Citat:
Ursprungligen postat av
erikp121
Gamla GFN som "valde" fotbollsvåldet före kampen lär väl vara aktuella för deltagande? Om jag inte fått den historien om bakfoten.
Finns säkert möjlighet att några är med i demon, men att
nästan hela WM kommer vara med i demon som någon skrev i tråden får man nog mest se som ryktesspridning, desinformation eller lögn. Det enda jag med säkerhet kan säga är dock att jag kan garantera att de i WM jag är bekant med inte kommer gå med i någon socialnationalistisk demonstration. Och det är en 100% garanti.
Demon blev för övrigt rejält nerkortat nu för att undvika synagogan och Bokmässan, blir sten sturegatan vid GU dom traskar ner för istället. Det lär dom inte bli glada över.
Att det finns individer i fotbollskretsar som kan sympatisera med nazistorganisationer eller hysa främlingsfientlighet ser jag dock inte som något konstigt, då alla typer av människor gillar fotboll.
Vi skall vara glada över att politiken till stor del har hållits på en armlängdsavstånd från läktarna. Det finns för övrigt en undersökning om fotbollssympatier från december 2010, 17% av SD sympatisörerna höll enligt den på Blåvitt, medans enbart 1% av miljöpartisterna höll på oss. haha
Själv röstar jag borgerligt, dvs jag är en landsförrädare.