[quote=Ferdinand-Piech|61846599]Äntligen alp-vecka! Men Bergsteiger-salamin verkar inte vara med denna kampanj ?!?!

Skandal!
Döm om min förvåning när jag anländer till butiken och finner ett helt !STÄLL! Bergsteiger/Bergwurst! Rensade ut hela stället, mycket nöjd. Tack Lidl!
Citat:
Ursprungligen postat av
NeutronStar
Bregotten på Lidl är inte av samma kvalitet som på t.ex. ICA. Lidl köper "misslyckade" batcher billigt där konsistensen eller färgen blivit lite fel. Man märker ingen skillnad i praktiken om man inte jämför med en förpackning från en normal mataffär. Men det är bra att Lidl köper de här förpackningarna, annars hade de slängts.
Fullständigt skitsnack, Bregott görs av Arla i Sverige men också av andra mejerier på licens. Lidls egen motsvarighet är visserligen annorlunda, men tillverkad i Danmark och även den OK. Har överhuvudtaget aldrig märkt skillnad på Bregott från Lidl eller från någon annan butik. Gissar att du i vanliga fall köper Bregott i annan butik och då får en licenstillverkad? Skulle en batch bli misslyckad skulle Arla aldrig tillåta att den såldes för att inet riskera varumärket "Bregott", möjligtvis hade det istället sålts som "ICA Basic". Du har helt enkelt inte fårstått Lidls affärsmodell, färre varor, hög kvalitet, lågt pris, utan tror att det är en generisk lågprisbutik.
Citat:
Ursprungligen postat av
NeutronStar
Jag har ingen källa på det och en sån källa lär knappast finnas på nätet, det är en inofficiell bransch-hemlighet.
Kan bara ge ett ytterligare exempel. När Arla gör sin hushållsost blir resultatet alltid lite olika, ibland får man en perfekt ost med lagom hålstorlek, fasthet, tendens att smula osv. Dessa batcher går till Hemköp, ICA och andra "normala" kedjor. När resultatet blir lite sämre (men ändå fullt godtagbart) går batchen till billigkedjor för ett lägre pris. Du köper en helt ok hushållsost ett lägre pris på Lidl.
(Med reservation för att exemplet Arla Hushållsost inte finns på Lidl).
Ja, här bevisar du endast min ovanstående teori om dig, du har ingen som helst koll på Lidls affärsmodell, utan tror att det är någon Netto-variant. Lidl har väldigt bra kvalitetskontroll då de säljer det mesta under eget varumärke, har färre varor och säljer i extremt stora kvantiteter. Hushållsosten på Lidl är f.ö tillverkad i Holland.