2017-09-21, 14:02
Medlem
Theriacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
LEDERHOSEN! De kommer att sälja Lederhosen nästa vecka! Och Dirndl!

JAAAA jag såg det, gick i taket av glädje! Bra jäkla kvalitet verkar det vara också, äkta mjukgarvad buffelhud. Vallfärda!
Citera
2017-09-21, 14:26
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Alfredos pizza är god. Exempelvis 3-pack salami för 49 kr.
Citera
2017-09-21, 14:52
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Kan bara hålla med. Den är prisvärd och smakrik. Lite tendens till för hårda kanter dock men man får vara försiktig vid tillagningen.
Citera
2017-09-21, 15:01
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nästnästa vecka blir det äntligen köttfest igen med Alpenfest-tema, massa goda korvar/pålägg/schnitzlar och nytt för denna gång(?) tror jag är Schweinhaxe, mums.

Äntligen alp-vecka! Men Bergsteiger-salamin verkar inte vara med denna kampanj ?!?! Skandal!

Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag tycker också att det luktar lite rasism. Varför skulle en produkt
vara sämre därför att den (eventuellt) är tillverkad av tyskar?
Solklart brott mot värdegrunden, och ett utslag av den svenska navelskådande självförhärligandet av Frassestigrar. Men vill man springa genom livet med förbundna ögon, så tvingar ingen honom till motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Tack för svar! Ja, jag blev också positivt överraskad av butiken. Jag antar att Lidl lyft sig en bit sedan Sverige-etableringen, samt att butikens läge i ett medelklassområde bidrar till ordningen.
Med vänlig hälsning "Germanofil"

Nästa vecka kommer dom, de Bayerska Weisswürstarna på Alp-kampanjen, så nu är det snart läge för ett uppföljningsbesök på Lidl. Välkommen i Lidlberoendet!
Senast redigerad av Ferdinand-Piech 2017-09-21 kl. 15:07.
Citera
2017-09-21, 16:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, de är bättre tycker jag. Kan vara en smaksak iofs.

Det jag gillar med XXL-schnitzeln jämfört med de vanliga färska är att paneringen är bättre på XXL. Inte perfekt förstås, men den går att köra i ugnen och få en hyfsat fast och knaprig panering. På de färska brukar det bli en rätt mjuk och blöt historia vilket jag inte gillar. Men jag ska försöka att testa de färska på alpveckan.
Citera
2017-09-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Nästa vecka kommer dom, de Bayerska Weisswürstarna på Alp-kampanjen, så nu är det snart läge för ett uppföljningsbesök på Lidl. Välkommen i Lidlberoendet!
Tack för påminnelsen! Jag ska dock häda och äta dom utan kringlor. Har aldrig fattat tycke för dessa.

Mit Freundlichen Grüßen
Germanofil
Citera
2017-09-21, 20:19
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Apropå pizza...
Är det någon som testat att tillaga dem (Lidl's) på en pizzasten?
Jag skaffade en sten och använder den ofta med färdig pizzabottendeg och det blir så jäkla bra, därför funderar jag på hur en fryspizza gör sig på en dylik!
Citera
2017-09-22, 13:55
Medlem
NeutronStars avatar
Bregotten på Lidl är inte av samma kvalitet som på t.ex. ICA. Lidl köper "misslyckade" batcher billigt där konsistensen eller färgen blivit lite fel. Man märker ingen skillnad i praktiken om man inte jämför med en förpackning från en normal mataffär. Men det är bra att Lidl köper de här förpackningarna, annars hade de slängts.
Citera
2017-09-22, 15:29
Medlem
Har lidl glutenfria varor? Jag kommer inte ihåg vad dom har. Hur är chipsen och andra snacks?
Citera
2017-09-22, 15:34
Medlem
Aramidhearts avatar
Nästa vecka köper iaf jag en rosa Dirndl till frugan
Citera
2017-09-23, 01:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart
Nästa vecka köper iaf jag en rosa Dirndl till frugan

OCH lederhosen till dig själv. Utgår jag från. Plus en del annat smått och gott; perlenbacher och korvar.
Oktoberfest?

Själv hoppar jag denna veckas utbud.
Citera
2017-09-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Har lidl glutenfria varor? Jag kommer inte ihåg vad dom har. Hur är chipsen och andra snacks?

Ja, de har ett relativt nytt eget sortiment med glutenfritt.
Pasta, brödmixar (torrblandning, tillsätt vatten och kanske jäst), nuggets, fiskpinnar, mer som jag inte minns.
Brödet ska visst vara bra. Ligger mellan tjugo-trettio kronor tror jag, och form att baka i medföljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in