Citat:
Ursprungligen postat av
solararen
Alltså är du på riktigt? Fi tar bara emot feminister inte högerextrema fd SD politiker. Fi är den totala motsatsen till SD. Kan inte tänka mig att någon från Fi skulle gå till SD och tvärt om. Precis som en moderat aldrig skulle bli kommunist. Tycker alldeles för få här på Flashback har koll på vad Fi ens vill och står för. Ni hittar bara på en massa dravel och lögner.
Jag är på riktigt. Bergqvist hade ringt runt andra partier, eller åtminstone till Vänsterpartiet, innan han till slut fick komma in i Schymans välkomnande famn. Hon insåg givetvis direkt att Bergqvist, som just hade skådat ljuset, skulle bli en rejäl injektion för partiet i media. Ingen tror väl på fullt allvar att den gamle fruntimmerskarlen plötsligt skulle ha blivit feminist på gamla dar?
Sak samma skulle det bli med Wigh, som även hon verkar ha fått helt nya insikter i politikens värld, och som dessutom påstår sig ha blivit offer för den medelålders vite mannens patriarkaliska förtryck i form av ett (ovälkommet?) finger upp i den Wighska fittan).
Detta förstår en sådan som Schyman mer än väl skulle kunna dras nytta av. Personligen föraktar hon givetvis både Bergqvist och Wigh.
Fast mitt inlägg kanske skulle tas med en nypa ironi också, det medges.