2017-09-25, 17:01
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
De grabbar jag är bekant med i WM delar absolut inte NMR ideologi, dom står väldigt långt ifrån den, men jag känner ju givetvis inte alla, utan enbart ett fåtal.
Gamla GFN som "valde" fotbollsvåldet före kampen lär väl vara aktuella för deltagande? Om jag inte fått den historien om bakfoten.
Citera
2017-09-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Gamla GFN som "valde" fotbollsvåldet före kampen lär väl vara aktuella för deltagande? Om jag inte fått den historien om bakfoten.

Finns säkert möjlighet att några är med i demon, men att nästan hela WM kommer vara med i demon som någon skrev i tråden får man nog mest se som ryktesspridning, desinformation eller lögn. Det enda jag med säkerhet kan säga är dock att jag kan garantera att de i WM jag är bekant med inte kommer gå med i någon socialnationalistisk demonstration. Och det är en 100% garanti.

Demon blev för övrigt rejält nerkortat nu för att undvika synagogan och Bokmässan, blir sten sturegatan vid GU dom traskar ner för istället. Det lär dom inte bli glada över.

Att det finns individer i fotbollskretsar som kan sympatisera med nazistorganisationer eller hysa främlingsfientlighet ser jag dock inte som något konstigt, då alla typer av människor gillar fotboll.

Vi skall vara glada över att politiken till stor del har hållits på en armlängdsavstånd från läktarna. Det finns för övrigt en undersökning om fotbollssympatier från december 2010, 17% av SD sympatisörerna höll enligt den på Blåvitt, medans enbart 1% av miljöpartisterna höll på oss. haha

Själv röstar jag borgerligt, dvs jag är en landsförrädare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-25 kl. 18:22.
Citera
2017-09-25, 19:57
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Finns säkert möjlighet att några är med i demon, men att nästan hela WM kommer vara med i demon som någon skrev i tråden får man nog mest se som ryktesspridning, desinformation eller lögn. Det enda jag med säkerhet kan säga är dock att jag kan garantera att de i WM jag är bekant med inte kommer gå med i någon socialnationalistisk demonstration. Och det är en 100% garanti.

Demon blev för övrigt rejält nerkortat nu för att undvika synagogan och Bokmässan, blir sten sturegatan vid GU dom traskar ner för istället. Det lär dom inte bli glada över.

Att det finns individer i fotbollskretsar som kan sympatisera med nazistorganisationer eller hysa främlingsfientlighet ser jag dock inte som något konstigt, då alla typer av människor gillar fotboll.

Vi skall vara glada över att politiken till stor del har hållits på en armlängdsavstånd från läktarna. Det finns för övrigt en undersökning om fotbollssympatier från december 2010, 17% av SD sympatisörerna höll enligt den på Blåvitt, medans enbart 1% av miljöpartisterna höll på oss. haha

Själv röstar jag borgerligt, dvs jag är en landsförrädare.
Nu är det roliga i kråksången att nått snille på förvaltningsrätten har lagt NMRs nya rutt så att den avslutas vid Ullevi 16.00. En timme innan Gais möter BP på nämnda arena.
Gais som dessutom storsatsat på denna match och bjuder in till gratis inträde.
Vad säger din undersökning om politiska sympatier hos Gais
Kan ju bli kul det här. Man kanske skulle gå på en Gaismatch för en gångs skull
Citera
2017-09-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Nu är det roliga i kråksången att nått snille på förvaltningsrätten har lagt NMRs nya rutt så att den avslutas vid Ullevi 16.00. En timme innan Gais möter BP på nämnda arena.
Gais som dessutom storsatsat på denna match och bjuder in till gratis inträde.
Vad säger din undersökning om politiska sympatier hos Gais
Kan ju bli kul det här. Man kanske skulle gå på en Gaismatch för en gångs skull

haha, fantastiskt.
Citera
2017-09-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janovichh164
HLR på bajengrabb
http://www.bilddump.se/bilder/20170925020327-158.174.11.44.PNG

Han blev påkörd.
Citera
2017-09-25, 20:54
Medlem
Derby
Vi samlas upp ett 50-tal grabbar under lördagskvällen. I vanlig ordning svarar DFG inte när vi ringer. Vi patrullerar stadens gator i hopp om en konfrontatiogn, tyvärr utan framgång.

Matchdagen: 12:00 har vi en 80+ liga på fötter redan kl 12. Så även en absurd polisbevakning. Små konfrontationer runt arenan men i stort väldigt lugnt.
Hur vi organiserar oss efter matchen tänker jag inte nämna här. Men om det stämmer att DFG klev ut från sin krog med 60+ när vi sånär lyckas ta oss dit så är det jävligt surt... Istället utsätts vi för grovt polisvåld och slussas iväg med bussar... Vi ses!
Citera
2017-09-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visomvet123
Derby
Vi samlas upp ett 50-tal grabbar under lördagskvällen. I vanlig ordning svarar DFG inte när vi ringer. Vi patrullerar stadens gator i hopp om en konfrontatiogn, tyvärr utan framgång.

Matchdagen: 12:00 har vi en 80+ liga på fötter redan kl 12. Så även en absurd polisbevakning. Små konfrontationer runt arenan men i stort väldigt lugnt.
Hur vi organiserar oss efter matchen tänker jag inte nämna här. Men om det stämmer att DFG klev ut från sin krog med 60+ när vi sånär lyckas ta oss dit så är det jävligt surt... Istället utsätts vi för grovt polisvåld och slussas iväg med bussar... Vi ses!

Känns som att ni ska vara jävligt nöjda med att polisen stoppade er. Med tanke på att Kgb aldrig lyckats sopa Dif, AIK eller IFK och med tanke på era insatser det senaste så tyder absolut ingenting på att det skulle ändras..
Citera
2017-09-25, 21:17
Medlem
Som vanligt när det vankas derby så händer inget nämnvärt på matchdagen. Frågan är ju varför DFG inte är ute alls kvällen innan när det är Lördagskväll och man vet att Bajen är ute i stora nummer?

Igår åker AIK ner till Göteborg och spöar Häcken med 1-6. Firman Boys åker till Belgien och får boxet mot Antwepen inställt i istället.

Fotbollsintresset?
Senast redigerad av KH87 2017-09-25 kl. 21:19.
Citera
2017-09-25, 21:56
Medlem
adam1999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
Känns som att ni ska vara jävligt nöjda med att polisen stoppade er. Med tanke på att Kgb aldrig lyckats sopa Dif, AIK eller IFK och med tanke på era insatser det senaste så tyder absolut ingenting på att det skulle ändras..

Lite svårt att spöa djurgården när dem inte vågar ställa upp på något och endast gör fega attacker på julgranar och ultras när dem vet att inga grabbar är där.
Citera
2017-09-25, 21:58
Bannlyst
Fick en rapport att Malmö sprang från Elfsborg strax efter matchen. 30 Malmö mot 15 Elfsborg.
Citera
2017-09-25, 22:02
Medlem
Schlaktarnns avatar
Hur gick de för de fåtal Göteborgare som tog sig upp till E-tuna? Hörde fåglar viska att de skulle tas om hand om
Citera
2017-09-25, 22:06
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Faktum är är att ginger nr 1 gjort lite smyg comeback på senaste tiden och visat ginger nr 2 med hangarounds. Hur man ställer till med ett riktigt hederligt gingerkalas!

För övrigt är Jonas Olsson en pannbands horunge. Stå upp som en riktig man för fan!
Är det "Åsnan" du menar?!
Har svårt att tänka mig det men skulle vara bra för kompisarna om så vore fallet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in