2017-09-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du kan titta och lyssna här. Jag blir inspirerad i alla fall!

https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=429s
Kära du. Du blir inspirerad bara av att nån nämner hans namn. Nej, jag är inte intresserad av den där sjuka människan.
Citera
2017-09-22, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
http://foto.lilit.dk/folder187.html

Jaha, här var det vampyrer, något som Wall tidigare varit kontakt med och skrivit reportage om, och i sådana kretsar rör sig även Madsen. En tillfällighet?

https://www.theguardian.com/society/2015/aug/15/real-life-vampires-interview
Citera
2017-09-22, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaha, här var det vampyrer, något som Wall tidigare varit kontakt med och skrivit reportage om, och i sådana kretsar rör sig även Madsen. En tillfällighet?

I så fall börjar det bli väldigt många tillfälligheter nu...
Citera
2017-09-22, 12:16
Medlem
Citat:

Nånstans är det märkligt. Wall intervjuade folk i väldigt udda kretsar. Och Madsen ingick i samma udda kretsar. Frågan är om de pratade om detta under torsdagen. Och vad det har med mordet av Kim att göra vill jag inte, eller kan, spekulera om ens.
Citera
2017-09-22, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Alltså det verkar som att PM har gjort som jag har trott hela tiden. Han har inte hissat upp kroppen/delarna genom tornet utan han har burit upp de på nåt sätt.

Det är helt enkelt inte möjligt, röret är 52 cm, minus 25% av utrymmet som upptas av lejdaren, kvar blir 39cm utrymme.
Citera
2017-09-22, 12:38
Medlem
Citat:
Det är helt enkelt inte möjligt, röret är 52 cm, minus 25% av utrymmet som upptas av lejdaren, kvar blir 39cm utrymme.
Jag har för mig han sa själv att den är 625 mm (+/- 5 mm). Men några cm hit eller dit kanske inte spelar nån roll.
Citera
2017-09-22, 12:43
Medlem
För övrigt tror jag att han tog upp kroppsdelarna genom den främre luckan. Han behövde bara klättra upp med en kroppsdel i taget, efter han försett dom med tyngder, och slänga ut dom. Torson lade han på däck och rullade ner den i havet. Stackars jävla tjej
Citera
2017-09-22, 12:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Säkert finns kopplingar , en är ju att Kim öht var intresserad av att skriva om Madsen. Det är ev hon som kontaktat honom. De har ev ngn gemensam bekant? Men på vilket plan och i vilken form
dessa kopplingar ser ut - långt kvar tills isåfall dessa --> ? klaras upp för oss oinvigda i FU.
Citera
2017-09-22, 12:53
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har för mig han sa själv att den är 625 mm (+/- 5 mm). Men några cm hit eller dit kanske inte spelar nån roll.
Jens Falkenberg, som var med när ubåten byggdes, har uppgett att diametern på röret var 52 cm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nånstans är det märkligt. Wall intervjuade folk i väldigt udda kretsar. Och Madsen ingick i samma udda kretsar. Frågan är om de pratade om detta under torsdagen. Och vad det har med mordet av Kim att göra vill jag inte, eller kan, spekulera om ens.

"“We are often among the more intelligent, influential, and creative of the general population,” Merticus says. “Granted, we may be more ‘alluringly interesting’ or ‘dimensionally complex’ than your typical cubicle coworker or next door neighbor; but we’re trying to get by in this life just like everyone else!”

Hur FAN orkade hon lyssna på detta narcissistiska skitsnack och dessutom skriva en artikel om den? "Verkligheten vampyrer".. jo tjena..

Hon tycks ha varit intresserad av olika sortens mentala störningar, men valde att skriva om vampyrer etc. istället.

Det kanske var precis Madsens störning som intresserade henne?

"As serious research picks up by social (and hopefully medical) science, Merticus hopes to find not only answers, but also that acknowledgment may lead to increased acceptance for his kind."

Nej, från mig blir det ingen acceptans alls. Orkar inte med fler galningar som ska "kräva sina rättigheter i samhället". Vampyrer får helt enkelt acceptera att de även i framtiden blir betraktade som mentalt störda av mig. Jag skiter fullständigt i deras "alternativa identitet"..

Åratals utbildning på de finaste universiteten för att göra intervjuer av dessa dårar.. Jag förstår det inte .. Bortkastade studielån..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Säkert finns kopplingar , en är ju att Kim öht var intresserad av att skriva om Madsen. Det är ev hon som kontaktat honom. De har ev ngn gemensam bekant? Men på vilket plan och i vilken form
dessa kopplingar ser ut - långt kvar tills isåfall dessa --> ? klaras upp för oss oinvigda i FU.
Det kan vara så att hon hört hans namn när hon besökt de här obskyra ställena i sitt yrkes, nån har berättat vad han sysslar med (raketer, ubåtar) och att hon kände att "honom vill jag snacka med". Fast jag förstår inte varför han skulle flippa ut för det i så fall. Läser man hennes artikel om vampyrerna så är den saklig. Inga personliga preferenser what so ever. Nu har jag bara skuggat igenom den, men nog tycker jag den är objektiv. Och jag har svårt att tro annat än att hon ska ha skrivit objektiva artiklar. Lägger man för mycket personliga tankar i det hela, då har man en jävligt kort karriär som journalist.
Citera
2017-09-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"“We are often among the more intelligent, influential, and creative of the general population,” Merticus says. “Granted, we may be more ‘alluringly interesting’ or ‘dimensionally complex’ than your typical cubicle coworker or next door neighbor; but we’re trying to get by in this life just like everyone else!”

Hur FAN orkade hon lyssna på detta narcissistiska skitsnack och dessutom skriva en artikel om den? "Verkligheten vampyrer".. jo tjena..

Hon tycks ha varit intresserad av olika sortens mentala störningar, men valde att skriva om vampyrer etc. istället.

Det kanske var precis Madsens störning som intresserade henne?

"As serious research picks up by social (and hopefully medical) science, Merticus hopes to find not only answers, but also that acknowledgment may lead to increased acceptance for his kind."

Nej, från mig blir det ingen acceptans alls. Orkar inte med fler galningar som ska "kräva sina rättigheter i samhället". Vampyrer får helt enkelt acceptera att de även i framtiden blir betraktade som mentalt störda av mig. Jag skiter fullständigt i deras "alternativa identitet"..

Åratals utbildning på de finaste universiteten för att göra intervjuer av dessa dårar.. Jag förstår det inte .. Bortkastade studielån..
Håller med vad gäller uttalandet från Merticus och hela det liv de lever. Men att skriva om och få inblick i de mest konstiga världar tycker jag låter skoj. Och man behöver ju inte hålla fast vid den här genren som journalist hela livet. Man kan byta

Sen får man som nybakad journalist börja från botten. Jag tycker nog hon kommit ganska långt, med tanke på hennes resor och andra intervjuer. Hon är (var) fortfarande väldigt ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in