte väntar man 2 år med anmälan!

Du låter säker på din sak. Förstår att du varit med om detta själv nu men du kan ju kanske förstå att alla inte reagerar som du av att ha blivit utsatt för att någon gör något hotfullt mot dig. Hon säger ju att hon är rädd för personen. Att du inte var rädd gör ju inte att andra inte är rädda om du förstår vad jag menar?
Citera
2017-09-26, 06:30
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Just denna historia är emellertid bara trams, en välplanerad och samlad attack av TV4-Expressen-DN som SVT och Aftonbladet dreglande hakar på. Hela hopkoket faller på orimligheten att tränga ner en mansnäve i Hannah Wighs trånga byxor, och sen dessutom ha plats att gräva sig neråt till könet och skicka upp ett finger. Denna operation är helt enkelt omöjlig att genomföra -- ungefär lika lätt som att spola ner en fotboll i toaletten.

Herregud månsan! Har du alldrig pullat en kvinna förut?
Hur enkelt som helst.
Citera
2017-09-26, 06:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Håller med, det är beklämmande och jag skäms som SD-röstare.

Det är helt klart så att SD har problem med rekryteringen av kompetent folk. Med tanke på den brutala stigmatiseringen av partiet och den sociala avrättning som man varit tvungen att räkna med så är det rätt så speciella människor som vågat och velat satsa sin karriär på partiet. Är man dessutom en tjej som väljer att komma in i den mansdominerade SD-miljön så är det garanterat inte en supervanlig känslomässigt helförankrad helylletjej vi talar om.

Man förstår ganska lätt att krocken som sedan blir mellan SDs klick av mindre sympatiska trash-översittar-gubbar och nya tjejer kan bli dramatisk och riktigt djävla knepig!

Jag tror att den lite udda Hannah har råkat ut för en dryg djävel som bör åka ut med huvudet före från SD. Problemet är att Hanna är udda och har svårt att nå fram på ett ordentligt och glasklart vis.

Det osar en svårforcerad tovärdighetsdimma av WT-snitt över både GM och BO. Den dimman gör det svårt för gemene man att navigera i.

Knepigt var ordet. Men Hanna visar ändå civilkurage, hon har faktiskt avslöjat partikassebedragaren i SD, vilket stärker hennes kort på ärlighetsskalan.

Nu vill man veta vem fingerpullarsvinet är!

Visa att ni kan agera kraftfullt nu SD! Gör det för oss väljare, för partiet och för Sveriges framtid!
Vi vet ju inte ens vem den förmodade/påstådda gärningsmannen är. Personligen tror jag hon är lite galen och att detta inte har hänt. Hon vill bli utköpt efter att ha ställt till med en massa bråk i partiet. SDs ledning bör ställa sig frågan om det verkligen var värt det att peta stockholmsfalangen. Kasselstrand & co kanske inte gick i partiledningens ledband direkt, men jag har svårt att se dem inblandade i såna här fadäser. Partiledningen vill ha lättkontrollerat folk på stolarna men de har inte räknat med att svagbegåvade människor ofta är konfliktbenägna på ett annat sätt. Ofta över skitsaker. Och att det ofta handlar om människor utan ideal. Människor som gett sig in i politiken bara för status och pengar. Undrar om Jimmie & co någonsin kommer att lära sig?
Citera
2017-09-26, 06:39
Medlem
Justitiemords avatar
Snart uppe i 1 100 inlägg. Har det grävts fram än vilken riksdagsledamot fröken Wigh anklagar?
Citera
2017-09-26, 06:39
Bannlyst
Åkesson gästar TV4 nyheterna 7:10 samt senare i aftonbladets nyhetsmorgon på TV3.
Senast redigerad av Marion86 2017-09-26 kl. 07:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in