Citat:
Ursprungligen postat av
icemachine
Horknullaren och Doodi, det skulle vara mer intressant att få höra er analys varför Bajen genom åren tappat så mycket bra folk? Visst, alla ligor har grabbar som lägger handskarna på hyllan. Jag känner lite folk i alla Stockholmsligor. Men för att ta DFG t.ex, så dyker många äldre i Järngänget och BabyFirman fortfarande upp på storsamlingar. Det känns som om Bajen lider mer av avhopp än de andra Stockholmsligorna. Man kan skylla på överaktivitet i KGBs begynnelse, interna stridigheter, kickade grabbar och den förlorade generationen mellan Tumba och KGB osv.
Vad är er analys?
Jag har inget ordentligt svar på det.
Men jag känner också folk i dfg/wm dvs äldre folk. Och där har flertalet lagt skorna på hyllan och inte återvänt ännu.
Man kanske helt enkelt har fått andra värderingar i livet. En volta eller helt enkelt som i mitt fall, satsa på någonting annat som familj och eget företag.
Sedan så ska man inte glömma bort, Kgb hade en kärna på 30-40 man som höll ihop, flertalet ledarfigurer valde att sadla om. När 10 talet väljer andra prioriteringar så blir det likt en domino effekt.
Men jag är övertygad att om någon av dessa ledarfigurer manar till "old school reunion" så dyker nog alla upp åter....
Och vad är det för folk i dfg låt oss säga?
Tjackskadade tomtar som inte har någon framtidsutsikter....