2017-09-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Nu går man lätt in i relationer och lika lätt ur så fort något tar emot.

Hur vet du att par ger upp så fort något tar emot? De kanske har kämpat i åratal.
2017-09-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Nu är det flera veckor sedan jag postade en bitter-tråd, så nu är det dags.

Jag börjar nu närma mig 29 vilket betyder att jag varit i dejtingmarknaden i 16 år (sedan 13 års åldern då jag förlorade oskulden till granntjejen som var 1 år äldre).

Jag har dejtat runt en hel del under denna tiden, men även varit i ett antal förhållanden. Jag har varit registrerad på diverse datingsiter och raggat online sedan tiderna med lunarstorm.

Jag kan med rak arm säga att utvecklingen jag sett är så bisarr att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag vet inte ens var jag ska börja, jag är fullkomligt överväldigad av den rent ut sagt bisarra utvecklingen på köttmarknaden.

Kvinnornas "krav" har fullkomligt skjutit i höjden, det finns nu drösvis och åter drösvis med tjocka kedjerökande 3/10or på 36 bast som VÄGRAR något annat än en ung Tom Cruise eller Brad Pitt, .. "annars får det vara!".

Jag minns happy pancake för bara 7-8 år sedan, herrejösses vilken bra utdelning jag fick där (gott utseende, 8/10), jag radade upp dejter som aldrig förr och brudarna var faktiskt INTRESSERADE och initierande, de brydde sig om konversationen och ville hålla den levande.

Nu för tiden? Nu ska jag fan vara glad om jag får ett svar per dag, om ens det, och då av en tjej som är flera poäng under mig själv på utseende-skalan. Svarsfrekvensen ökar om jag beteer mig allmänt svinigt och dåligt mot tjejerna, men det är en fasad jag fan inte orkar hålla upp så länge nu för tiden.

Inte bara det, men UNDER SJÄLVA DEJTERNA så är kvinnorna ofta som så besatt i deras telefoner. Så fort det plingar till måste de kolla vem som skrev, det är SVÅRT att hålla en intressant konversation med kvinnor nu mera då de hela tiden måste ha koll på telefonen, man kommer bort sig i konversationen och sen blir det stelt.

Otroheten har fullkomligt skjutit i taket, jag vet inte HUR MÅNGA KVINNOR jag nu varit med som erkänt efteråt att de har pojkvän, är gifta eller förlovade .. det är rent utsagt vidrigt, jag börjar MÅ DÅLIGT av svenska tjejer, det är något som inte står rätt till alltså.

Kollar jag på bekanta eller vänner, deras förhållanden .. herrejösses, det är i nio fall av tio som kvinnan håller i pekpinnen och det ska tofflas utav bara helvete, givetvis gör detta att kvinnan snart tappar intresset, är otrogen och/eller gör slut, ungen som dom ofta avlat fram blir nu boendes hos en singelmorsa, ofta, en singelmorsa som nu drar hem random karlar lite då och då och idgar samlag i rummet bredvid.

Jag har så många historier nu, allt jag sett och hört, kvinnor som dumpar pappan till sina barn för att NATTEN EFTERÅT TA HEM EN NY KILLE OCH BLI PÅSATTA I RUMMET BREDVID DERAS BARN.

Hur i HELA helvete ska ungarna må psykiskt? Hur kommer de må som vuxna? Vad i HELVETE är det som försiggår i samhället egentligen?!

Kvinnorna är EXTREMT egoistiska nu för tiden, de är okvinnliga, maskulina, stressade, deprimerade, de SKA ha rätt, och får de inte rätt då blir det ett jävla liv. De ljuger, manipulerar, vissa fall efter ett one night stand när de ångrar sig så får de för sig att de "blivit våldtagna" och ska nu anmäla till snuten (detta har hänt 3 olika polare till mig, TRE STYCKEN).

Hela dynamiken är förstörd, jag tror det fortfarande är många av er som inte riktigt inser hur kört det är, kvinnor har EXTREM MAKT idag, den är något så ofantligt mycket högre än mäns, de innehar "fittans makt", de sitter på äggen, och äggen är det absolut värdefullaste ur biologisk synvinkel, således vågar många män fortfarande inte sätta emot, då de är rädda att hamna utanför.

Mängden kvinnor som gör slut på förhållanden för att det inte längre "känns rätt" är kopiös, problemet är att man givetvis skaffar barn före, så nu står ungarna snart med tolv plastfarsor och en halv-farmor där och en kvarts-farfar där. Vart FAN har gemenskapen tagit vägen? Stabiliteten? Tryggheten? Den är som bortblåst, ALLT handlar om instant gratification idag, KNULLA VEM NI VILL, GÖR VAD NI VILL WEEHOO YEE .... sen blir brudarna 37, ensamma, olyckliga, och ska nu ut på krogen och leka 21 åring igen, det är så dystert att se.

Det finns ingen moral längre, damer och herrar, vi är på väg tillbaka mot djungelns tider, vi har en HEL DRÖS av män i samhället som går ensamma, EN HEL DRÖS av helt vanliga hederliga män med vanliga jobb ... men de duger inte, för de är inte tillräckligt "spännande" och de ser inte ut som brad pitt. Tacka gud för att jag föddes med ett rätt gott utseende och har tränat kuken av mig sen jag var tonåring, annars hade även jag hamnat i bajshögen.

En 4/10 kvinna idag kräver en 7/10a som man, MINIMUM, är du runt 5/10 är det bara tack och adjö, dags att dra till Thailand för dig eller något.

Antagligen osammanhängande då jag skriver i ren frustration, jag ser ett forna fint Sverige kollapsa rakt framför mig, hela JÄVLA DYNAMIKEN, HELA SYSTEMET, ALL TRYGGHET, KÄRNFAMILJEN, DEN ÄR FÖRSTÖRD, SPLITTRAD, DESTROYED .. och framtiden, ja, framtiden kommer inte vara direkt vacker.

Random frågeställning: Håller ni med? Inte? Ligger det i något jag säger eller vill du leka vit riddare och kalla mig "bitter hatande man blablablab" ?

MVH

Och hur svårt är de att få ligga? De vimlar av tjejer som vill knulla på vart enda ställe i hela stan en fredag kväll. Din slutsats att kvinnor är kräsna kan inte beror på att du överskattar ditt egna utseende?

I övrigt har kvinnor som är över 30 de mycket sämre än män när de kommer till att hitta en partner. Som man kan du leta efter en seriös partner bland kvinnor som är 10 år yngre än dej skälv tidigare förhållande och barn är ofta ingen större nackdel.

De löjligt att säga att kvinnor är privilegierade eftersom de är ett faktum, att en mamma i 30årsåldern kan hitta en kåt 20åring på en dating sida, på 5 minuter som hon knulla med samma kväll.
2017-09-22, 22:01
Medlem
YP4XQs avatar
Hehehe... Stäng ner internet en vecka eller två så det grumliga vattnet stillar sig lite och du kan se klart igen. Det är underbart utanför internet här får man blickar, ger blickar, uppträder hövligt och ler mot varandra fortfarande i hopp om att ses igen och då kanske, om tajmingen är tillåten av universum, få till något mer
2017-09-22, 22:11
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Och hur svårt är de att få ligga? De vimlar av tjejer som vill knulla på vart enda ställe i hela stan en fredag kväll. Din slutsats att kvinnor är kräsna kan inte beror på att du överskattar ditt egna utseende?

I övrigt har kvinnor som är över 30 de mycket sämre än män när de kommer till att hitta en partner. Som man kan du leta efter en seriös partner bland kvinnor som är 10 år yngre än dej skälv tidigare förhållande och barn är ofta ingen större nackdel.

De löjligt att säga att kvinnor är privilegierade eftersom de är ett faktum, att en mamma i 30årsåldern kan hitta en kåt 20åring på en dating sida, på 5 minuter som hon knulla med samma kväll.
Det där är något många yngre män intalar sig själv, jag gissar på att du själv är under 30 år? Det är ingen större skillnad på att vara kvinna i 30 års åldern och 25 års åldern, det är fortfarande en majoritet män både på internet och i vanliga livet. Du kan som kvinna fortfarande få en dejt varje kväll ett helt år i sträck om du är över 4 på en 10 gradig skala. Och jag kan garantera att många av de 365 dejterna letar efter något seriöst. Det är inte mycket sämre att vara kvinna efter 30,det är inte alls sämre. Det är fortfarande en stor fördel jämfört med den normala 30 åriga mannen. Som jag tidigare har visat i tråden blir det svårare för män ju fler som redan är i ett par(äldre) . Om vi har 60 män och 40 kvinnor från början och hälften är i ett förhållande vid 30 års ålder har vi kvar 40 män och 20 kvinnor., dvs dubbelt så många män som kvinnor.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-22 kl. 22:21.
2017-09-23, 00:23
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki

Alla är inte unga och vackra som du. Det vimlar inte av kvinnor på säg mellan 25-40 år ute på krogen, inte utanför storstäderna i alla fall. Det är bara korvparty efter korvparty. Jag trodde också tidigare att kvinnors värde falnar efter 30, men så ser inte fallet ut att vara. Hur som helst har de ett högre värde än motsvarande man. Även om de bara skulle få ligga är det i alla fall närmare en relation än att sällan vara överhuvudtaget eftertraktad av det andra könet.
2017-09-23, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Alla är inte unga och vackra som du. Det vimlar inte av kvinnor på säg mellan 25-40 år ute på krogen, inte utanför storstäderna i alla fall. Det är bara korvparty efter korvparty. Jag trodde också tidigare att kvinnors värde falnar efter 30, men så ser inte fallet ut att vara. Hur som helst har de ett högre värde än motsvarande man. Även om de bara skulle få ligga är det i alla fall närmare en relation än att sällan vara överhuvudtaget eftertraktad av det andra könet.
Knappast enkelt för en man som jag som är i yngre 20års åldern.

Ser man ut som en medelmåtta så är man körd med råge.

Kommer ihåg tiderna när sociala medier inte fanns, afghanerna inte fanns. Då fan levde folk livet. Tjejerna jagade bekräftelse ute på parkerna eller andra mötesplatser istället för på instagram.
2017-09-23, 01:50
Medlem
shadow666s avatar
Håller med TS, feminism och social medier/tinder/smartphones har förstört den moderna kvinnan 2017. Jag lovar att kvinnorna/tjejerna var så sjukt bättre för 5-10år sen. Nu ställs det oerhört höga krav och fyller man inte upp dom "får det vara" då är dagens tjejer hellre singla och gråter ut det på FB osv.. sjukt samhälle är det vi fått.
2017-09-23, 09:17
Avslutad
Korrekt analys av OP.

Jag hade stort självförtroende när jag flyttade hem från utlandet för några år sedan. Lite arrogant också kanske, trodde det skulle vara "hur lätt som helst" att skaffa flickvän via nätet eftersom jag var eftertraktad i landet jag flyttade ifrån.

Flera år senare så har jag fått sänka kraven rejält och självförtroendet är i botten. Men det roliga är att det finns inget jag kan ändra på. Min profil är ett hantverk, har bilder på mig själv från en av jordens vackraste platser, har bra jobb, villa, bil och status-utbildning i bagaget. Det är kvinnorna och deras attityder som är helt körda.
2017-09-23, 15:13
Medlem
Spaders avatar
Jag tycker du generaliserar och överdriver TS men du har uppenbarligen vikitiga livserfarenheter som har format dig, och hur man än ser på det så har du en hel del vettiga poänger.

Jag känner mig lyckligt lottad att jag inte bryr mig så jävla mycket om relationer. Jag har aldrig haft någon önskan till att skaffa barn och ett klassiskt svenssonliv - faktum är att hela den idén äcklar mig. Idealet för mig är att träffa en karriär-fokuserad kvinna i samma ålder som vill dela ett långt liv tillsammans (svanförhållande), men i tvåsamhet - inga jävla barn i bilden: varken egna eller hennes! Men ja, GLHF till det. När jag var yngre så kunde jag tro på denna naiva dröm men nu vid 30+ så fattar jag ju att dessa drömmar bara är dumheter!

När jag var yngre så mådde jag faktiskt jävligt dåligt över hela den här farsen med kvinnor och det faktumet att jag aldrig haft ett seriöst förhållande (jag var inne på ideal-svensson-livs -spåret). Men sen blev man en vuxen man som började fokusera på sig själv och nu mår jag mycket, MYCKET bättre. Jag har aldrig varit intresserad att leva upp till någon unken jävla könsroll och vara den som tar alla sociala initiativ, raggar, spelar teater och jagar ONS hela tiden. Jag har inte ens varit särskilt intresserad utav att dejta utav den enkla anledningen att jag inte vill hålla på och jaga och tönta mig - men också för att människor (inte bara kvinnor) är så fördjävla falska!!! Min senaste dejt ja när hon dök upp så var hon typ 5-7 år äldre och 30 kilo tjockare än på sina bilder! Blev förbannad och nästan lite traumatiserad också antar jag, då jag inte har dejtat någon sedan denna incident (vilket var snart 3 år sedan). Tycker du har helt rätt dessutom när du säger att kraven som tjejer ställer på oss har blivit totalt orealistiska. Nästan varenda kvinna har ju en lång kravlista på sin dejtingprofil och du måste i princip ha en kropp som Stålmannen och en personlighet och ett liv som Iron Man (Tony Stark) för att dom ens ska lyfta ögonbrynet känns det som. Herregud vilken verklighet lever många i egentligen?

Min inställning och hur jag reagerar på följande situation är enkelt:
Om en kvinna mot förmodan är intresserad så får hon fan ta och prata med mig och ta egna initiativ. Jag kommer aldrig reagera på hennes telepatiförsök (subtila signaler till att ragga) helt enkelt för att jag inte attraheras utav tjejer som saknar ryggrad, men också för att jag har en släng autism så jag kommer troligen inte ens märka av dessa försök. Jag är fortsatt öppen för ett förhållande men har sedan länge (flera år tillbaka) kommit till insikten att jag mår fan toppen utav att leva själv. Jag vägrar tillskillnad från TS att kasta tid och energi på något (raggande, dejtande) som inte leder någonstans.

Jag är smart, snygg, karriärdriven och har många intressen/hobbies och älskar mina kompisar, vänner och jobbpolare - så jag behöver ingen kvinna i mitt liv för att vara lycklig. Vidare så tycker jag att män som ser en flickvän som en slags sista, saknad pusselbit i deras liv, istället borde jobba på sig själv och sina inre problem. För så här är det: Oavsett vad man tycker om rådande situation så blir INGET bättre utav att män håller på och jagar och klänger sig på tjejer online, på dejtingsiter, krogen, och klagar på internetforum hela tiden om hur omöjliga tjejer är och hur fula dom själv är! Denna patetiska desperation bidrar snarare till problemen. Så försök att inte vara en utav dessa drägg till män utan jobba med dig själv istället. Fokuset borde ligga på att bygga upp ett liv som DU är trygg och lycklig i. En kvinna ska liksom inte vara något jävla substitut för någon slags inre tomhet inom en! Om en tjej sen ser att "jävlar, denna man är trygg och lycklig som han är redan" och vill vara en del utav det livet så är det bonuspoäng! Go for it! Men tro för fan inte att kvinnor är något slags means to all ends. Dom är defekta människor precis som vi är!
Senast redigerad av Spader 2017-09-23 kl. 15:26.
2017-09-23, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Korrekt analys av OP.

Jag hade stort självförtroende när jag flyttade hem från utlandet för några år sedan. Lite arrogant också kanske, trodde det skulle vara "hur lätt som helst" att skaffa flickvän via nätet eftersom jag var eftertraktad i landet jag flyttade ifrån.

Flera år senare så har jag fått sänka kraven rejält och självförtroendet är i botten. Men det roliga är att det finns inget jag kan ändra på. Min profil är ett hantverk, har bilder på mig själv från en av jordens vackraste platser, har bra jobb, villa, bil och status-utbildning i bagaget. Det är kvinnorna och deras attityder som är helt körda.

Visst är det så. Jag känner till en hel drös med killar som har vettiga/bra jobb, ser helt okej ut, är snälla, trevliga, världsvana och allmänbildade, ändock har de rejäla, REJÄLA problem att få kvinnor intresserade. Förhållanden får de nästan aldrig till och när de väl får det så blir de ofta dumpade snart nog för att kvinnan saknar "spänning" och/eller "tappat känslorna". One night stands är nästan helt uteslutet och de vill de knappt ens tänka på längre.

Det finns så många exemplar som just ditt, det är därför jag finner det näst intill skrattretande när folk här inne säger: "äsch det är bara arbetslösa loser sluskar som har det svårt!!" .. aa tjena, ironin är ju att om det är en grupp som får ligga rätt jävla mycket så är det just "loser sluskar", drogtorskar, anabola pumpade tatuerade stirrande spänn-jönsar, för dessa är ju sååå spännande.

När man tittar på historien så har kvinnor i stort sett alltid haft sexuella restriktioner, i många fall har det varit helt kontrollerat av män. Jag undrar om vi ändå inte kommer gå tillbaka till en sådan situation, så småningom, då det är det enda systemet som "fungerar" ur ett perspektiv som handlar om att hålla civilisationen vid liv och någorlunda fredlig utan allt för många våldsamma uppror, jag menar, mänsklig natur är mänsklig natur och detta är första gången i världshistorien kvinnor har så enormt mycket sexuell makt, vad kan detta resultera i? history reopeats itself.
2017-09-23, 16:13
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Visst är det så. Jag känner till en hel drös med killar som har vettiga/bra jobb, ser helt okej ut, är snälla, trevliga, världsvana och allmänbildade, ändock har de rejäla, REJÄLA problem att få kvinnor intresserade. Förhållanden får de nästan aldrig till och när de väl får det så blir de ofta dumpade snart nog för att kvinnan saknar "spänning" och/eller "tappat känslorna". One night stands är nästan helt uteslutet och de vill de knappt ens tänka på längre.

Det finns så många exemplar som just ditt, det är därför jag finner det näst intill skrattretande när folk här inne säger: "äsch det är bara arbetslösa loser sluskar som har det svårt!!" .. aa tjena, ironin är ju att om det är en grupp som får ligga rätt jävla mycket så är det just "loser sluskar", drogtorskar, anabola pumpade tatuerade stirrande spänn-jönsar, för dessa är ju sååå spännande.

När man tittar på historien så har kvinnor i stort sett alltid haft sexuella restriktioner, i många fall har det varit helt kontrollerat av män. Jag undrar om vi ändå inte kommer gå tillbaka till en sådan situation, så småningom, då det är det enda systemet som "fungerar" ur ett perspektiv som handlar om att hålla civilisationen vid liv och någorlunda fredlig utan allt för många våldsamma uppror, jag menar, mänsklig natur är mänsklig natur och detta är första gången i världshistorien kvinnor har så enormt mycket sexuell makt, vad kan detta resultera i? history reopeats itself.
Samtidigt tog naturen hand om balansen mellan könen genom våld och krig. Tänk bara hur det såg ut i Europa efter andra världskriget. Det blir såklart ett helt annat samhälle då.
2017-09-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Men vad fan ska man göra då? Nätdejting är enda möjligheten att kanske (om ens det) hitta en kvinna.

På krogen är det bara smutsluder som man inte kan föra en normal konversation med.

Det är väl det som är de förstörda männens oförmåga att skaffa ett liv som är intressant och glädjerikt att leva. Om man hela dagarna aktivt försöker få kickar genom att söka upp kvinnor på internet så får man så klart inte någon glädje av att möta kvinnor. Inte minsta äkta pirr i magen alls utan enbart för att få henne att reagera på dig!

Och om det enda alternativet är att prata med smutsluder på krogen så är det klart att man är missnöjd med sin egen kontakt med kvinnor.

Förmodligen är det för många män så tragiskt. Att ha ett liv på dejtingsidor och på krogen skapar naturligtvis ingen grogrund för en sund utveckling av någons själ.

Jag ser både dig och TS som några strykrädda hundar som smyger omkring med svansen mellan benen. Kan inte säga att jag har något hopp för dylika existenser.

Att världen har förändrats är så klart sant. Men man behöver inte själv förflackas både intellektuellt och själsligen så att man inte kan ha bra relationer.

En så enkel sak som att ha en middag med en dam utan att hon ska hålla på med telefonen tycks vara ett stort problem. Inte undra på något inte funkar för dem. Vad är problemet kring det här med telefonerna när man äter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in