2017-09-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
ja, o jag tror dig.

PM ..jag tror han dödade KW på första dyket o på andra dyket så styckade han hennes kropp. Jag har inte sett någon tidpunkt för sista dyket, men det första var väl ändå mellan 21-22?

Polisen vill ha in vittnesmål från vittnen som kan sett ubåten från 21.30 då den dök upp vid Flaktornet.
Troligtvis var KW död då. Via radar har de kartlagt hela rutten. Men jag känner ej till om de fått in några nya vittnesmål mer än den första kända sedan länge, att Ubåten korsade ett fartygs farled vid midnatt.
Då på väg sydöst mot Öresundsbron och djuphavsrännan (heter kanske flintrännan där).
Men nu var det ju ett tag sedan polisen kom med ny info. Jag tror att det kommer mer snart.
Citera
2017-09-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Polisen vill ha in vittnesmål från vittnen som kan sett ubåten från 21.30 då den dök upp vid Flaktornet.
Troligtvis var KW död då. Via radar har de kartlagt hela rutten. Men jag känner ej till om de fått in några nya vittnesmål mer än den första kända sedan länge, att Ubåten korsade ett fartygs farled vid midnatt.
Då på väg sydöst mot Öresundsbron och djuphavsrännan (heter kanske flintrännan där).
Men nu var det ju ett tag sedan polisen kom med ny info. Jag tror att det kommer mer snart.

aha..så den dök upp vid 21;30 ? redan, då var det snabba puckar! jag tror också hon var död då o innan hann dök igen så skickade han ett sms till kompisen vid 22:30 o ställde in resan för morgondagen. Jag tror det blev ett slagsmål mellan dom efter att han ville ha sex med henne o hon sa nej. De fann ju mycket av hennes hår i ubåten o själv så han lite mörbultad ut i ansiktet o på halsen.
Citera
2017-09-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
aha..så den dök upp vid 21;30 ? redan, då var det snabba puckar! jag tror också hon var död då o innan hann dök igen så skickade han ett sms till kompisen vid 22:30 o ställde in resan för morgondagen. Jag tror det blev ett slagsmål mellan dom efter att han ville ha sex med henne o hon sa nej. De fann ju mycket av hennes hår i ubåten o själv så han lite mörbultad ut i ansiktet o på halsen.
Definiera "mycket hår". Han hade inga rivsår eller blåmärken i ansiktet, vad jag kunde se. Har du några referenser på det där?
Jag tror han gav henne en rejäl smäll mot bakhuvudet, och eventuellt ströp henne efteråt om hon inte dog direkt. Troligtvis inget långdraget slagsmål alltså. Men det är såklart ren spekulation.
Citera
2017-09-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Definiera "mycket hår". Han hade inga rivsår eller blåmärken i ansiktet, vad jag kunde se. Har du några referenser på det där?
Jag tror han gav henne en rejäl smäll mot bakhuvudet, och eventuellt ströp henne efteråt om hon inte dog direkt. Troligtvis inget långdraget slagsmål alltså. Men det är såklart ren spekulation.

Jag har läst i olika tidningar som det stått många hårtussar, mycket hår eller nåt liknande , så självklart så vet man inte . Det verkar ändå som om det varit en del hår som legat i ubåten. Jag såg att han såg rödmosig ut på hans högra ansiktshalva när han kom upp från räddningen, sen hade han blåmärken på halsen o även nagelmärken. Sånt behöver ju inte ta sån lång tid..det kan gå snabbt som bara den!
Citera
2017-09-23, 22:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, antisociala störningar räknas ej till mentalsjukdomar.
De ingår inte psykoser i deras störning (även om vilken människa som helst kan drabbas av tillfällig psykos). Och psykopati går inte att behandla. Det är ju bara att se på Helge Fossmo som lyckades att duperade både en väldigt känd terapeut och en författare i fängelset att han tillfrisknat från "sektsjuka" samt kommit till insikt.
Men när jag läste om PM:s rättsmedicinska undersökning i www.bt.krime.dk häromdagen så tyckte jag att det antyddes lite vagt att det fanns tankar om både undersökning av hans skallskada samt event.Sciziofreni. Obs min tolkning. Så kanske han lider av en riktig mentalsjukdom. Vi får ha tålamod ca 8 veckor.

Länken funkar inte. Är du säker på att fått den rätt?

Angående Google Translate som du skrev om förut, de översättningarna blir för bedrövliga. Lägg ut det här i stället så är det alltid någon som kan översätta.

Angående psykoser så kan M inte vara sjuk på det sättet, det är ju mycket allvarliga tillstånd med störd verklighetsuppfattning. Personen som lider av det hör röster, tror att människor är rymdvarelser eller monster och sådant. Har man en sådan sjukdom så kan man inte fungera /så pass/ bra med arbete, arbetsledning, föreläsningar, sociala kontakter, fundraising och gud vet allt som M ändå har gjort. Det enda som jag överhuvudtaget kan tänka är möjligt i så fall, är att han rökte på tillsammans med K och fick en haschpsykos. En tillfällig psykos som vem som helst kan drabbas av, som du också nämner. Eller vem vet: det kanske var hon som fick en haschpsykos och han som var tvungen att freda sig mot henne, och tog i för hårt? Hon var en liten tjej, men i psykotiskt tillstånd kan människor få stora kroppskrafter.

Men detta med bådas drogvanor är något som polisen helt säkert har frågat runt om, vi får tåla oss när det gäller det också till rättegången misstänker jag.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-23 kl. 22:41.
Citera
2017-09-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Han hade ett rivsår på näsan när han kom iland. Plus två små bloddroppar på näsroten nära ögonvrårna. Syns tydligt om man förstorar bilden på hans ansikte. Det har nämnts av polisen vid något tillfälle också.
Citera
2017-09-23, 22:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade ett rivsår på näsan när han kom iland. Plus två små bloddroppar på näsroten nära ögonvrårna. Syns tydligt om man förstorar bilden på hans ansikte. Det har nämnts av polisen vid något tillfälle också.

Blodet är antagligen K:s, det skvätte väl när han styckade.

Det är väl mer förvånande att han inte har MER skador, om det nu var en fysisk kamp?
Citera
2017-09-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Blodet är antagligen K:s, det skvätte väl när han styckade.

Det är väl mer förvånande att han inte har MER skador, om det nu var en fysisk kamp?
Vi såg bara ansiktet. Han hade skrapmärken på händerna. Vad det innebär har man inte gått ut med. Sen kan man ha hittat blod och blåmärken på kroppen. Det vet vi inte heller. Men vi får förhoppningsvis veta så småningom. De har letat igenom både hans kropp, kläder och kallingar.
Citera
2017-09-23, 23:14
Medlem
Citat:

Försent att redigera så jag skriver ett tillägg. Från Extrabladet/ ett dyk från middlegrund till flakfortet.
Alltså EJ Flaktornet.
Citera
2017-09-23, 23:33
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Har polisen så bra koll på rutten genom radar borde de ganska lätt kunna kolla om det var något fartyg nära ubåten som kunde gett de svallvågor som medverkade till den påstådda olyckan. Redan där kan hans historia spricka.
Citera
2017-09-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi såg bara ansiktet. Han hade skrapmärken på händerna. Vad det innebär har man inte gått ut med. Sen kan man ha hittat blod och blåmärken på kroppen. Det vet vi inte heller. Men vi får förhoppningsvis veta så småningom. De har letat igenom både hans kropp, kläder och kallingar.

Möjligt att det finns KWs DNA i t.ex. rivsår mm. Vi vet inte.
Citera
2017-09-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Gränser eller ej: HUR kan man ens vilja se en "fantasi" om att borra i en levande människa - som sprattlar av smärta?

Hela publiken borde sinnesundersökas..

Det handlar mest troligt om känslan av Makt och Kontroll. Att Domineras eller vara den Dominanta.

Tror du tolkar det för bild bokstavligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in