2017-09-26, 21:28
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Bylund på twitter; "Pausar/rebootar/omorganiserar/whatever. I'll be back. "
Facebook, ingen info om sd-tillhörighet.

Den länken fungerar inte för mig.
Det kanske är Bylund ändå??
Citera
Medlem
javeliners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Ja men låt oss ta en titt på den gigantiska betacuckfesten som även går under namnet SD.
Då tar vi och kollar om det finns några släktband bland toppen.

Jimpan (även känd som nervkittlaren) har väl slängt in sin egen unga fästmö på en topposition, självklart ett resultat av hennes stora förmåga, även om ajg aldrig sett henne uppvisa denna stora förmåga.

Åkessons mycket sjuka svärmor som verkar ha stora problem med att bete sig ens mot sin dotter fick också sig en fin topposition.

Sedan har vi då Karlsson även känd som mytomanen, Söder och Jomshof alla har de gett arbete till sina närmaste.

Men detta är du såklart lyckligt ovetande om, Jimpan och de fyras-gäng skulle aldrig förlitat sig på släkten före kompetenta människor.

Kommer det som en överraskning för dig om jag säger att politik handlar om förtroende?

Precis som koncernledningar så är det inte alltid den som studerat 8 år på Harvard som får bästa platsen. Det kan lika gärna bli Kalle, kompisen från högstadiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albert10
Han är skyldig när han är dömd i domstol! Lagen är lika för alla, oavsett partitillhörighet, kön, etnicitet, social ställning etc. Om inte är Sverige inte bättre än en bananrepublik eller kommunistisk diktatur.

Vill bara poängtera att detta sällan är en åsikt man ser på flashback.
Önskar att den uttrycktes lika ofta i trådar där man spekulerade rörande andra misstänkta, inte minst när den misstänkta har arabiskt namn...

Menar inte att rikta kritik mot dig personligen. Pekar endast ut faktumet att många i denna tråd tar MGM i försvar då han inte är dömd än. Brukar vara en helt annan ton i diskussionerna i vanliga fall.
Citera
2017-09-26, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Dumheter. Partiet har inte en annorlunda roll mot vad en arbetsgivare har. Jomshof borde ha uppmuntrat henne att göra en anmälan, rapporterat till gruppledaren och SD borde ha startat en internutredning även om hon stått fast vid att att inte anmäla.

Vadå inte startar varken företag eller partier undersökningar utifrån en beskyllan så grov som denna om det inte är en polissak också. Det är inte direkt deras område att avgöra vad som är sant eller inte här. Det måste till proffs på detta då polisen. Sedan kan man då möjligt utifrån hennes påstådda anklagelser om detta vittnar om något större hur kvinnor behandlas i partiet starta en utredning om eventuella brister i kvinnosynen. Detta är då mer vad ett parti då inte börja dra igång förundersökningar själv om saker så grova som en våldtäkt.
Citera
Medlem
Skulle vara interesant vad gewe skullesäger om den här grejen
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Menar alltså ni SD-hatare i denna tråd att ni tror att det är Richard Jomshof som är den skyldige? Samma man som Hanna Wigh "gick till för att berätta om övergreppet" (som skedde 2012 eller 2015, eller 2016, ingen vet...).

Alltså, hur snurriga får ni bli?

Det är väl en person som trott det? Sluta generalisera som en idiot.
Citera
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jomshof är väl varken polis eller Hannas överförmyndare.
SD ser i dina ögon ut som du vill att SD ska se ut. Oavsett vad.

han är väl vad man på företag kallar för närmaste chef, d.v.s. att hanna och alla andra kan betraktas som anställda, varav när någon kommer med sånna här anklagelser, så är man åtminstone skyldig att ta dem högre upp för trappan så att säga. sen vet inte jag hur allting har gått till i verkligheten, vi kanske bara har en del av sanningen eller allt är bara lögner, det är trots allt politiker vi talar om. med det sagt, så tycker inte jag att vi ska kräva jomshof avgång, men acceptera den om han avgår frivilligt eller om partiet sparkar honom.
Citera
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Förskingringen berodde ju i realiteten på H.W., hon var väl distriktsordförande då. Det går ju till så i de flesta föreningar, i alla fall i våra lokala distrikts- och lokalföreningar där jag bor, att kassören svarar för kassan, och borde inte ha "lånat" ut några pengar, då hade det ju inte blivit nån förskingring. Sen ska ordförande attestera utbetalningen, dvs i H.W:s fall H.W. Även om kassören var densamma som den som fick pengarna utbetalade till sig, så borde H.W. ha haft så pass kontroll som ordförande att hon krävde pengarna omgående tillbaka och om så ej skedde sagt att hon skulle polisanmäla och även gjort så... Hon skulle ha kunnat hantera saken helt själv och inte behövt gå och besvära riks. Om hon dessutom hade attesterat så vore det ju en riktig skandal och helt hennes ansvar. Och om pengarna inte återbetalades sen borde givetvis kassören och ordföranden avgå. Om pengarna återbetalades borde kassören ändå avgå, och även ordföranden om ordföranden attesterat! Misskött förening skulle jag kalla det!

Men han fick ett års fängelse. Medan Hanna Wigh satt kvar. Så i lagens mening är det han som gjort fel.
Citera
2017-09-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jomshof är väl varken polis eller Hannas överförmyndare.
SD ser i dina ögon ut som du vill att SD ska se ut. Oavsett vad.

Precis! Det är upp till Wigh om hon vill anmäla. Jomshof är ingen pappa åt henne.. jösses.,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Du är ju djupt förståndshandikappad, du är anledningen man borde införa krav på IQ för att få rösta. Var skrev jag att det finns en koppling? Jag skrev att man röstar inte in sin släkt. Inser du vilken bristande logik du använder?

Jo man tackar
Såg att jag ivrigt påskrivit dig något som jag trodde, men som ej stämde. Ber om ursäkt.

Tycker dock fortfarande att din retorik och uttryck är på dagisnivå.

Är du en vuxen människa bör du på riktigt skämmas
Tack o hej
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kvinnosynen, kvinnosynen. Är förvånad över att någon kvinna öht röstar på SD, speciellt nu när andra partier snott er hjärtefråga.

Den här kommentaren visar på att Hanna knappast är den enda som blivit behandlad som en hora av SD-politikerna, ska bli spännande att höra vem som är den nästa som vågar träda fram, om de nu vågar.

Kvinnosynen är låg men nu kommer Åkesson och hans 4 att använda sig attacker mot hanna wigh genom just deras SD-kvinnor.
Det är valår nu
Citera
2017-09-26, 21:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är väl en person som trott det? Sluta generalisera som en idiot.

Det var Mattias Karlsson som nämnde Jomshoffs namn i Aktuellt kl 21.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in