2017-09-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Faktum är är att ginger nr 1 gjort lite smyg comeback på senaste tiden och visat ginger nr 2 med hangarounds. Hur man ställer till med ett riktigt hederligt gingerkalas!

För övrigt är Jonas Olsson en pannbands horunge. Stå upp som en riktig man för fan!

#grinvrak

Ni rör upp känslor som BP, parkerar på nedre halvan med majoriteten bonnläppar på läktaren.

This is Södersjukhuset!

Snart är ni tillbaka på 6000 alkisar som gått fel. Riktiga fans rycker på axlarna åt er dalakultur.
Citera
2017-09-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Är det "Åsnan" du menar?!
Har svårt att tänka mig det men skulle vara bra för kompisarna om så vore fallet!

Var i alla fall han jag tänkte på.

Icemachine, är du säker på det, att han gjort smyg comeback?
Då har jag i så fall missat en stor nyhet.
Men jag betvivlar det starkt att så är fallet.

PS, gingers har ju en stark tradition när det gäller våldskapital ifrån filmer likt Braveheart men även inom ligist kulturen.
Senast redigerad av Horknullarn 2017-09-25 kl. 23:58.
Citera
2017-09-26, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Nu är det roliga i kråksången att nått snille på förvaltningsrätten har lagt NMRs nya rutt så att den avslutas vid Ullevi 16.00. En timme innan Gais möter BP på nämnda arena.
Gais som dessutom storsatsat på denna match och bjuder in till gratis inträde.
Vad säger din undersökning om politiska sympatier hos Gais
Kan ju bli kul det här. Man kanske skulle gå på en Gaismatch för en gångs skull

Stämmer fint!
NMR är väldigt välkomna till Ullevi, de lär få ett välkomnande de sent kommer glömma.
Citera
2017-09-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam1999
Lite svårt att spöa djurgården när dem inte vågar ställa upp på något och endast gör fega attacker på julgranar och ultras när dem vet att inga grabbar är där.

Är verkligen inte Dif men när det gäller fega attacker och fulingar så är Kgb precis lika goda kålsupare. Både Dif och Hif försöker walkovra sig till andraplatsen i stan.
Citera
2017-09-26, 12:54
Bannlyst
Citat:
Så du var ute med DFG "eliten" B & B och drack stor stark för 29kr i någon sketen förort. De drog lite rövarhistorier om hur de tjongat på hela FB, KGB, WM osv. Och B & B visade dig hur man gör en hederlig rövpanna på polskt blomster?

https://www.youtube.com/watch?v=qMJW1xl_Udw

Nej faktiskt inte, de dok upp pa stallet jag satt pa. Ingen forort, Sverige's andra storsta stad, nagon billig bira dracks inte, drogs heller inga rovarhistorier. Skona grabbar helt enkelt.
Citera
2017-09-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Var i alla fall han jag tänkte på.

Icemachine, är du säker på det, att han gjort smyg comeback?
Då har jag i så fall missat en stor nyhet.
Men jag betvivlar det starkt att så är fallet.

PS, gingers har ju en stark tradition när det gäller våldskapital ifrån filmer likt Braveheart men även inom ligist kulturen.

Horknullaren och Doodi, det skulle vara mer intressant att få höra er analys varför Bajen genom åren tappat så mycket bra folk? Visst, alla ligor har grabbar som lägger handskarna på hyllan. Jag känner lite folk i alla Stockholmsligor. Men för att ta DFG t.ex, så dyker många äldre i Järngänget och BabyFirman fortfarande upp på storsamlingar. Det känns som om Bajen lider mer av avhopp än de andra Stockholmsligorna. Man kan skylla på överaktivitet i KGBs begynnelse, interna stridigheter, kickade grabbar och den förlorade generationen mellan Tumba och KGB osv.

Vad är er analys?
Senast redigerad av icemachine 2017-09-26 kl. 13:18.
Citera
2017-09-26, 15:17
Medlem
Citat:
Horknullaren och Doodi, det skulle vara mer intressant att få höra er analys varför Bajen genom åren tappat så mycket bra folk? Visst, alla ligor har grabbar som lägger handskarna på hyllan. Jag känner lite folk i alla Stockholmsligor. Men för att ta DFG t.ex, så dyker många äldre i Järngänget och BabyFirman fortfarande upp på storsamlingar. Det känns som om Bajen lider mer av avhopp än de andra Stockholmsligorna. Man kan skylla på överaktivitet i KGBs begynnelse, interna stridigheter, kickade grabbar och den förlorade generationen mellan Tumba och KGB osv.

Vad är er analys?

Jag har inget ordentligt svar på det.
Men jag känner också folk i dfg/wm dvs äldre folk. Och där har flertalet lagt skorna på hyllan och inte återvänt ännu.
Man kanske helt enkelt har fått andra värderingar i livet. En volta eller helt enkelt som i mitt fall, satsa på någonting annat som familj och eget företag.

Sedan så ska man inte glömma bort, Kgb hade en kärna på 30-40 man som höll ihop, flertalet ledarfigurer valde att sadla om. När 10 talet väljer andra prioriteringar så blir det likt en domino effekt.
Men jag är övertygad att om någon av dessa ledarfigurer manar till "old school reunion" så dyker nog alla upp åter....

Och vad är det för folk i dfg låt oss säga?
Tjackskadade tomtar som inte har någon framtidsutsikter....
Senast redigerad av Horknullarn 2017-09-26 kl. 15:44.
Citera
2017-09-26, 18:19
Medlem
Citat:
Och vad är det för folk i dfg låt oss säga?
Tjackskadade tomtar som inte har någon framtidsutsikter....

Så sant, så sant...
Citera
2017-09-26, 19:58
Medlem
Kul att ingen nämner internboxen på söder i fredags mellan bajare. Gick rätt vilt till en kort stund. Wow vilka internethuliganer ni är. Era kommentarer och det ni hört om kommer väl efter någon slags officiell rapport som vanligt. Ni är fett äkta, verkligen. Ni som alltid vet vad som händer.
Citera
2017-09-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgubbe
Kul att ingen nämner internboxen på söder i fredags mellan bajare. Gick rätt vilt till en kort stund. Wow vilka internethuliganer ni är. Era kommentarer och det ni hört om kommer väl efter någon slags officiell rapport som vanligt. Ni är fett äkta, verkligen. Ni som alltid vet vad som händer.

Ska man gå efter småhändelser kan man ju ta Bajaren som blev ganska grovt misshandlad precis innan matchen.
Citera
2017-09-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Ska man gå efter småhändelser kan man ju ta Bajaren som blev ganska grovt misshandlad precis innan matchen.

Sätter en röding på att Julgubben inte vet vem det är som blev misshandlad även fast han är tyngsta huliganen Sverige har skådat....
Citera
2017-09-26, 21:27
Medlem
Citat:
Sätter en röding på att Julgubben inte vet vem det är som blev misshandlad även fast han är tyngsta huliganen Sverige har skådat....

Han fick väldigt många lovord av de bredvid mig. Själv hann jag inte ens se vem det var förutan att han var mörkhyad. Måste ge Julgubben en liten hint när han kan vinna en röding .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in