2017-09-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nåja, han har inga barn som tar upp resurser i skolsystemet och genom bidrag, i alla fall. Och han HAR ju bidragit med en hel del: han har tagit emot praktikanter (ja från det vanliga danska utbildningsväsendet) och han har gett andra, som kanske varit ensamma annars, en meningsfull fritid och en meningsfull sysselsättning. Säkerligen har han dragit turister till Danmark också, till raketuppskjutningarna och eventen med Nautilus. Du lär hitta många mer onyttiga människor i Danmark om du ska börja så.
De flesta dödar inte en journalist i sin yrkesutövning.
Ja, han var verkligen en nyttig och produktiv medborgare.
Citera
2017-09-22, 11:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nåja, han har inga barn som tar upp resurser i skolsystemet och genom bidrag, i alla fall. Och han HAR ju bidragit med en hel del: han har tagit emot praktikanter (ja från det vanliga danska utbildningsväsendet) och han har gett andra, som kanske varit ensamma annars, en meningsfull fritid och en meningsfull sysselsättning. Säkerligen har han dragit turister till Danmark också, till raketuppskjutningarna och eventen med Nautilus. Du lär hitta många mer onyttiga människor i Danmark om du ska börja så.

Dom icke-existerande barnen hade väl inte nödvändigtvis varit kostnader hela livet? Dom flesta av oss blir ju trots allt produktiva medborgare som med våra skatter täcker såväl våra kostnader som barn som våra framtida kostnader som pensionärer.
Men det är klart. Äpplet faller som bekant sällan långt från trädet, så i just PM:s fall kanske det är positivt med utebliven reproduktion...världen kanske inte är i akut behov av parasiterande mördarnarcissister.
Citera
2017-09-22, 11:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta dödar inte en journalist i sin yrkesutövning.
Ja, han var verkligen en nyttig och produktiv medborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Dom icke-existerande barnen hade väl inte nödvändigtvis varit kostnader hela livet? Dom flesta av oss blir ju trots allt produktiva medborgare som med våra skatter täcker såväl våra kostnader som barn som våra framtida kostnader som pensionärer.
Men det är klart. Äpplet faller som bekant sällan långt från trädet, så i just PM:s fall kanske det är positivt med utebliven reproduktion...världen kanske inte är i akut behov av parasiterande mördarnarcissister.

Och hur många ungdomar skulle studera och uppfinna och skapa saker, och hur många företag skulle det startas, som kan betala den där skatten, om det inte fanns några visionärer som kunde sätta fart på unga människors drömmar..? M anlitades för övrigt av många företag för att hålla inspirerande och motiverande föreläsningar.
Citera
2017-09-22, 11:33
Medlem
Citat:
Och hur många ungdomar skulle studera och uppfinna och skapa saker, och hur många företag skulle det startas, som kan betala den där skatten, om det inte fanns några visionärer som kunde sätta fart på unga människors drömmar..? M anlitades för övrigt av många företag för att hålla inspirerande och motiverande föreläsningar.
Absolut. Och intäkterna gick rätt ner i fickan utan att passera skattemyndigheten.
De flesta som pysslar med en, för dom, givande hobbyverksamhet, som Madsen gjort, har också ett arbete som genererar pengar. Pengar som man skattar för. Madsens föredrag genererade väl en liten slant, men han skattade tydligen inte för dom. Sen om de var så inspirerande och motiverande har jag ingen aning om. Inte du heller. Tvivlar på att de var så himla många för övrigt. Och jag kommer nog aldrig begripa vad du ser i den pajasen, som du för övrigt aldrig träffat.
Citera
2017-09-22, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
PM forklarte at det var Manifest i dommeravhøret.

https://www.pressreader.com/denmark/bt/20170906/282106341789468

Här kommer det fram en del ny info.

Det framgår, enligt Madsen, att utflykten var på Kim's initiativ, något som en del frågat sig här.
Båten är målad i epoxy, som blir halkigt av saltvattnet, efter dyket, och det är alldeles korrekt, det blir snorhalkigt när vått.

I samma ögonblick som luckan enligt Madsen slår igen, så kommer det alltså ett stort fartyg, och svallvågorna, (eventuellt i kombination med att Kim drar i luckan för att ta sig upp,) får den att slå igen. Skulle det alltså vara fartyget som passerade på 30 meters avstånd vid midnatt? Att han precis intagit ytläge när det passerade, och att det är i det ögonblicket KW avlider?

Madsen bekräftar också på fråga att han har en såg i båten, med orange handtag, men menar att denna upphittats. Åklagaren menar att det inte är samma såg.

Detta förändrar inget, vidhåller min hypotes.
Citera
2017-09-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Här kommer det fram en del ny info.

Det framgår, enligt Madsen, att utflykten var på Kim's initiativ, något som en del frågat sig här.
Båten är målad i epoxy, som blir halkigt av saltvattnet, efter dyket, och det är alldeles korrekt, det blir snorhalkigt när vått.

I samma ögonblick som luckan enligt Madsen slår igen, så kommer det alltså ett stort fartyg, och svallvågorna, (eventuellt i kombination med att Kim drar i luckan för att ta sig upp,) får den att slå igen. Skulle det alltså vara fartyget som passerade på 30 meters avstånd vid midnatt? Att han precis intagit ytläge när det passerade, och att det är i det ögonblicket KW avlider?

Madsen bekräftar också på fråga att han har en såg i båten, med orange handtag, men menar att denna upphittats. Åklagaren menar att det inte är samma såg.

Detta förändrar inget, vidhåller min hypotes.
Och hypotesen var? Förlåt, minns inte. Många hypoteser i tråden
Citera
2017-09-22, 11:37
Bannlyst
Citat:
Och hypotesen var? Förlåt, minns inte. Många hypoteser i tråden

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Inte kollat upp vad detta Manifest är för något, ny uppgift.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-22 kl. 11:40.
Citera
2017-09-22, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Her er videoer fra Manifest

Det er åpenbart at den øverste videoen forestiller et drap og styckning av en kvinne.

http://lilit.dk/index.php/soundslides/22-video-manifest-10-okt-2009-bite-the-apple

Vad är detta för sinnesjuk jävla värld man får inblick i här?
Citera
2017-09-22, 11:47
Medlem
Citat:
Vad är troligare? (Olyckan med luckan, om än fullt möjlig, faller pladask för att kroppen styckas, man styckar inte folk som förolyckats. )

Vi har motiv, vi har skäl till att stycka kroppen för att dölja brottet. Vi har Madsen som betonar detta med Wired av någon anledning när han grips, han finner det tydligen viktigt att nämna att hon var utsänd av Wired, enligt hans uppfattning, och att han inte gör någon bakgrundskoll på journalister. Varför nämner han detta om det inte har något alls med saken att göra? Jag tror att han sade detta för att det var direkt relaterat till hennes död, som en slags ursäkt. Vi har von B tidigare vän, now turned enemy, som har nån blogg i Wired, som han har sagt att han ska bräcka.

Vi har hans relation till journalister, som i 100% av fallen slutar med osämja, och här är det dessutom möjligt att KW slirade lite på sanningen om Wired, de uppgifter vi har tyder på det(*). Hur reagerar Madsen då, om han känner sig avsiktligt förd bakom ljuset? Han som brukar kasta verktyg efter folk om dom har skillda uppfattningar. (*)Vi har det faktum att Wired inte vill kännas vid Kim Wall och ställer sig frågande till att hon skulle vara utsänd av dom. Och vi har en av Kim Walls vänner, som hört från en annan gemensam vän, att KW skulle pitcha artikeln till Wired. Detta stämmer inte med Madsens uppfattning om saken, där han uttryckligen säger att KW sade sig vara utsänd av Wired.

Denna förklaring är inte den mest spännande, och mest snaskiga med sex inkluderat, för det måste det ju alltid vara på flashback, men den är den troligaste, och enklaste, som inbegriper all den information vi har vid handen. Alla andra förklaringar kräver att man hittar på en massa vilda omständigheter som inte har direkt stöd i det vi faktiskt vet. Detta är Ockhams rakknivs version om vad som utspelat sig i det här fallet.

Med en annan förklaring så måste ni helt bortse från ovanstående förhållanden, och hävda att dessa inte har något med saken att göra, samt *hitta på* en massa andra vilda idéer som saknar stöd i det vi vet.

Jag tror ärligt talat det läggs för stor vikt vid Wired här i tråden. Att han nämnde det är ju inte konstigt eftersom hon de facto var en journalist som intervjuat honom och befunnit sig i båten. Och han babblade ju en hel del andra oväsentligheter från det han kom i land. Han gick in ingående med att ubåten sjunkit (inte medvetet sänkts). Det var ett handtag som gått sönder. Vad jag tänker en del på är att han, vid tidpunkten då han "räddades", ville "gå in i sig själv" och inte prata. Jag tolkar det som så att nu var det verkligen dags att finslipa på historien han skulle duka upp för journalister och polis.

När han kom i land så pratade han som ett rinnande vatten vad som hänt. Han broderade ut också för säkerhets skull. Han talar snabbt som om det var lite bråttom att få ur sig eländet innan han glömde vad han tänkt ut.
Nej, jag tror inte ett dugg på att Wired har med saken att göra. Eller teorin om att Wall slösat "hans dyrbara tid" som nån viss M här i tråden hela tiden säger.
Vad som får mig att dra åt mig öronen är att han uppenbarligen diskuterat med någon om hur man gör sig av med en kropp till sjöss. Därtill hans lite vridna syn på kvinnor (nätstrumpor och högklackat). Att han inte kunde begripa att kvinnor kunde gå i bekväma kläder när såna här sexiga kläder fanns. Hans s/m-intresse gör också att jag undrar hur han är funtat. En och en av de här sakerna är inte alls konstiga. Men samma grejer hos en och samma människa känns jävligt skumt och märkligt.
Jag vidhåller: en sexfantasi hos Madsen gjorde att han gav sig på Wall. Hur och vad som hände vet jag naturligtvis inte. Men jag tror, och är övertygad om, att det var vad som hände.
Citera
2017-09-22, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det värsta är att det faktiskt för tankarna till krockdockan som är upphängd i kedjor i Madsens rymdlaboratorium...
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-22 kl. 12:03.
Citera
2017-09-22, 11:57
Medlem
Citat:
Det där är s/m. Det finns människor som tänder på att faktiskt få krokar i huden och hängas upp. Helt sjukt. Det som händer just bakom skynket där han till synes borrar i hennes ansikte, är helt fejk. Likaså blodet på hans förkläde. Men jävligt äckligt. Om Madsen tänder på sånt här så kan hans vridna hjärna tyckt att det var en strålande idé att äntligen få göra något groteskt i verkligheten. Jag börjar få ett grepp om honom.

Han är sjuk. Så jävla sjuk.
Citera
2017-09-22, 11:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Absolut. Och intäkterna gick rätt ner i fickan utan att passera skattemyndigheten.
De flesta som pysslar med en, för dom, givande hobbyverksamhet, som Madsen gjort, har också ett arbete som genererar pengar. Pengar som man skattar för. Madsens föredrag genererade väl en liten slant, men han skattade tydligen inte för dom. Sen om de var så inspirerande och motiverande har jag ingen aning om. Inte du heller. Tvivlar på att de var så himla många för övrigt. Och jag kommer nog aldrig begripa vad du ser i den pajasen, som du för övrigt aldrig träffat.

Du kan titta och lyssna här. Jag blir inspirerad i alla fall!

https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=429s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in