2017-09-22, 00:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Du är alltså faktaresistent samtidigt som du är inte läskunnig. Det förklarar dina spaltmeter whiteknightande anekdoter.

Jag undrar vilka som är faktaresistenta i den här tråden. Fast visst, fortsätt att skylla på yttre omständigheter, istället för att göra minsta lilla försök att ändra på er själva. Vi andra kommer att fortsätta att leva våra liv, med våra respektive kvinnor.

Att resonemanget skulle vara nytt är också bara nys. Mycket av det påminner om Eddie Murphy's Raw, där han, iofs skämtsamt, beklagade sig över att amerikanska kvinnor krävde för mycket av männen. "What have you done for me lately" och hur han istället ska åka till Afrika och hitta en kvinna, men samtidigt hålla henne borta från amerikanska kvinnor, så hon inte lär sig deras dumheter.

Det var 30 år sedan, och det var som sagt gjort med humor då.
2017-09-22, 00:18
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Flashback älskar att skylla ifrån sina egna tillkortakommanden på ensamkommande och säga att de "tar våra kvinnor". Men det stämmer inte. Som född i Sverige med starkare sociala nät, bättre utbildning och jobb, med en inhemsk kultur, o.s.v., så ses en integrerad svensk som betydligt mer attraktiv som familjepartner än en ensamkommande flykting. Att vi kommer få mer frustration i framtiden stämmer. Jag tycker faktiskt lite synd om dessa.

Så ja, det är ett problem, men inte ett problem för dig.
För det det första finns det för många flashbackpojkar som inte vill erkänna sanningen att 50 000 ensamkommande(samt alla andra grupper av invandrare som är en majoritet man) utgör ett hot på den sexuella marknaden, även om så bara 25% har kvinnligt umgänge. För det andra är din tinder berättelse gångbar även här. Kvinnorna ser en majoritet av män överallt. På torgen, parkerna och nattklubbarna. Även om hon inte inleder ett förhållande med dem pga brist på kontaktnät eller vad du vill blir effekten ett sorts livetinder där hon har ett manligt smörgåsbord att välja mellan och hennes kravbild skjuter i höjden.
2017-09-22, 00:21
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
För det det första finns det för många flashbackpojkar som inte vill erkänna sanningen att 50 000 ensamkommande(samt alla andra grupper av invandrare som är en majoritet man) utgör ett hot på den sexuella marknaden, även om så bara 25% har kvinnligt umgänge. För det andra är din tinder berättelse gångbar även här. Kvinnorna ser en majoritet av män överallt. På torgen, parkerna och nattklubbarna. Även om hon inte inleder ett förhållande med dem pga brist på kontaktnät eller vad du vill blir effekten ett sorts livetinder där hon har ett manligt smörgåsbord att välja mellan.
"Sex ratio of Sweden increased from 99.72 males per 100 females in 1970 to 99.93 males per 100 females in 2015 growing at an average annual rate of 0.02 %."
Källa: https://knoema.com/atlas/Sweden/topics/Demographics/Population/Sex-ratio

Vi har fler kvinnor än män i Sverige. Lägg ned.
2017-09-22, 00:29
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
"Sex ratio of Sweden increased from 99.72 males per 100 females in 1970 to 99.93 males per 100 females in 2015 growing at an average annual rate of 0.02 %."
Källa: https://knoema.com/atlas/Sweden/topics/Demographics/Population/Sex-ratio

Vi har fler kvinnor än män i Sverige. Lägg ned.
Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. . I genomsnitt anlände 90 ensamkommande pojkar varje dag under 2015, jämfört med åtta flickor.

Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. . http://www.gp.se/nyheter/debatt/abnorma-antalet-unga-män-ett-problem-för-sverige-1.15076 sen 2016 är mänen majoritet i Sverige, för första gången någonsin. Är det klart? .
Citat:
. .Antal män i Sverige var vid årsskiftet 5 013 347 medan antal kvinnor var 4 981 806. Fördelningen mellan män och kvinnor i Sverige var 50,2 procent respektive 49,8 procent.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-22 kl. 00:33.
2017-09-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag undrar vilka som är faktaresistenta i den här tråden. Fast visst, fortsätt att skylla på yttre omständigheter, istället för att göra minsta lilla försök att ändra på er själva. Vi andra kommer att fortsätta att leva våra liv, med våra respektive kvinnor.

Att resonemanget skulle vara nytt är också bara nys. Mycket av det påminner om Eddie Murphy's Raw, där han, iofs skämtsamt, beklagade sig över att amerikanska kvinnor krävde för mycket av männen. "What have you done for me lately" och hur han istället ska åka till Afrika och hitta en kvinna, men samtidigt hålla henne borta från amerikanska kvinnor, så hon inte lär sig deras dumheter.

Det är komiskt hur du skriver. Du vet ingenting om mig.
Detta är inte ett problem bara för män på flashback, detta är ett problem för hela samhället. Både män och kvinnor blir mindre och mindre lyckliga, kärnfamiljen är på oerhört stark nedgång, singelhushåll är på all time high, etc etc. Det är inte bra för samhället i det stora hela, och trenden är att det blir värre.

Men eftersom att du och din vän har goda förhållanden och det finns bittra losers på flashback så är allt okej ändå?
2017-09-22, 00:40
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. . I genomsnitt anlände 90 ensamkommande pojkar varje dag under 2015, jämfört med åtta flickor.

Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. . http://www.gp.se/nyheter/debatt/abnorma-antalet-unga-män-ett-problem-för-sverige-1.15076
Trevligt att få statistik som svar. Jag ställer mig till trots djupt skeptisk till din teori om att detta är anledningen som gör kvinnor mer kräsna, men kommer inte lägga tid på att försöka motbevisa det.
2017-09-22, 00:50
Medlem
Citat:
Trevligt att få statistik som svar. Jag ställer mig till trots djupt skeptisk till din teori om att detta är anledningen som gör kvinnor mer kräsna, men kommer inte lägga tid på att försöka motbevisa det.

Du talade innan om människans biologi, dvs utgångsläget. Detta utgångsläge påverkas sedan av olika faktorer. En av dessa faktorer kan vara ovanstående dvs fler män än kvinnor. En annan kan vara girlpower feminism, en tredje kan vara att kvinnans attraktion till mannen sitter till stor del i vad han kan bidra till honom och vi har idag en stat där varje man i snitt överför en miljon till kvinnan genom skattepengar under sin livstid, vi har tinder, ja listan kan göras väldigt lång.

Samhället kan utformas till mannens fördel, samhället kan utformas till kvinnans fördel. Vad är bäst för båda könen tror du/ni? Hur ligger balansen idag?
2017-09-22, 01:05
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Du talade innan om människans biologi, dvs utgångsläget. Detta utgångsläge påverkas sedan av olika faktorer. En av dessa faktorer kan vara ovanstående dvs fler män än kvinnor. En annan kan vara girlpower feminism, en tredje kan vara att kvinnans attraktion till mannen sitter till stor del i vad han kan bidra till honom och vi har idag en stat där varje man i snitt överför en miljon till kvinnan genom skattepengar under sin livstid, vi har tinder, ja listan kan göras väldigt lång.

Samhället kan utformas till mannens fördel, samhället kan utformas till kvinnans fördel. Vad är bäst för båda könen tror du/ni? Hur ligger balansen idag?
Jag påstår endast en sned förvridning på Tinder och liknande dejtingsajter. Anser mig inte kunna iakta samma förvridning empiriskt "IRL", och anser mig därför inte ha behov att utforma en teori för detta. Istället är min bild att den förvridning som påstås bl.a. på Flashback beror på andra faktorer som inte är lika bekväma att erkänna. Att skylla på samhället är samma fenomen som att lägga sitt öde i guds händer. Det är bekvämt. I de relationer som jag har iakttagit som icke-fungerande och där kvinnan har lämnat mannen så har det berott på att mannen har blivit beroende av relationen. Klängig helt enkelt. Det är ett oattraktivt beteende från båda könen, men män verkar vara lite mer benägna till det och kvinnor verkar vara lite mer avtända av det. Jag anser inte detta vara ett samhällsproblem, utan en fråga om personlig utveckling.

Jag har dock en relaterad observation hos mig själv tidigare i livet, om en tro att feminismen vill att män ska bli mer beta och att kvinnor och män helt enkelt ska bli mer "lika" varandra. Denna bild hade jag ett långt tag, och resulterade i en stor förvirring i mitt tidiga romantiska liv. Idag har jag kommit ur denna förvirring och har bl.a. formulerat ett inlägg om det jag kallar maskulin & feminin essens. Jag quotade det inlägget nyligen i en annan tråd som heter (FB) Feminism är ett shittest. Genom att män drar samma slutsats som jag gjorde går det ju att säga att feminismen indirekt kan bidra till att män beter sig mesigare och därmed uppfattas som mindre attraktiva. Men jag vill som sagt påstå att det beror på en missuppfattning av feminism (från båda hållen), snarare än feminism i sig.
Senast redigerad av spyder123 2017-09-22 kl. 01:15.
2017-09-22, 01:15
Medlem
Citat:
Jag påstår endast en sned förvridning på Tinder och liknande dejtingsajter. Anser mig inte kunna iakta samma förvridning empiriskt "IRL", och anser mig därför inte ha behov att utforma en teori för detta. Istället är min bild att den förvridning som påstås bl.a. på Flashback beror på andra faktorer som inte är lika bekväma att erkänna. Att skylla på samhället är samma fenomen som att lägga sitt öde i guds händer. Det är bekvämt.

Jag har dock en relaterad observation hos mig själv tidigare i livet, om en tro att feminismen vill att män ska bli mer beta och att kvinnor och män helt enkelt ska bli mer "lika" varandra. Denna bild hade jag ett långt tag, och resulterade i en stor förvirring i mitt tidiga romantiska liv. Idag har jag kommit ur denna förvirring och har bl.a. formulerat ett inlägg om det jag kallar maskulin & feminin essens. Jag quotade det inlägget nyligen i en annan tråd som heter (FB) Feminism är ett shittest. Genom att män drar samma slutsats som jag gjorde går det ju att säga att feminismen indirekt kan bidra till att män beter sig mesigare och därmed uppfattas som mindre attraktiva. Men jag vill som sagt påstå att det beror på en missuppfattning av feminism (från båda hållen), snarare än feminism i sig.

Vi verkar ha en liknande bakgrund. Jag misstänker att du ganska väl förstår dig på kvinnlig attraktion och därför så borde du förstå dig på att samhället och media idag försvagar mannens attraktionsvärde vilket resulterar i att en större grupp kvinnor är intresserade av en mindre grupp män.

Det är komiskt hur man antages tillhöra botten 20% skrapet för att man framför dessa uppenbara problem. Visst, jag har varit och snuddat på den linjen i mina yngre dagar men idag är jag definitivt i top 20% om man nu skall använda sig av en sådan skala, problemet för samhället är dock fortfarande lika stort även om jag har mitt på det torra.
2017-09-22, 01:18
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

En grym ståuppare, som Eddie, har ett sätt att ta obekväma fenomen och leverera dom med humor så det tar inte bort någon sanningshalt . All denna "independent"-bullshit kommer från USA och som vi vet kopierar resten av världen mycket från det landet.

Fler sätt att förneka verkligheten på, feministlismaren?
2017-09-22, 01:26
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Vi verkar ha en liknande bakgrund. Jag misstänker att du ganska väl förstår dig på kvinnlig attraktion och därför så borde du förstå dig på att samhället och media idag försvagar mannens attraktionsvärde vilket resulterar i att en större grupp kvinnor är intresserade av en mindre grupp män.

Det är komiskt hur man antages tillhöra botten 20% skrapet för att man framför dessa uppenbara problem. Visst, jag har varit och snuddat på den linjen i mina yngre dagar men idag är jag definitivt i top 20% om man nu skall använda sig av en sådan skala, problemet för samhället är dock fortfarande lika stort även om jag har mitt på det torra.
Jag vill som sagt inte påstå att det är ett samhällsproblem, utan menar att det är en fråga om personlig utveckling. Även för 100 år sedan fanns det botten 20% och toppen 20%; det har alltid funnits "betahannar" och "alfahannar"*. Är man dålig med tjejer så är man dålig med tjejer. Möjligen kanske det fanns större samhällsstrukturer liknande giftemål och liknande. Möjligen fanns det en större uppmuntran till att "ta för sig". Men är det verkligen något man vill ha? Jag vill det inte.

* Hatar normalt sätt benämningen alfahanne och betahanne då detta inte egentligen är något binärt, men det passade som beskrivning i sammanhanget.
Senast redigerad av spyder123 2017-09-22 kl. 01:31.
2017-09-22, 01:34
Medlem
Citat:
Jag vill som sagt inte påstå att det är ett samhällsproblem, utan menar att det är en fråga om personlig utveckling. Även för 100 år sedan fanns det botten 20% och toppen 20%; det har alltid funnits "betahannar" och "alfahannar"*. Är man dålig med tjejer så är man dålig med tjejer. Möjligen kanske det fanns större samhällsstrukturer liknande giftemål och liknande. Möjligen fanns det en större uppmuntran till att "ta för sig". Men är det verkligen något man vill ha? Jag vill det inte.

* Hatar normalt sätt benämningen alfahanne och betahanne då detta inte egentligen är något binärt, men det passade som beskrivning i sammanhanget.

Kan det möjligtvis vara så att beta-beteende uppmuntras i uppfostran av pojkar i Sverige samtidigt som det ratas i relationer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in