Citat:
Ursprungligen postat av
jc90
Du menar att Wigh skall bevisa att hon blev våldtagen? Eller att våldtagna inte skall ha rätt att yttra sig?
Och det där med hat och hot får du fråga ut Wigh själv om för det är inget påstående som kommer från mig. Min personliga gissning är att SD-svansen (och som det antyds i detta programmet partiet själv) är oförmögna att idka självkritik varför de snarare attackerar visselblåsare än självsanerar, men som sagt, detta är min personliga gissning. Detta baserat på oändligt antal intelligenta inlägg på flashback, axpixlat och andra objektiva media. Jag kan ju ha enormt fel.
Normalt sett brukar våldtäktsoffer antingen vara benägna att våldtäktsmannen åker fast eller så talar dom inte om att dom blivit våldtagna.
Under den tiden jag var på akuten var det ett par kvinnor som fick behandling för sina skador men inte ville polisanmäla våldtäkten, förmodligen för att förövaren var en närstående.
Att som Hanna själv sa i TV att hon inte vågade anmäla för att hon tror att hon skulle få en måltavla på ryggen verkar inte trovärdigt, om hon misstänkliggör alla manliga ledamöter i SD som våldtäktsman skulle väl knappast minska hotet.
Jag utesluter inte att det har hänt och en anmälan skulle förmodligen inte nå domstol, men att hon inte vill anmäla bottnar förmodligen i att hon vill se maximal skada på partiet.
Hade hon anmält personen så hade denne säkert klarat sig från åtal men hade förmodligen fått lämna skeppet på direkten.
Hur objektiv tycker du att TV4 verkar vara?
På frågan varför inte dom polisanmälde svarade dom att det var på grund av källskyddet...källskyddet har inget med detta att göra då Hanna redan har röjt sig själv.
Men ett nedlagt fall och en sparkad Sverigedemokrat är inte vad man är ute efter man vill att partiet skall få hela skiten.