2017-09-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albert10
Jag är sverigevän, jag vill också att han döms och hängs ut, om han är skyldig! Det tror jag dom flesta sverigevänner vill! I vilket fall tror jag inte det påverkar partiet, det är för starkt byggt. Inte som MP taliban partiet som rasar som ett korthus när det synas...

Han är skyldig. Städar man sitt eget hus så överlever partiet. Använder man partiet för att hemlighålla sånt här då har man bara kvar en sekt med närmast sörjande när allt är över.
Citera
2017-09-26, 21:19
Medlem
cirkuspoliss avatar
Bylund på twitter; "Pausar/rebootar/omorganiserar/whatever. I'll be back. "
Facebook, ingen info om sd-tillhörighet.
Citera
2017-09-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Han är skyldig.
Det är inte i närheten av fastställt
Citat:
Städar man sitt eget hus så överlever partiet. Använder man partiet för att hemlighålla sånt här då har man bara kvar en sekt med närmast sörjande när allt är över.
Sant
Citera
2017-09-26, 21:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Vart kom efternamnet Mazeitaviciené ifrån ? Gifte hon sig med en med det efternamnet eller är det föräldrarna?

Jag skulle tro att det är en sjuk hjärnas fantasier.
Citera
2017-09-26, 21:21
Medlem
Pungs avatar
Extremt märklig diskussion om vad partiledningen visste eller inte.

Vad fan har det för betydelse? Carola visste om i 8 år att Tito Beltran våldtog hennes barnflicka, påstår hon.

En våldtäkt är inget ett parti vare ska eller får hantera internt. Det är ett grovt brott som ska polisanmälas och drivas av en åklagare och avgöras i en domstol. Det vore extremt dumt om SD hade börjat med någon egen slags brottsutredning där de förhörde inblandade osv. Det var just det som Frälsningsarmén gjorde på sitt läger. Vilket fick stor kritik.

Det är heller inte Åkesson eller någon annan som ska göra polisanmälan. Det första polisen skulle säga är att den anmälan får brottsoffret komma in med själv.

Jag förstår liksom inte själva anklagelsen som Wigh riktar mot SD. "Jag blev våldtagen, jag ville inte polisanmäla, men jag tycker de kunde uteslutit personen".

Ingen arbetsgivare får sparka någon på den grunden och jag tror inte Hanna Wigh kommer ha mer framgång med det kravet i en koranskola heller.

Vad blir nästa utspel? Ska hon anklaga kriminalvården som inte låser in den utpekade redan nu. Varför ska de vänta på fällande dom. Nej, tacka vet jag koranskolan.

Tycker SD-ledningen inte borde ge sig in i det här tramset om vem som visste vad. Enda svaret borde vara "Om Hanna tycker att vi borde gjort något så undrar jag varför hon inte själv gjort något. Hon om någon har känt till saken".
Citera
2017-09-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solararen
Alltså är du på riktigt? Fi tar bara emot feminister inte högerextrema fd SD politiker. Fi är den totala motsatsen till SD. Kan inte tänka mig att någon från Fi skulle gå till SD och tvärt om. Precis som en moderat aldrig skulle bli kommunist. Tycker alldeles för få här på Flashback har koll på vad Fi ens vill och står för. Ni hittar bara på en massa dravel och lögner.

Jag är på riktigt. Bergqvist hade ringt runt andra partier, eller åtminstone till Vänsterpartiet, innan han till slut fick komma in i Schymans välkomnande famn. Hon insåg givetvis direkt att Bergqvist, som just hade skådat ljuset, skulle bli en rejäl injektion för partiet i media. Ingen tror väl på fullt allvar att den gamle fruntimmerskarlen plötsligt skulle ha blivit feminist på gamla dar?
Sak samma skulle det bli med Wigh, som även hon verkar ha fått helt nya insikter i politikens värld, och som dessutom påstår sig ha blivit offer för den medelålders vite mannens patriarkaliska förtryck i form av ett (ovälkommet?) finger upp i den Wighska fittan).
Detta förstår en sådan som Schyman mer än väl skulle kunna dras nytta av. Personligen föraktar hon givetvis både Bergqvist och Wigh.
Fast mitt inlägg kanske skulle tas med en nypa ironi också, det medges.
Citera
2017-09-26, 21:24
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Media är nog ganska försiktiga eftersom en uthängning av den utpekade skulle kunna slå tillbaka mot dem om det visade sig HW farit med osanning. Som det ser ut nu så står som sagt ord mot ord och en hel del känns minst sagt oklart.

Media är mycket, men dom är inte idioter, och dom vet likväl som vi att det osar katt om hela den här historien. Tills dess att polisen gjort sin utredning och den här historien är begravd sen länge kan dom utnyttja osäkerheten i skuldfrågan för att sprinkla lite skit på SD generellt men aktar sig för att kliva över gränsen. Det verkar som att vinklingen syftar till att minska stödet från kvinnor snarare än om faktiska övergrepp.

Jag är djupt besviken på Studio Ett som lät ena sidan få en så stor plattform och berätta sin sida direkt i bästa sändningstid, så nu återstår bara Ekot. Another one bites the dust.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Igen? https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Det gällde Håkan Borg och han sparkades ur partiet eftersom han bland annat skickat porrfilmer till flera SD-kvinnor. Tyckte du att SD agerade fel då?
Citera
Medlem
Citat:
Han är skyldig. Städar man sitt eget hus så överlever partiet. Använder man partiet för att hemlighålla sånt här då har man bara kvar en sekt med närmast sörjande när allt är över.

Han är skyldig när han är dömd i domstol! Lagen är lika för alla, oavsett partitillhörighet, kön, etnicitet, social ställning etc. Om inte är Sverige inte bättre än en bananrepublik eller kommunistisk diktatur.
Citera
2017-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilket är omöjligt med tanke på att man som parti då för en rättspolitik där man vill att saker som då våldtäkter ska polisanmälas. Internutredning det är ju till för om det saknas en massa pennor på kanslikontoret inte om anklagelse om våldtäkt.
Dumheter. Partiet har inte en annorlunda roll mot vad en arbetsgivare har. Jomshof borde ha uppmuntrat henne att göra en anmälan, rapporterat till gruppledaren och SD borde ha startat en internutredning även om hon stått fast vid att att inte anmäla.
Citera
2017-09-26, 21:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Nej det är inte Jomshof som är utpekad.

Det Mattias Karlsson beskrev i Aktuellt var mötet mellan Jomshof och Wigh, och vem han trodde mest på eftersom det framkommit två olika versioner av mötet i fråga.

Att den paranoida alkoholisten Mattias Karlsson litar mer på sin springpojke Jomshof förvånar naturligtvis ingen.
Citera
2017-09-26, 21:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Menar alltså ni SD-hatare i denna tråd att ni tror att det är Richard Jomshof som är den skyldige? Samma man som Hanna Wigh "gick till för att berätta om övergreppet" (som skedde 2012 eller 2015, eller 2016, ingen vet...).

Alltså, hur snurriga får ni bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in