2017-09-25, 22:51
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Japp, det finns en risk. Men att smutskasta henne, vilket beskrivits i avsnittet som standardbeteende, är väl knappast en vettig väg framåt? Bättre att titta innåt och ta reda på vad som hänt. Om allt som framkommit är lögner kan det ju trots allt finnas ett syfte i vad man gör som driver alla dessa personer att beskriva situationen som de gör.
Fast det blir ju lite motsägelsefullt när hon tidigare uttryckt sig så här:
Citat:
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
Citat:
– Det är en trygghet att partiet lyssnar till kvinnor, det finns en sorts sexism bland många, men i partiet finns det en trygghet i att man som kvinna blir hörd.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Citera
2017-09-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Händelsen ska väl ha ägt rum runt 2015 enligt uppgifter här i tråden. Almqvist lämnade SD redan 2012.

Det skall ha påbörjats 2012, vilket leder oss till flera våldtäktsmän ?
Citera
2017-09-25, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Varför går inte Hanna ihop med dom övriga sextrakasserade kvinnorna och gör en anmälan?
Tafsaren kan ju knappast riva upp både himmel och jord.

Att smeta ut det här över hela Sd istället för att anmäla tafsaren tyder på hämnd.

Det blir ett problem för SD eftersom de enligt den utsatta kvinnan har tystats ner av detta parti, det är därför det blev program, men det verkar ni helt ha missat. Det handlar om att ett parti som säger att muslimerna är de som tar och behandlar kvinnorna illa själva tystar ner extrema brott mot kvinnor.
Citera
2017-09-25, 22:52
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Du menar att Wigh skall bevisa att hon blev våldtagen? Eller att våldtagna inte skall ha rätt att yttra sig?

Och det där med hat och hot får du fråga ut Wigh själv om för det är inget påstående som kommer från mig. Min personliga gissning är att SD-svansen (och som det antyds i detta programmet partiet själv) är oförmögna att idka självkritik varför de snarare attackerar visselblåsare än självsanerar, men som sagt, detta är min personliga gissning. Detta baserat på oändligt antal intelligenta inlägg på flashback, axpixlat och andra objektiva media. Jag kan ju ha enormt fel.
Normalt sett brukar våldtäktsoffer antingen vara benägna att våldtäktsmannen åker fast eller så talar dom inte om att dom blivit våldtagna.
Under den tiden jag var på akuten var det ett par kvinnor som fick behandling för sina skador men inte ville polisanmäla våldtäkten, förmodligen för att förövaren var en närstående.
Att som Hanna själv sa i TV att hon inte vågade anmäla för att hon tror att hon skulle få en måltavla på ryggen verkar inte trovärdigt, om hon misstänkliggör alla manliga ledamöter i SD som våldtäktsman skulle väl knappast minska hotet.
Jag utesluter inte att det har hänt och en anmälan skulle förmodligen inte nå domstol, men att hon inte vill anmäla bottnar förmodligen i att hon vill se maximal skada på partiet.
Hade hon anmält personen så hade denne säkert klarat sig från åtal men hade förmodligen fått lämna skeppet på direkten.

Hur objektiv tycker du att TV4 verkar vara?
På frågan varför inte dom polisanmälde svarade dom att det var på grund av källskyddet...källskyddet har inget med detta att göra då Hanna redan har röjt sig själv.
Men ett nedlagt fall och en sparkad Sverigedemokrat är inte vad man är ute efter man vill att partiet skall få hela skiten.
Citera
2017-09-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Jag är SD:röstare sedan evigheter, och brukar försvara partiet med näbbar och klor. Men för några veckor sedan var jag på väg att lämna partiet. Gällde också Hanna Wigh. Det var på förskingrarens sida. Snubben som "lånade" pengar ur partikassan. Vad jag förstått, så var det Hanna och en till som påpekade detta för SD riks. Det ledde till att hon frystes ut och räknades som en svikare. Nåväl, nu hade i alla fall förskingraren lagt upp på sin FB-sida om sitt fängelsestraff. Vad ser man då? Jo en massa SD:are, varav flera SD:aktiva, sitta och snyfta ikapp med förskingraren. De verkar tycka att han är en hyvens snubbe. Jargongen i hela tråden var att det var Hanna som var skurken. Någon skrev "Angiveri lönar sig". Jag blev så in i h-e förbannad. Vad är detta för griseri? En snubbe " lånar" över en miljon ur partikassan. Blir påkommen. Då läggs skulden på den som berättade det. Vad gäller sexofredandet, så är jag inte insatt. Men visst berättade Hanna om detta för flera år sedan? Som tidigare skrivits, det finns liksom inga alternativ till SD. Så man får ta dessa skumma grejer.
Förskingringen berodde ju i realiteten på H.W., hon var väl distriktsordförande då. Det går ju till så i de flesta föreningar, i alla fall i våra lokala distrikts- och lokalföreningar där jag bor, att kassören svarar för kassan, och borde inte ha "lånat" ut några pengar, då hade det ju inte blivit nån förskingring. Sen ska ordförande attestera utbetalningen, dvs i H.W:s fall H.W. Även om kassören var densamma som den som fick pengarna utbetalade till sig, så borde H.W. ha haft så pass kontroll som ordförande att hon krävde pengarna omgående tillbaka och om så ej skedde sagt att hon skulle polisanmäla och även gjort så... Hon skulle ha kunnat hantera saken helt själv och inte behövt gå och besvära riks. Om hon dessutom hade attesterat så vore det ju en riktig skandal och helt hennes ansvar. Och om pengarna inte återbetalades sen borde givetvis kassören och ordföranden avgå. Om pengarna återbetalades borde kassören ändå avgå, och även ordföranden om ordföranden attesterat! Misskött förening skulle jag kalla det!
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Vad märkligt att hon helt plötsligt berättar om ett påstått sex övergrepp. Och varför anmäler hon inte till Polisen? Fan vad dum hon verkar vara. Vad ska hon bli nu? Inget annat parti kommer att vilja ta i henne med tång. Om dom då inte vill utnyttja henne och kasta henne på tippen när dom tröttnar på henne.

Har aldrig röstat SD, men funderar nu på att göra det när dom blivit av med henne. Nu fattas det bara att Björn Söder ryker också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Fast det blir ju lite motsägelsefullt när hon tidigare uttryckt sig så här:

Tittar du på avsnittet berättar hon om den intervjun. Initiala tanken var att lyfta samma frågor som nu men efter att ha blivit uppringd av säkerhetschefen på väg dit fegade hon ur.
Citera
2017-09-25, 22:54
Medlem
BorgeHs avatar
TV4 har ju ett intressant arv från deras tidigare "stjärnreportern" Trond Sefatsson! Han tog ju emot 400 000 kronor från en anhörig till en dömd kriminell för att "ordna" en resning genom "nya fakta" i TV4 Kalla fakta. Undrar vem som står för pengarna nu?

Att de vägrar namnge den misstänkte är naturligtvis så att de vill göra en "Anders Borg", de hoppas att någon dumskalle kommer fram och säger att jag kanske gjorde något på fyllan och villan på en SD-fest med Hanna Wigh?

Källskydd - vilket trams! Då kan ju någon i SD träda fram och säga att en S-minister har velat ha bög-sex med dem. På frågan om vem de anklagar så svarar de: "Det säger vi inte. Det är källskyddat!".

Att göra så är förtal. Kan man inte styrka sina anklagelser är det förtal. Källskydd är om Hanna Wighs eventuella finger-pullare (det kanske var propeller Anders?) kontaktar TV4 och berättar att jag pullade Hanna Wigh. Om TV4 vägrar att avslöja vem personen är så är det källskydd!
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vilka var de andra tre programmen?
.

SD och dess företrädare har anklagats för skattebrott, sexuella trakasserier, misshandel, bokföringsbrott och våldtäkt.
Detta har basunerats ut stort i SVT och TV4 genom åren.

De friande domar som senare utdelats resulterar i bästa fall i en notis.
Citera
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Har du belägg för att Hanna talar sanning då? Antar att du har kollat i kristallkulan och sett sanningen.
Hennes ovilja till en polisanmälan gör det omöjligt för någon att veta om hon talar sanning. Det går alltså inte belägga något, tyvärr. Det blir alltså bara ett påstående. En anklagelse utan substans från hennes sida och lite härlig smutskastning. Hanna är nöjd och Tv4 är glada över att få ha delat Hannas historia med Sverige på bästa sändningstid.

Det är rättsväsendets uppgift att bevisa att brott har begåtts. Därför är det viktigt med en polisanmälan. Utan anmälan finns där inget att bevisa.

Här i Sverige har vi 67 anmälda våldtäkter per 100000 invånare o i Danmark bara 6,4 , detta är alltså över tio ggr färre. Nog för att de har färre nydanskar än vi har nysvenskar men det är ändå slående på många sätt. Det tyder på en anmälarkultur där det inte ska mycket till för att man ska anse sig vara våldtagen eller ännu mindre utsatt för sextrakasserier. Världens mest lättstötta folk - svenskarna.
Citera
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Har du belägg för att Hanna talar sanning då? Antar att du har kollat i kristallkulan och sett sanningen.
Hennes ovilja till en polisanmälan gör det omöjligt för någon att veta om hon talar sanning. Det går alltså inte belägga något, tyvärr. Det blir alltså bara ett påstående. En anklagelse utan substans från hennes sida och lite härlig smutskastning. Hanna är nöjd och Tv4 är glada över att få ha delat Hannas historia med Sverige på bästa sändningstid.

Ja när det är en mot en kan man tala om svårbevisat läge men när man har flera av varandra oberoende personer som återger liknande berättelser är det en oerhört försvårande omständighet. Eller så hävdar man att dessa avhoppare handlar i maskopi, vilket ter sig föga troligt.

Det är väl ingen som någonsin framställt bevis på att Hitler beordrade utrotning på judarna heller. Om du kräver absoluta bevis är ju Hitler lika oskyldig.
Citera
2017-09-25, 22:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freetch
Det skall ha påbörjats 2012, vilket leder oss till flera våldtäktsmän ?

Nja, som jag förstått det så menar HW att hon blivit utsatt för trakasserier redan 2012, men jag tror att det har mer att göra med händelserna 2013 som redan är avhandlade, bland annat här på Flashback. Då syftar jag alltså på historierna kring Borg och Valtersson.

När det gäller riksdagsledamoten som hon inte vill namnge så ska det ha skett senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in