2017-09-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag mår bättre om han säger att han är uppdelad i två personer , för då hoppas jag att han får sitta på rättspsyk resten av livet. Nej, för min del vet jag att psykopater kan ändra sig från 1 minut till en annan, om de behöver. Jag tror inte han tar nån medicin däremot kan han ta olagliga droger tror jag..efter att jag sett en del av hans vänner.

Du menar att han är en dubbelnatur likt Ted Bundy och co?
Jag tror att i brist på friande dom, så hoppas han nog på Rättspsyk.
Hellre det än livstid i fängelse. (Vid en eventuell dom för mord.)
Han är ju inte dummare än att han själv inser att han skulle hamna längst ner i hackordningen där.
Dessutom gillar han att tala om sig själv och det är väl mkt.terapisnack på rättspsyk.
Dessutom tror jag att han faktiskt är sjuk och ska han någonsin släppas ut så behöver ju han vård.
Citera
2017-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Just den typen av teater ser jag ingen större skillnad på jämfört med diverse skräckfilmer. Mycket folk vill äcklas eller vill bli skrämda. Det innebär inte att de själva är sinnessjuka och aktivt tänker sig att själva göra åverkan på andra människor.

Jag tror inte PM själv har gått runt och önskat borra eller såga i människor. Det är nog en försvinnande liten del av mänskligheten som verkligen hyser sådan önskan.

Jag har mer än en gång funderat hur jag själv skulle fungera efter att t ex ha skjutit någon. Inte för att jag har den minsta plan eller önskan att skjuta någon, utan bara för att sätta mig in i vad som skulle kunna kännas rimligt utifrån någon rollfigur i bok eller film. I böcker och filmer verkar de inblandade nästan alltid så väldigt oberörda. Väldigt få berättelser har huvudpersoner som börjar hyperventilera eller som skakar av adrenalin och efteråt är alldeles kraftlösa och matta. Jag har haft flera olycksincidenter som skulle kunnat gå riktigt, riktigt illa. Jag har alltid kunnat hantera dem med full kontroll om än med en del muskeldarrande av alldeles för mycket adrenalin - men när anspänningen väl släppt har jag känt mig riktigt rejält sliten.

Bl a därför jag funderar på om PM faktiskt sovit sina påstådda två timmar därför att han "råkat ut för" (eller orsakat) någonting som fick adrenalinet att komma sprutande ut genom öronen och sedan behövt återhämta sig innan han kunde ta tag i situationen.
Jag har svårt att tro att han skulle hitta på att han gick och sov, så den delen är säkert sann. Adrenalin har en förmåga att trötta ut precis som du säger. Har själv varit med om något liknande en gång när en kompis slog sig medvetslös. Jag var hyperaktiv tills ambulansen kom och sen var det som att gå in i en vägg. Inte så jag var tvungen att sova, men jag tappade all ork och kände mig "knäsvag" typ. Kan tänka mig att det blir hundra gånger värre om man är skyldig till någons död och är rädd för att åka dit på kuppen.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-23 kl. 20:37.
Citera
2017-09-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du menar att han är en dubbelnatur likt Ted Bundy och co?
Jag tror att i brist på friande dom, så hoppas han nog på Rättspsyk.
Hellre det än livstid i fängelse. (Vid en eventuell dom för mord.)
Han är ju inte dummare än att han själv inser att han skulle hamna längst ner i hackordningen där.
Dessutom gillar han att tala om sig själv och det är väl mkt.terapisnack på rättspsyk.
Dessutom tror jag att han faktiskt är sjuk och ska han någonsin släppas ut så behöver ju han vård.

Jag skulle inte tro att han vill till rättspsyk..då kommer han nog aldrig därifrån! Jag vet inte men han kanske kommer långt ner på rättspsyk också ..alla som sitter där är ju inte helt galna? ..om man läser vilka som kan hamna där i media. Aboslut gillar han att prata om sig själv..men nu kommer han först att ljuga, ljuga, ljuga...förhoppningsvis kan de se det!Jag tror det är väldigt svårt att ge vård åt en psykopat..tror inte det fungerar.
Citera
2017-09-23, 21:06
Medlem
Citat:
Jag skulle inte tro att han vill till rättspsyk..då kommer han nog aldrig därifrån! Jag vet inte men han kanske kommer långt ner på rättspsyk också ..alla som sitter där är ju inte helt galna? ..om man läser vilka som kan hamna där i media. Aboslut gillar han att prata om sig själv..men nu kommer han först att ljuga, ljuga, ljuga...förhoppningsvis kan de se det!Jag tror det är väldigt svårt att ge vård åt en psykopat..tror inte det fungerar.

Nej, antisociala störningar räknas ej till mentalsjukdomar.
De ingår inte psykoser i deras störning (även om vilken människa som helst kan drabbas av tillfällig psykos). Och psykopati går inte att behandla. Det är ju bara att se på Helge Fossmo som lyckades att duperade både en väldigt känd terapeut och en författare i fängelset att han tillfrisknat från "sektsjuka" samt kommit till insikt.
Men när jag läste om PM:s rättsmedicinska undersökning i www.bt.krime.dk häromdagen så tyckte jag att det antyddes lite vagt att det fanns tankar om både undersökning av hans skallskada samt event.Sciziofreni. Obs min tolkning. Så kanske han lider av en riktig mentalsjukdom. Vi får ha tålamod ca 8 veckor.
Citera
2017-09-23, 21:13
Medlem
Citat:
De ingår inte psykoser i deras störning (även om vilken människa som helst kan drabbas av tillfällig psykos). Och psykopati går inte att behandla. Det är ju bara att se på Helge Fossmo som lyckades att duperade både en väldigt känd terapeut och en författare i fängelset att han tillfrisknat från "sektsjuka" samt kommit till insikt.
Men när jag läste om PM:s rättsmedicinska undersökning i www.bt.krime.dk häromdagen så tyckte jag att det antyddes lite vagt att det fanns tankar om både undersökning av hans skallskada samt event.Sciziofreni. Obs min tolkning. Så kanske han lider av en riktig mentalsjukdom. Vi får ha tålamod ca 8 veckor.
Åtta veckor? I Sverige tar den 4-6 veckor.
Citera
2017-09-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åtta veckor? I Sverige tar den 4-6 veckor.

Det var vad det stod. Jag har börjat lita mer på danska tidningar än översatta till svenska. I en kvällsblaska stod det att hans fallolycka var 2014 i en annan 2008. Jag tror att jag läste 2014 i bt.dk men har ej hunnit kolla upp det.
8 veckor antagligen eftersom det är ett så allvarligt brott.
Johanna Möller var anstiftare till mord. Kanske därför det ej tog så lång tid.
PM är ett komplicerat fall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-23 kl. 22:07.
Citera
2017-09-23, 21:23
Medlem
Citat:

Tålamod i 8 veckor! ..det klarar jag inte ... Nä ..jag vet också att det ingår inte i psykiska sjukdomar!? ..men säger han att han har 2 personligheter så kanske han får stanna kvar på rättspsyk! Ja, han skallskada kan han ju ha som en "bonus" om han känner för det...men han kanske kan spela sciziofreni också! Jag Har ärligt talat lite kunskap av psykopat i nästan 3 år...fick byta stad för att bli av med honom .
Citera
2017-09-23, 21:28
Medlem
Citat:
Tålamod i 8 veckor! ..det klarar jag inte ... Nä ..jag vet också att det ingår inte i psykiska sjukdomar!? ..men säger han att han har 2 personligheter så kanske han får stanna kvar på rättspsyk! Ja, han skallskada kan han ju ha som en "bonus" om han känner för det...men han kanske kan spela sciziofreni också! Jag Har ärligt talat lite kunskap av psykopat i nästan 3 år...fick byta stad för att bli av med honom .

Har vi inte alla? Vardagspsykopaten,chefspsykopaten samt trådpsykopaten mm mm
De känns igen på sina härskartekniker och knep.
Det finns grader i helvetet. De flesta Bad-störningar lever helt vanliga liv. Men kan bryta ner människor totalt.
Men det är väl bara 10-15% som mördar och gör grova våldsbrott. Även om jag tror att de är
överreprensenterade i sådana brott.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-23 kl. 21:34.
Citera
2017-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Har vi inte alla? Vardagspsykopaten,chefspsykopaten samt trådpsykopaten mm mm
De känns igen på sina härskartekniker och knep.
Det finns grader i helvetet. De flesta Bad-störningar lever helt vanliga liv. Men kan bryta ner människor totalt.

jo...lite senare fick jag även en chefpsykopat ...ja det finns otroligt många grader i helvetet ..o arbetskollegor, som lever helt normala liv..denna psykopat hoppas jag blir bakom låsta grindar.
Citera
2017-09-23, 21:36
Medlem
Citat:
jo...lite senare fick jag även en chefpsykopat ...ja det finns otroligt många grader i helvetet ..o arbetskollegor, som lever helt normala liv..denna psykopat hoppas jag blir bakom låsta grindar.

Bäst att hålla oss till PM så att vi inte hamnar OT.
Men jag vet vad du gått igenom.
Citera
2017-09-23, 21:42
Medlem
Citat:
Bäst att hålla oss till PM så att vi inte hamnar OT.
Men jag vet vad du gått igenom.

ja, o jag tror dig.

PM ..jag tror han dödade KW på första dyket o på andra dyket så styckade han hennes kropp. Jag har inte sett någon tidpunkt för sista dyket, men det första var väl ändå mellan 21-22?
Citera
2017-09-23, 21:54
Medlem
Citat:
Jag tror inte PM har sovit...jag tror inte psykopater från nåt påslag av adrenalinkick , what so ever! Tror dessa människor har adrenalin konstant hög dos i kroppen hela tiden o därför blir de inte lika trötta.
Men nu gör du ett rätt bestämt antagande om PM - en person du aldrig träffat och pratat med. Och där vi inte har fått se någon dokumenterad historik av att han skadat människor tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in