Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Om du inte hittar länken till hela artikeln så bör du stänga av datorn och ägna dig åt någon enklare sysselsättning tyvärr.
Jag tror inte det är upp till dig att bestämma vad jag vill lära mig.
Och övning ger färdighet.
I mitt yrke (trähantverk) har jag ej använt dator.
Mitt första egna dator köpte jag för ca två år sedan.
Och hur jag väljer att försöka att lära mig är min ensak.
Jag tror att du tillskriver din egen roll här alldeles för stor betydelse.
Det är inte så att Polisen lägger tid på att leta brilljanta snillen på FB
för att lösa ett mord som de har minst 4 veckors försprång på.
Möjligen om de får ett tips av någon FB läsare att någon skrivit detaljer om mordet som bara polisen känner till.
Känner du till några sådana detaljer?
Vad jag vet är FB ett debattforum för ämnes diskussioner för vanliga människor med ett gemensamt intresse. Och utifrån tid och omfattning av inlägg här, så är det ganska lätt att räkna ut att återkommande skribenter har väldigt gott om tid och brist på annan sysselsättning. Men en hel del har en alldeles ofattbart kompetens inom alla områden konstigt nog. Då undrar man ju varför de inte arbetar med sin höga specialkompetens med en hög befattning samt inkomst därefter. Istället sitter de här på FB och sliter gratis dygnet runt. Så lugna ner dig Sheriffen. Här är alla välkomna även om jag personligen tycker att arroganta,stöddiga samt en smula självöverskattande personer inte tillför något till denna tråden.
Sedan är det bra att stödja sina påståenden med länkar. Men skulle det bara vara 100% länkar vad är det då för mening att läsa här? Då kan man ju läsa tidningar dagar i ända istället.