2017-09-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Nu pratar du ju emot dig själv.
Det är helt korrekt att du bara får räkna dom enheter som bokas under veckan.
Har du ex vis 3/3 får du 57:- i avräkning.
Den tar det kanske 30/40 veckor innan nästa rad fylls på. Då har du 7/7 och får 95:- i avräkning. Sådär fortsätter det, rad efter rad tills det är 35/35 då har det redan på vägen vartefter raderna fylls på betalat ut 1045:- sen när du når balansen 35/35 betalas balancecommission på 3800:- ut.

Har du din enhet liggande i ett nationellt program sker det helt passivt och det är det som jonwill beskrivet beräknas ta 3-6 år.
Jag har haft enheter som har betalat ut inom 8 månader och jag har enheter som inte har betalat ut klart på dom 5 åren jag har varit i det här. Dom äldsta som inte betalat ut har bara 5/5 bakom sig och har då betalat ut 152:- hittills.
Så spannet är bredare än 3-6 år men snittet hamnar kanske någonstans där.
Det är ju det som gör det så attraktivt att vara med nu, då programmen fortfarande är relativt små, om något decennium eller 2 kommer varje rad att ta ett decennium, men programmet rullar då all konsumtion skapar enheter.
En vanlig lyonessmedlem är inte med i bokningsprogrammet utan det är bara lyconetmedlemmarna, men lyonessmedlemnarnas konsumtion skapar enheter som bokas ut i bokningsprogrammen.
Det är därför lyconetmedlemmar söker upp lyonessföretag, för att skapa enheter genom konsumtion. När du kör esp köper du en rabattvärdecheck på 475:- direkt kan du konsumera tillbaka den, då har du fått tillbaka pengarna men har enheten kvar, sen ligger den bara och mognar till sig genom all gemensam konsumtion.
Så det fungerar precis så som du hela tiden beskriver det, förutom tillägget att bokningsprogrammet nollställs efter varje avräkning och som du sen inte kan länka till. Avräkning varje vecka, har du fått nya enheter bakom, utbetalning. Har du inte fått nya enheter så händer det ingenting.
Vad är det du inte vill förstå.

Då upprepar vi frågan som ni klappmongon kategoriskt vägrat besvara...

"Vart i kompensationsplanen framgår det att klappmongon får räkna Units bokade FÖRE beräkningsperioden"

För i den kompensationplanen som länkats , framgår det klart och tydligt att bonusen beräknas på
"units booked WITHIN calculation period"

Så om ett klappmongo vecka 1 fyller 3/3 och får 9$ i bonus , men vecka 2 fyller 1/0 så betyder det att ingen bonus betalas ut vecka2. Om klappmongot vecka 3 fyller ut 3/4 så får klappmongot 9$ för den veckan och ingenting annat - även om vecka 1+2+3 är 7/7.

Så står det klart och tydligt i kompensationsplanen som länkats - det är vad ordet "within" betyder.

Så vad ni klappmongon svamlar om har ni fortfarande inte kunnat visa någonstans
Citera
2017-09-22, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Så om ett klappmongo vecka 1 fyller 3/3 och får 9$ i bonus , men vecka 2 fyller 1/0 så betyder det att ingen bonus betalas ut vecka2. Om klappmongot vecka 3 fyller ut 3/4 så får klappmongot 9$ för den veckan och ingenting annat - även om vecka 1+2+3 är 7/7.

Så står det klart och tydligt i kompensationsplanen som länkats - det är vad ordet "within" betyder.
Om din Unit får 3-3 betalar den vad KP anger, om din Unit veckan efter får som du skriver 3-4 får du inget alls eftersom nästa steg är 5-5. Balansen kvarstår hela vägen fram till 35-35 i BC1. Inga bokade Units tas bort ur systemet.

Vad du inte begriper är ju att tex det kan vara en av mina Units som hamnat efter din och bidrar till 3-3.
Med ditt resonemang så ska min bokade Units veckan efter alltså försvinna?

Du är hopplös till att feltolka texten!
Citera
2017-09-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Mickell, du kan ju börja ladda upp dokument som visar att lyoness globalt minskar sedan 2012.
Kan tyvärr bara se Sveriges siffror genom Bolagsverket. Då var toppen 2014, där kom delningen av lyoness och Lyconet, en stor förändring som fick genomslag globalt. 2016 var det tappet återhämtat och 2017 års siffror får vi väl vänta på tills nästa bokslut.
Du kan väl bara precisera mina lögner.
Ser vi vad som har hänt bara sedan 2015 med alla samarbeten som har inletts så finns det inte på världskartan att det skulle minskat sedan 2012, så backa gärna upp det med dokument.
Jag förstår att du inte har lönsamhet i ditt företag, om du nu har ett. När jag föreslog att du skulle ansluta det till lyoness men du hade inte dom marginalerna. Jobba lite mer på företaget istället för att kasta bort din tid på att jobba emot något du ändå inte kan påverka.
Det har ju hela tiden gafflats om att det är över då och då.
Nu växer det mer än någonsin, har det undgått dig alla stora samarbeten som inleds. Kolla på youtube, en bättre referens. Där står representanter för klubbarna som samarbeten inleds med och lovordar lyoness. Sen sitter det någon misslyckad kåkfarare i ett suspekt forum och basunerar ut sitt eget misslyckade liv.
Så vem har hittills haft rätt, på dom här knappa 5 åren jag har varit inne har samarbetena ökat, antal länder har ökat. Hur kan du bara inbilla dig att det inte funkar. Skulle det inte funka så hade det aldrig utökats.
Jag lider verkligen med dig och pellets.
Vad jag tjänar på det här har inte du med att göra. Jag har inte tagit in speciellt många utan konsumerar ihop enheter.
Kör esp och moln.

Så du kan inte få fram siffror på att lyos omsättning har växt samtidigt som du gång på gång påstår att ni växer... du påstår att du inte ljuger men du kan inte backa upp dina lögner med fakta.
Skulle lyos omsättning ha växt så skulle dom ha slagit sig för bröstet med dom siffrorna men nu har ni inte presenterat en högre siffra sedan 2012 så vi kan ta för givet att ni globalt sätt håller på att tappa greppet.
Det klart att du inte vill visa hur mycket pengar du betalat in kontra fått tillbaka det skulle få folk att skratta åt dej mer en dom redan gör.

Nä sluta nu med att försöka lura in folk i ett snöbolls system så att du som var med tidigt ska få ett litet hopp om att få tillbaka några ören.. bara ondskefullt att hålla på så. Ta smällen själv för dina misstag och ägna dej åt något hållbart istället...
Citera
2017-09-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Om din Unit får 3-3 betalar den vad KP anger, om din Unit veckan efter får som du skriver 3-4 får du inget alls eftersom nästa steg är 5-5. Balansen kvarstår hela vägen fram till 35-35 i BC1. Inga bokade Units tas bort ur systemet.

Vad du inte begriper är ju att tex det kan vara en av mina Units som hamnat efter din och bidrar till 3-3.
Med ditt resonemang så ska min bokade Units veckan efter alltså försvinna?

Du är hopplös till att feltolka texten!

Stackars Klappmongo - du gör bort dig och alla andra klappmongon mer och mer...
Det handlar inte om att "Tolka" - det handlar om att helt enkelt förstå ordföljden "Within calculation Period" som finns i bägge bonosurna som finns på sidan 11 i länkade kompensationsplanen.

Då citerar vi texten från Kompensationsplanen igen - eftersom ni klappmongon inte kan visa någon annan kompensationsplan.

"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period.
The Balance Bonus is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."

Detta betyder följande

Vecka 1 - Klappmongot fyller 3/2 ben = Ingen Bonus betalas ut
Vecka 2 - Klappmongot fyller 5/5 ben = Bonus för 5/5 ben enligt "Balance Commission" betalas ut
Vecka 3 - Klappmongot fyller 3/3 ben = Bonus för 3/3 ben enligt "Balance Commission" betalas ut
Vecka 4 - Klappmongot fyller 2/2 ben = Ingen Bonus betalas ut
Vecka 5 - Klappmongot fyller 3/5 ben = Bonus för 3/3 ben enligt "Balance Commission" betalas ut
Vecka 6 - Klappmongot fyller 6/5 ben = Bonus för 5/5 ben enligt "Balance Commission" betalas ut
Vecka 7 - Klappmongot fyller 3/3 ben = Bonus för 3/3 ben enligt "Balance Commission" betalas ut
Vecka 8 - Klappmongot fyller 9/9 ben = Bonus för 9/9 (? har inte kompplanen framför mig - osäker på nivå) ben enligt "Balance Commission" betalas ut

Om du gör din matematik nu - så ser du att 35/35 ben är fyllda - men det hjälper inte eftersom det inte är "Units booked within the calculation period." inte kommer upp i 35/35 som gäller Balance Bonus under beräkningsvecka 8.

Nu är det helt och hållet upp till er klappmongon att visa vart i kompensationsplanen det framgår att "Units booked until bonus level has been achieved" gäller.
Citera
2017-09-22, 17:30
Bannlyst
Citat:
Om du gör din matematik nu - så ser du att 35/35 ben är fyllda - men det hjälper inte eftersom det inte är "Units booked within the calculation period." inte kommer upp i 35/35 som gäller Balance Bonus under beräkningsvecka 8.

Nu är det helt och hållet upp till er klappmongon att visa vart i kompensationsplanen det framgår att "Units booked until bonus level has been achieved" gäller.
1. Om jag gör din matematik blir det 34-34, inte 35-35. Lär dig räkna!
2. Din uppställning är komisk och överhuvudtaget inte i närheten av hur balanssystemet fungerar!
3. Åter igen, Units går INTE upp i rök när de väl placerats in i systemet! De ägs av någon!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-22 kl. 17:55.
Citera
2017-09-22, 18:04
Medlem
Citat:
1. Om jag gör din matematik blir det 34-34, inte 35-35. Lär dig räkna!
2. Din uppställning är komisk och överhuvudtaget inte i närheten av hur balanssystemet fungerar!
3. Åter igen, Units går INTE upp i rök när de väl placerats in i systemet! De ägs av någon!
1) Hoppsan , lägg till en vecka med 1/1 och det är samma resultat
2) Nej - den stämmer alldeles perfekt med länken
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us
"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."
och
"The Balance Bonus is calculated every week on the basis of the Units booked within the calculation period."
3) Varsågod och bevisa att det som står i länken inte stämmer.
Det vill säga - ni klappmongon måste bevisa - genom att länka till kompensationsplan och visa texten - vart det framgår att man får räkna "Units booked before the calculation period"
Att bjuda in till möte är inte att bevisa
Att länka till en youtubevideo är inte att bevisa

Det är precis detta som jag malt på att ni skall bevisa - och ni klappmongon har fortfarande inte lyckats - med andra ord gäller fortfarande "Units booked WITHIN the calculation period"

Tillägg: Om du och alla andra klappmongon läser på sidan 12 så ser kan ni läsa (Eller , nej det kan ni inte , ni är inte läskunniga)
"Bonus Units are calculated on a weekly basis based on the Units booked within the calculation period and will be made available to the Marketer for the duration of the Lyconet Agreement"
Där har du en text i kompensationsplanen som visar att klappmongon får behålla "Bonus Units" genom hela tiden under Lyconet Agreement.
Problemet med detta är just att 600$ bonusen som ni klappmongon tokrunkar till inte gäller Bonus Units utan endast Personal Units så den texten har ingen betydelse i diskussionen - förutom att ni klappmongon behåller "Bonus Units"....
Senast redigerad av Pellets 2017-09-22 kl. 18:08.
Citera
2017-09-22, 19:06
Bannlyst
Citat:
Problemet med detta är just att 600$ bonusen som ni klappmongon tokrunkar till inte gäller Bonus Units utan endast Personal Units så den texten har ingen betydelse i diskussionen - förutom att ni klappmongon behåller "Bonus Units"....
Ingen har påstått annat! Du får bara bonus på din "ursprungs Unit" (både i personliga och nationella balansen) och inte på Bonus Unit eller Transfer Unit.

Däremot så har du fortfarande problem att inse att andemeningen i det du läser betyder enbart beräkning (och utbetalning om du uppnår ny rad) och INTE nollställning som du skriver.

Visa var det står EXAKT att det NOLLSTÄLLS efter varje vecka! Vilken sida står ordet eller meningen NOLLSTÄLLS?

Men för att frångå mina principer:

Du får en skärmdump på min senaste Personliga Unit placerad vecka 32, 2016.
Där kan du se utvecklingen fram till 25-25, dvs precis före Bonusen.
Om du skulle ha rätt i din tolkning skulle det stå samma vecka (2017-26) i alla rader från 3-3 till 25-25 eftersom alla dessa rader då skulle betalt sig samtidigt, dvs vecka 2017-26. Men nu står det annorlunda, dvs varje vecka som gav utdelning står kvar!

Skärmdumpen är från idag, dvs vecka 2017-38. Enligt dig borde det vara nollställt vecka 2017-27!

Tiden fram till 25-25 för denna Unit är mindre än 1 år! Dvs drygt 100% (1045 kr tillbaka på 475 kr)!

https://www.scribd.com/document/3595...ig-Unit-201-AQ

De Units som kommer in i systemet kvarstår och går inte upp i rök. När väl Units beräknats in så förblir de där. De betalar dock enbart en gång per rad och inte som du försökte dig på i ditt exempel!
Citera
2017-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ingen har påstått annat! Du får bara bonus på din "ursprungs Unit" (både i personliga och nationella balansen) och inte på Bonus Unit eller Transfer Unit.

Däremot så har du fortfarande problem att inse att andemeningen i det du läser betyder enbart beräkning (och utbetalning om du uppnår ny rad) och INTE nollställning som du skriver.

Visa var det står EXAKT att det NOLLSTÄLLS efter varje vecka! Vilken sida står ordet eller meningen NOLLSTÄLLS?

Om du skulle ha rätt i din tolkning skulle det stå samma vecka (2017-26) i alla rader från 3-3 till 25-25 eftersom alla dessa rader då skulle betalt sig samtidigt, dvs vecka 2017-26. Men nu står det annorlunda, dvs varje vecka som gav utdelning står kvar!

Skärmdumpen är från idag, dvs vecka 2017-38. Enligt dig borde det vara nollställt vecka 2017-27!

Tiden fram till 25-25 för denna Unit är mindre än 1 år! Dvs drygt 100% (1045 kr tillbaka på 475 kr)!

De Units som kommer in i systemet kvarstår och går inte upp i rök. När väl Units beräknats in så förblir de där. De betalar dock enbart en gång per rad och inte som du försökte dig på i ditt exempel!

För det första så funkar inte din länk.
Sen så har du låst ytterligare 5700 i månads inbetalningar för att nå dit och dom enheterna ligger under andra enheter och kommer inte att börja mogna förns deras huvudenheter dom ligger under har mognat klart. Så det kommer aldrig komma till en nivå där du har pyntat in mindre i systemet än vad du fått tillbaka för tiden går upp gånger 70 gång på gång i detta snöbolls system.
Citera
2017-09-22, 21:22
Medlem
Citat:

Åter igen klappmongo

Bonusen beräknas på "Units Booked within the calculation period"

Denna text betyder att "Blance Commission" och "Balance Bonus" betalas ut på Units som är bokade INOM beräkningsperioden.
Inte före
Inte efter

Nu är det NI klappmongon som skall visa , med länk till kompensationsplanen , att Units bokade UTANFÖR beräkningsperioden skall meddräknas i dessa bonusar.

Och varför du svamlar om 25/25 förstår jag inte? Vi pratar om 35/35 bonusen och ingenting annat (i.e. Personliga Units endast) och dessutom så kan du uppenbarligen inte lägga upp en fungerande länk heller...

Rätt mycket som alltid går fel när ni klappmongon skall försöka bevisa något...
Citera
2017-09-23, 10:08
Bannlyst
Citat:

Och varför du svamlar om 25/25 förstår jag inte? Vi pratar om 35/35 bonusen och ingenting annat (i.e. Personliga Units endast) och dessutom så kan du uppenbarligen inte lägga upp en fungerande länk heller...
Nej! Vi pratar om huruvida balansen nollställs eller inte efter varje veckas BERÄKNING.
Det är ju det dina senaste dagars inlägg har handlat om!

Du har fått för dig att det nollställs vilket är fel! Visa var det i texten står exakt att det nollställs! Uttryck med de orden!!!
Citera
2017-09-23, 11:22
Medlem
Citat:
Nej! Vi pratar om huruvida balansen nollställs eller inte efter varje veckas BERÄKNING.

Du har fått för dig att det nollställs vilket är fel! Visa var det i texten står exakt att det nollställs! Uttryck med de orden!!!

Pellets har redan gång på gång visat vart det står. Det måhända att det inte fungerar så som lyo skriver att det ska fungera i avtalet MEN det står exakt så som pellets säger.

Vi pratar visst 35/35 och det har vi gjort ett bra tag nu.
Sen så har vi gång på gång bett er bevisa era påståenden med dokument. Vad händer? Ni levererar en massa nya påståenden men kan inte backa upp något av dom med dokument.
Inte ens när ni försöker så klarar ni av att fixa fram en fungerande länk. Så vi lär aldrig få se den där svenska kompensationsplanen då ni som sitter och ruvar på dom inte har kunskap att länka upp en......
Citera
2017-09-23, 12:34
Medlem
Citat:

För 511 gången....

Sidan 11 - precis under rubrikerna så står det HUR bonus beräknas...

"booked Units WITHIN calculation period"

DÄR har du EXAKT vart det framgår gällande bonusarna på Sidan 11

Within = INOM
Inte före
Inte efter

Alltså - eftersom ni klappmongon inte kan presentera en annan kompensationsplan (din länk fungerade inte heller på sedvanligt klappmongo sätt) så gäller följande för bonus..

Vecka 1 - klappmongot fyller 25/25 i varje ben och får då 25/25 bonus för Balance Commission utbetald
Vecka 2 - klappmongot fyller 25/25 i varje ben och får då 25/25 bonus för Balance Commission utbetald

Men vecka 2 får klappmongot INTE Balance Bonus utbetald eftersom det kräver 35/35 Personal Units booked WITHIN calculation period och det uppdraget misslyckades och klappmongot får försöka nästa vecka.

Detta gäller fram till att ni klappmongon kan presentera en annan (nyare) kompensationsplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in