2017-09-22, 01:39
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Kan det möjligtvis vara så att beta-beteende uppmuntras i uppfostran av pojkar i Sverige samtidigt som det ratas i relationer?
Den senare curlingkulturen har i allmänhet inte haft som huvudsyfte att förbereda en för vuxenlivet, så i samband med detta finns det kanske viss sanning. I mitt fall berodde det säkert också på att min far är ganska mesig av sig, eftersom min mor helt enkelt både var mer intelligent och bättre på att uttrycka känslor, medan far var (och är) konflikträdd. Jag tror anledningarna varierar. Vi ser många som också är mycket lyckade med tjejer redan i ung ålder.
2017-09-22, 01:43
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Vi verkar ha en liknande bakgrund. Jag misstänker att du ganska väl förstår dig på kvinnlig attraktion och därför så borde du förstå dig på att samhället och media idag försvagar mannens attraktionsvärde vilket resulterar i att en större grupp kvinnor är intresserade av en mindre grupp män.

Det är komiskt hur man antages tillhöra botten 20% skrapet för att man framför dessa uppenbara problem. Visst, jag har varit och snuddat på den linjen i mina yngre dagar men idag är jag definitivt i top 20% om man nu skall använda sig av en sådan skala, problemet för samhället är dock fortfarande lika stort även om jag har mitt på det torra.
Som du säger påverkas alla män av problemet även 10or då de också en dag tappar attraktion och faller ner några steg. I dagens Sverige kan en 8 kanske kan få en kvinna som är 6a, men i ett annat samhälle hade han kunnat få en 9a. De som försöker få det till att det är feta 50 åringar som klagar, är såklart till största del, kvinnor som vill behålla sin sexuella makt.
2017-09-22, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Den senare curlingkulturen har i allmänhet inte haft som huvudsyfte att förbereda en för vuxenlivet, så i samband med detta finns det kanske viss sanning. I mitt fall berodde det säkert också på att min far är ganska mesig av sig, eftersom min mor helt enkelt både var mer intelligent och bättre på att uttrycka känslor, medan far var (och är) konflikträdd. Jag tror anledningarna varierar. Vi ser många som också är mycket lyckade med tjejer redan i ung ålder.

Precis, vissa lär sig naturligt i ung ålder. Andra gör det inte. Dvs beta uppfostringen biter inte på den förstnämnda gruppen, samtidigt som den andra gruppen som redan har problem kombineras med beta uppfostring.

Det blir lite som att sparka på någon som ligger ner.
2017-09-22, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Som du säger påverkas alla män av problemet även 10or då de också en dag tappar attraktion och faller ner några steg. I dagens Sverige kan en 8 kanske kan få en kvinna som är 6a, men i ett annat samhälle hade han kunnat få en 9a. De som försöker få det till att det är feta 50 åringar som klagar, är såklart till största del, kvinnor som vill behålla sin sexuella makt.

Ja precis. Det värsta är dock att kraven som ställs på kvinnan sänks enormt. Istället för att bli en bra partner så räcker det med att shoppa och kolla på lets dance och posta på Facebook. De får män ändå, sen att det kanske inte håller för att dom är totalt ointressanta är en annan femma men det skapas en illusion av värde som dom köper med hull och hår och anstränger sig därför inte.

Därav anledningen att det är ganska useless att dejta svenska tjejer i allmänhet, givetvis finns det dock guldkorn.
2017-09-22, 01:53
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Trevligt att få statistik som svar. Jag ställer mig till trots djupt skeptisk till din teori om att detta är anledningen som gör kvinnor mer kräsna, men kommer inte lägga tid på att försöka motbevisa det.
Det är en anledning. Jag tror att internetkulturen har sabbat mer för den normala mannen,framförallt den normala mannen som har andra kvaliteter än utseendet. Jag tror även det finns andra mindre bäckar små. Exempelvis prostitution hade gjort männen mindre desperata och kvinnorna mer tvingade att bidra till dynamiken då hotet alltid lurar bakom hörnet. Det låter kanske ovant fören svensk uppväxt senaste 20 åren men genom alla tider och i alla länder har det varit ett hot mot kvinnans sexuella makt.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-22 kl. 01:59.
2017-09-22, 02:01
Medlem
Ash-hadus avatar
Legalisera prostitution under säkra, kontrollerade former.

Voilá, all sexuell makt är världen är nu i princip utrotad.
Både männens och kvinnornas.

Därför är det enda feminister hatar mer än män just självständiga och friska kvinnor samt män som frivilligt prostituerar sig, då dessa inte på något vis kan betraktas som offer och böjas till den feministiska agendan, tvärt om, deras existens bevisar hur förlegad feminismen egentligen är, speciellt i industriländer.

Kan tillägga att fastän jag tycker såhär skulle jag aldrig röra en prostituerad med tång då jag personligen anser att de är vidriga. Jag har dock mer beundran och respekt för den prostituerade kvinnan som säljer sin fitta för att överleva eller mata sina barn, än kvinnan som rider varenda kuk hon kommer över, bara för att hon kan.
Senast redigerad av Ash-hadu 2017-09-22 kl. 02:08.
2017-09-22, 08:08
Medlem
Vad anser du om männens roll i dynamiken mellan kvinnor och män?

Du skriver att du raggar online, ligger runt och hoppar mellan förhållanden, inser du att ditt beteende gör dig till en del av problemet? Hade du istället sett till att förhållandet du var i höll sig bra och stannat där, så hade du inte bidragit till hoppa runt marknaden.

Om du upplever att andra personer har för höga krav så är det ju enkelt för dig att undvika dem, ge inte den typen av bekräftelse till någon om du inte tycker att den förtjänar det.

Var någon lägger ribban för hur en person ska vara och vilka känslor som ska finnas för att vilja ingå ett förhållande är individuellt, och i ett fritt samhälle så har man rätt att välja att leva ensam. Anser du att det är fel?

Personligen trivs jag oerhört bra i mitt förhållande, och den absolut största anledningen till det är min man. Med den långa relationserfarenhet jag har kan jag tveklöst säga att jag hellre skulle leva ensam än att leva med fel person, och de flesta med relationserfarenhet skulle göra det valet.

Varje (heterosexuellt) förhållande består av en kvinna och en man, och båda har lika stort ansvar för att hålla förhållandet bra och lyckligt. Genom att lasta över skulden för att förhållandet inte fungerar på den andra så gör man sig själv en otjänst, för ser man inte sin egen del så kommer man inte heller bli bättre på att skapa lyckliga relationer.

Det sker inga uppbrott från lyckliga relationer, så istället för att ondgöra sig över att någon lämnar en relation så är det mer konstruktivt att fundera på anledningen till att relationen inte var bra och lycklig.

Genom sitt eget beteende påverkar man andras beteenden, och är man bra på det så är det mycket lättare att skapa bra relationer. Allt börjar hos en själv.
2017-09-22, 09:24
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Först av allt så kanske det är dags att lägga ned det hela: "det är ER DET ÄR FEL PÅ, ERA MISSLYCKADE BITTRA MÄN!" nu, kan du för EN GÅNGS JÄVLA SKULL FATTA att det måste finnas en anledning till denna STÄNDIGT ÖKADE GRUPP MÄN som är "bittra" ? Hur är det med din logik, failade du matematik A i gymnasiet? Är det inte LITE MÄRKLIGT att det såkallade "kvinnohatet" blir vanligare och vanligare och har växt sig jävligt stark de senaste åren? KANSKE, bara KANSKE det kan FINNAS en bakomliggande JÄVLA orsak? Ska det vara så jävla svårt för din geleklump där uppe att förstå det? INSER DU att det inte längre går att förkasta med: "muh det är bara en liten del högljudda män!" - det där kanske fungerade för 20 år sen, men nu går det inte längre, hela jävla ballongen håller på att sprängas nu och det är EXAKT samma sak som med invandringspolitiken. Idiotiska nollor fullkomligt vägrar se vad som håller på att hända i ren Bagdad Bob anda, "muuuuuhhhh nothing to see here!! det är bara en liten liten liten liten liten del onda rasistiska patriarkala vita män!!" .. Wupps SD 25%, vad hände?? oj oj oj hur ska vi lösa detta!!!!

Herrejösses så blind vissa är, saknar ni förmåga över huvud taget att se mer övergripande?

Nu efter min lilla rant: Nej, det behöver nödvändigtvis inte ha med mannen att göra om det "inte går att hitta en kvinna" - Det kan de facto ha att göra med:

1. Samhällssystemet
2. Kvinnorna

Hur kan detta komma sig? Ta en svensk "vanlig man" i Sverige som har stora problem, sätt honom i Thailand, registrera honom på Tinder. Helt plötsligt kommer mannen vara en gående jävla gud hos brudarna, WUUPS, samma man, samma höjd, samma vikt, samma intressen, samma åsikter, samma utseende, samma frisyr. Varför är detta? Hur kan det komma sig att hela perceptionen hos mannen förändras? SAMMA MAN går från att behöva kämpa och slita som en oxe för att ens få till en date med en kvinna 3 poäng fulare och fetare än honom, i ett land, för att i ett annat land ha 23åriga primadonnor suktandes efter honom.

Varför? Pengar, status, är såklart förklaringen. Mannen är högre än kvinnan där, således ses han upp till och är attraktiv.

Nu är såklart din instinktiva respons: "Men flytta till thailand då!", lågintelligent som du är, nu är dock grejen den att det INTE LÖSER PROBLEMET I HELHET ÖVER HUVUD TAGET, Sverige remains the same, systemet är fortfarande förstört, det kommer INTE rädda landet, det kommer INTE rädda utvecklingen. Kan du åtminstone FÖRSÖKA förstå att ett land behöver män och kvinnor som ser upp till varandra och respekterar varandra? Ett land behöver en dynamik på marknaden som är någorlunda balanserad, det är den INTE i Sverige.

Och nej, en absolut överväldigad majoritet av förhållanden är INTE lyckliga, inte över huvud taget. En majoritet av förhållanden går åt helvete, i en majoritet av fallen är kvinnorna initiativtagarna. Kvinnor är otrogna i en mån aldrig tidigare skådat, kvinnor dumpar till höger och vänster, kvinnor har SJUK SEXUELL MAKT. Män har blivit ubertofflar och det syns i kvinnors ögon när de diskuterar om sin pojkvän.

Man måste vara rejält blåögd och verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att förhållanden i Sverige 2017 är "lyckliga". Jag vill föreslå att det aldrig någonsin varit sämre än vad det är just nu, och värre kommer det bli.

Nåja, jag kan i alla fall gotta mig med att jag ser problemen komma, medan många andra blåögda jönsar saknar förmågan över huvud taget att se något alls, precis som med invandringspolitiken som jag började uppmärksamma redan tidigt 2000-tal som väldigt ung.

Den bakomliggande jävla orsaken är troligtvis att kvinnor blir mer och mer självständiga.
Kvinnor behöver inte längre acceptera vilken skitstövel som helst för att klara sig ekonomiskt, så självklart blir det svårare för många män som inte har annat att komma med än pengar.
Att det är lättare i Thailand ska man väl inte ens behöva förklara. Tror knappast att det är de utbildade, arbetande kvinnorna som har det gott ställt ekonomiskt som nappar.
2017-09-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Kvinnor behöver inte längre acceptera vilken skitstövel som helst för att klara sig ekonomiskt,

Av mina egna erfarenheter stämmer detta mycket bra, dessvärre verkar ju intesset för skitstövlar ha ökat dramatiskt. Att vara en riktig skitstöcel är attraktivt.

Tyvärr har pojkar/män blivit matade med att de ska vara mjuka och hänsynstagande (bra människor helt enkelt), de är de som behandlas väldigt illa idag. Säger nog att dessa har blivit grundlurade av sina mammor, förskola och skola.
2017-09-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Av mina egna erfarenheter stämmer detta mycket bra, dessvärre verkar ju intesset för skitstövlar ha ökat dramatiskt. Att vara en riktig skitstöcel är attraktivt.

Tyvärr har pojkar/män blivit matade med att de ska vara mjuka och hänsynstagande (bra människor helt enkelt), de är de som behandlas väldigt illa idag. Säger nog att dessa har blivit grundlurade av sina mammor, förskola och skola.

Man kan vara en dominant, maskulin och självsäker man utan att vara en skitstövel. Problemet är att dessa egenskaper ofta är något just skitstövlar besitter, så det blir en dålig feedback-loop och många män blir bittra och försöker förtrycka dessa egenskaper för att försöka stå ut som annorlunda eller nåt.

De mest attraktiva männen besitter både egenskaper från "skitstövlar"/alpha/whatever och "bra människor"/beta, och vet när det är lämpligt att låta dom ta plats.
Senast redigerad av Kartraith 2017-09-22 kl. 09:50.
2017-09-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Projiceringar blandat med ignorerande av ämnet och obefogad skuldbeläggning av män. Sluta stoppa huvudet i sanden, fegisar.

Projicering skulle det kunnat vara om jag inte vänt hans egna skuldbeläggning mot honom. Två negationer gör inte per automatik något positivt.

Så, vad gör herrn själv för att stoppa den negativa gnälliga atmosfären?
2017-09-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith

De mest attraktiva männen besitter både egenskaper från "skitstövlar"/alpha/whatever och "bra människor"/beta, och vet när det är lämpligt att låta dom ta plats.

Alpha/beta: Generellt växlar män mellan de två. Tyvärr så verkar dagens klimat gynna skitstlvlarna (även kvinnliga sådana). Känns som om människor tänker kortsiktigt idag. Samtidigt arbetas det hårt på att splittra familjen som enhet och där blir mannen förlorare. Det syns bla på att män inte alls är lika intresserade av att ingå i ett förhållande och skaffa barn. Finns en växande grupp som helt enkelt har "hoppat av". Och i den gruppen finns just de män du beskriver.

Dynamiken mellan könen har kraschst, vi lever i en allt mer känslomässigt omogen och egocentrisk värld idag. Långsiktigt sammarbete har alltmer ersatts av kortsiktigt bekräftelsebehov. Man ser helt enkelt inte skogen för alla träden.
Senast redigerad av Dolche 2017-09-22 kl. 10:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in