Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Tänk på att kändisrankning beror på publik. Jag ignorerar totalt dokusåpafolk vilket innebär att de flesta av dem är personer jag skulle kunna gå förbi utan att veta vilka det är. Och jag ignorerar deras namn i tidningar mm. Några enstaka kan jag inte undgå att känna till eftersom AB m fl inte kan låta bli att konstant ha bilder på Samir m fl.
Men eftersom jag har ett betydande intresse för teknik så har jag flera gånger kommit i kontakt med artiklar mm om PM genom åren. Jag tillhör alltså den kategori publik som har anledning att läsa den typ av tidningar mm där PM är känd. Och eftersom teknikområdet är starkt influerat av Internet så innebär det att information om PM har tagit sig lågt ut från Danmark medan de flesta svenska dokusåpisar bara som publik har Sverige - ett land med ungefär samma befolkningsmängd som NY.
Du skriver att du 'flera gånger kommit i kontakt med artiklar mm om PM genom åren'.
Jag blir nyfiken av detta, för jag har svårt att se halvtaskiga fritidsubåtar som mer än trivia. För det handlar väl knappast om något teknologiskt genombrott -- och inte verkar det världsunikt heller, även om det är ovanligt.
Vad är vinklingen i de 'artiklar mm' du har 'kommit i kontakt med'? Och är det inte rent av så att du är lite av en ubåtsentusiast själv -- vilket jag har uppfattat dig som -- och att detta har bidragit till att du har kommit över nämnda material?
Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Eftersom jag själv är ingenjör och jobbar med igenjörer hela tiden så skulle jag säga att PM kan mer än en rätt signifikant andel ingenjörer. Framför allt för att han brinner för vad han gör. I många fall så är det så att de som inte läst på universitetet men brinner för sitt intresse springer ringar runt de som har fina examen men inte har ett brinnande intresse. [...]
Jag uppfattar Peter Madsen som narcissistisk och som 'stor i orden, liten på Jorden'. Jag misstänker att han regelmässigt stjäl äran från sina medarbetare, även om han nog också själv är någorlunda på att meka etc. Hyllas han som uppfinnare och geni i de facktidningar du läser?