Ursprungligen postat av
Roidornot
Först av allt så kanske det är dags att lägga ned det hela: "det är ER DET ÄR FEL PÅ, ERA MISSLYCKADE BITTRA MÄN!" nu, kan du för EN GÅNGS JÄVLA SKULL FATTA att det måste finnas en anledning till denna STÄNDIGT ÖKADE GRUPP MÄN som är "bittra" ? Hur är det med din logik, failade du matematik A i gymnasiet? Är det inte LITE MÄRKLIGT att det såkallade "kvinnohatet" blir vanligare och vanligare och har växt sig jävligt stark de senaste åren? KANSKE, bara KANSKE det kan FINNAS en bakomliggande JÄVLA orsak? Ska det vara så jävla svårt för din geleklump där uppe att förstå det? INSER DU att det inte längre går att förkasta med: "muh det är bara en liten del högljudda män!" - det där kanske fungerade för 20 år sen, men nu går det inte längre, hela jävla ballongen håller på att sprängas nu och det är EXAKT samma sak som med invandringspolitiken. Idiotiska nollor fullkomligt vägrar se vad som håller på att hända i ren Bagdad Bob anda, "muuuuuhhhh nothing to see here!! det är bara en liten liten liten liten liten del onda rasistiska patriarkala vita män!!" .. Wupps SD 25%, vad hände?? oj oj oj hur ska vi lösa detta!!!!
Herrejösses så blind vissa är, saknar ni förmåga över huvud taget att se mer övergripande?
Nu efter min lilla rant: Nej, det behöver nödvändigtvis inte ha med mannen att göra om det "inte går att hitta en kvinna" - Det kan de facto ha att göra med:
1. Samhällssystemet
2. Kvinnorna
Hur kan detta komma sig? Ta en svensk "vanlig man" i Sverige som har stora problem, sätt honom i Thailand, registrera honom på Tinder. Helt plötsligt kommer mannen vara en gående jävla gud hos brudarna, WUUPS, samma man, samma höjd, samma vikt, samma intressen, samma åsikter, samma utseende, samma frisyr. Varför är detta? Hur kan det komma sig att hela perceptionen hos mannen förändras? SAMMA MAN går från att behöva kämpa och slita som en oxe för att ens få till en date med en kvinna 3 poäng fulare och fetare än honom, i ett land, för att i ett annat land ha 23åriga primadonnor suktandes efter honom.
Varför? Pengar, status, är såklart förklaringen. Mannen är högre än kvinnan där, således ses han upp till och är attraktiv.
Nu är såklart din instinktiva respons: "Men flytta till thailand då!", lågintelligent som du är, nu är dock grejen den att det INTE LÖSER PROBLEMET I HELHET ÖVER HUVUD TAGET, Sverige remains the same, systemet är fortfarande förstört, det kommer INTE rädda landet, det kommer INTE rädda utvecklingen. Kan du åtminstone FÖRSÖKA förstå att ett land behöver män och kvinnor som ser upp till varandra och respekterar varandra? Ett land behöver en dynamik på marknaden som är någorlunda balanserad, det är den INTE i Sverige.
Och nej, en absolut överväldigad majoritet av förhållanden är INTE lyckliga, inte över huvud taget. En majoritet av förhållanden går åt helvete, i en majoritet av fallen är kvinnorna initiativtagarna. Kvinnor är otrogna i en mån aldrig tidigare skådat, kvinnor dumpar till höger och vänster, kvinnor har SJUK SEXUELL MAKT. Män har blivit ubertofflar och det syns i kvinnors ögon när de diskuterar om sin pojkvän.
Man måste vara rejält blåögd och verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att förhållanden i Sverige 2017 är "lyckliga". Jag vill föreslå att det aldrig någonsin varit sämre än vad det är just nu, och värre kommer det bli.
Nåja, jag kan i alla fall gotta mig med att jag ser problemen komma, medan många andra blåögda jönsar saknar förmågan över huvud taget att se något alls, precis som med invandringspolitiken som jag började uppmärksamma redan tidigt 2000-tal som väldigt ung.