2017-05-03, 20:09
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jag är från Finland så jag äter korv utan bröd, korven grillas över öppen eld i skogen eller tillagas i folie på bastuugnen.

Denna senap passar bäst:https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/90/b8/42/90b84295cb3aec0800a44c7ad5d68596.jpg. Tillverkas av samma producent som tidigare gjorde Åbo-senap.

En sval Karjala eller tre på glasflaska till det så är livet prima.
Citera
2017-05-09, 13:23
Medlem
KTKs avatar
Prova tex dallas sallad eller coleslaw eller nån annan krämig sallad från tex rydbergs. På med lite stark skånks senaps först och en sträng ketchup och sen sallad, Gillar du lök så strimla lite av det på eller lägg på rostad lök på toppen.. bon aptito
Citera
2017-09-21, 17:29
Medlem
Hur många korvar äter ni då?
Nu snackar vi vanliga billiga grillkorvar.
3? 4? Ni ska bli mätta, inte bara nibbla.
Citera
2017-09-22, 11:38
Medlem
Banioniss avatar
Det är intressant när sin egen smak utvecklas. Förut hade jag ketchup till korv med bröd och numera gått över alltmer till senap, som jag till och med avskydde när jag var yngre.
Citera
2017-09-22, 11:43
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banionis
Det är intressant när sin egen smak utvecklas. Förut hade jag ketchup till korv med bröd och numera gått över alltmer till senap, som jag till och med avskydde när jag var yngre.

Ketchup intages sparsamt tillsammans med korv med bröd, den tar ju över fullkomligt annars.

Saken med korv och bröd är att det ändå får anses som en "billig" måltid, och ska man ha vilka tillbehör som helst kunde man lika gärna äta vanlig mat, prismässigt. Jag har förmodligen jättemycket fel i mina antaganden här, men ändå.

Ketchup, senap (gärna Skånsk, Finsk eller stark) och rostad lök sedan är jag nöjd. Sedan en tid tillbaka lägger jag för det mesta påläggen i brödet före korven, så de inte riskerar att trilla av i samma omfattning.

Mätt kan jag nog bli på 4 korvar. Efter det känner jag i alla fall att jag inte behöver ta fler, men beroende på omständigheterna kan jag absolut nöja mig med två. Eller en.
Citera
2017-09-22, 13:03
Medlem
maxorrs avatar
Just nu så håller jag på att göra gorgonzolakräm till korv, finns många varianter på den ochså till korv med bröd. Blir å sitta ute så grilla olika korvar då med lite polare.

Sen är det bara välja tillbehör, ketchup, senap, boston, lök, rostad lök, tomater, sallad, gurka, majjo, dressing mm osv i baguettebröd

Hur gör ni er gorgonzolakräm eller helt andra färskost eller hårdost såser till korv med bröd?
Öl blire till såklart i massor
Citera
2017-09-23, 20:25
Medlem
RZLAs avatar
Senap och ketchup bara. Ibland bostongurka också, men oftast inte.
Citera
2017-09-24, 00:51
Bannlyst
+inget jävla bröd i alla fall. brukar ha smör på korven. 100% kött så klart.
Citera
2017-09-24, 12:35
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
+inget jävla bröd i alla fall. brukar ha smör på korven. 100% kött så klart.

Tycker det kan vara gott med bara ta ett toast bröd eller vilket bröd som helst som är lättrostat så det är vikbart sen smör på och en korv i eller slanta korven och gör en dubbelmacka på rostat bröd. BBQ- sås och vitlöksdressing på och ev lite riven ost
Citera
2017-09-25, 15:13
Medlem
Bertil85s avatar
Västerviksenap och hot ketchup blev det idag.
Citera
2017-09-25, 20:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Tycker det kan vara gott med bara ta ett toast bröd eller vilket bröd som helst som är lättrostat så det är vikbart sen smör på och en korv i eller slanta korven och gör en dubbelmacka på rostat bröd. BBQ- sås och vitlöksdressing på och ev lite riven ost
Vilket bröd som helst är bättre än de färdiga korvbröden.
Citera
2017-09-26, 03:58
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vilket bröd som helst är bättre än de färdiga korvbröden.

Håller med, ev surdegsbröd med typ lite bär och frön, nötter i.
Ja en korv med bröd kan fan bli ett diskussionsämne fast så bagtelliserat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in