Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-09, 21:08
  #1
Medlem
Bråkmakarns avatar
Hej!

Korv med bröd är en av mina favoriträtter! Jag brukar äta kokt och grillat i omgångar - ena månaden håller jag mig till kokt och nästa till grillad. Men tillbehören är dem samma!

Två rader med slotts vanliga senap, en rad med slotts starka senat och så två feta rader med felix ketchup utan tillsatt socker! Pefekt!
Jag har testat graveleijs och andra senaper och olika sorters ketchup men den kombinationen jag kör är den bästa

Mos, torkad lök och räksallad har jag också försökt vänja mig vid men har inte fastnat för det.

Vad har ni på när ni äter korv med bröd?

/ Bråkis
Citera
2005-11-09, 21:11
  #2
Medlem
Ralfons avatar
Inte senap, inte ketchup, inte rostad lök, inte räksallad. När jag äter korv med bröd då äter jag korv och jag äter bröd. Så enkelt är det
Citera
2005-11-09, 21:18
  #3
Medlem
jocke-abcs avatar
Lokala grillen gör jävligt goda korv med bröd. "Tjena, jag vill ha tre korv med bröd. Stark senap, ketchup och majonäsgurka, här har du lite pengar".

Åk runt och testa detta, när du kommit till stället där dom smakar bäst har du kommit rätt. Tyvärr tycker jag att majonäsgurka är för ovanligt så om man är någon annanstans blir det oftast boston. Hos gatuförsäljare med inte alls speciellt god korv och med inte speciellt gott bröd blir det bara senap och ketchup.

Upp för riktiga lokala grillar!
Citera
2005-11-09, 21:20
  #4
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocke-abc
Lokala grillen gör jävligt goda korv med bröd. "Tjena, jag vill ha tre korv med bröd. Stark senap, ketchup och majonäsgurka, här har du lite pengar".

Åk runt och testa detta, när du kommit till stället där dom smakar bäst har du kommit rätt. Tyvärr tycker jag att majonäsgurka är för ovanligt så om man är någon annanstans blir det oftast boston. Hos gatuförsäljare med inte alls speciellt god korv och med inte speciellt gott bröd blir det bara senap och ketchup.

Upp för riktiga lokala grillar!


Majonnäsgurka? Gurkmajonnäs? Majonnäs och gurka?

Menar du verkligen majonnäsgurka? Har jag aldrig hört talas om


Själv tar jag, när jag väl äter korv med bröd, en grillad med ketchup och senap!

EDIT: Det får gärna vara stark senap!
Citera
2005-11-09, 21:20
  #5
Medlem
ischs avatar
En rad stark senap (helst grov) och en rad ketchup. Sväljer gärna ner det hela med en kyld pucko.
Citera
2005-11-09, 21:21
  #6
Banned
EvilNs avatar
Ruuuäääääksallad!

Så mycket det någonsin kan få plats.
Kan tänka mig "French" senap men den finns nästan aldrig i flottkuberna.
Citera
2005-11-09, 21:23
  #7
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
Ruuuäääääksallad!

Så mycket det någonsin kan få plats.
Kan tänka mig "French" senap men den finns nästan aldrig i flottkuberna.


Hahaha, "Ruuuäääääksallad"

Är du västgöte?

Så där låter det överallt i dessa trakter
Citera
2005-11-09, 21:26
  #8
Medlem
kurdiss avatar
Skånsk senap och Heinz ketchup och en klick ishavssallad brukar jag ha på mina.
En annan variant är med torkad lök och smörgåsgurka på. Ketchup och senap också såklart. Hum så hungrig jag blev...
Citera
2005-11-09, 21:26
  #9
Medlem
Jäklarns så sugen jag blev nu!
Tror bestämt att jag ska införskaffa mig ett packe sojakorvar, samt lite Slotts senap nästa gång jag är i affären

När jag sedan intar skapelsen blir det felix ekologiska ketchup på.
Citera
2005-11-09, 21:26
  #10
Banned
EvilNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Hahaha, "Ruuuäääääksallad"

Är du västgöte?

Så där låter det överallt i dessa trakter

Nä, från Gävle men prata rikssvenska.

Det var ett glädjevrål.
Citera
2005-11-09, 21:27
  #11
Medlem
jocke-abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Majonnäsgurka? Gurkmajonnäs? Majonnäs och gurka?

Menar du verkligen majonnäsgurka? Har jag aldrig hört talas om

Den är jäkligt god faktiskt, ungefär dom god potatissallad utan potatis och med gurka. Jag råkade göra misstaget att fråga om det på ett ställe bara några kilometer bort en gång, tanten såg helt förvirrad ut. Jag fattar inte att det inte finns överallt, det lyfter en annars alldaglig korv med bröd till en festmåltid.
Citera
2005-11-09, 21:28
  #12
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
Nä, från Gävle men prata rikssvenska.

Det var ett glädjevrål.

Haha, okej.

Kunde se Krister vid kiosken med skinnväst och gällivarehäng framför mig vråla fram det sent en fredagskväll


Räksallad kan vara rätt gott faktiskt.. men passar bättre till hälften av varje.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback