2017-09-21, 13:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Bra, därmed var den saken avgjord! Det har alltså inte förekommit några inspektioner och godkännanden av dykbåten, vilket hävdats av ett flertal här i tråden. Då kan vi lägga den saken åt sidan, har ottoplommon uppfattat detta?

Søfartsstyrelsen kontaktede i 2009-2010 i to omgange det daværende ejerskab af »UC3 Nautilus«. Det skete efter en række større medieomtaler i forbindelse med ubådens søsætning.

»I den ene skrivelse indskærpede vi over for ejeren, at ubåden ikke måtte anvendes til erhvervsformål uden Søfartsstyrelsens godkendelse. I den anden anbefalede vi ejeren at underrette Søfartsstyrelsen, hvis de skulle ud at sejle neddykket, så der forinden kunne udsendes navigationsadvarsler til skibsfarten,«
fortæller Martin John.

Blev der reageret på de henvendelser?

»Nej. Da der var tale om dels en anbefaling og dels ren oplysning om bestemmelserne, var der heller ikke forpligtigelse hertil.«

Burde I i bagklobskabens lys have reageret kraftigere dengang?

»Ubåden er håndteret på lige fod med andre fritidsfartøjer, og der har ikke tidligere været hændelser, der har tilsagt, at den skulle håndteres anderledes.«

Det står ju också väldigt klart, att hade en person dött i en olycka på ubåten, så hade den inte kunnat dyka under Sjöfartsstyrelsens radar längre. (Talar bildligt nu.)
Citera
2017-09-21, 13:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Madsen kanske kan sadla om och bli en konstnär efter att ha muckat?

Eller författare. Hans blogginlägg är utomordentligt välskrivna, han kan till och med skriva poetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller med Taxen. Med tanke på Madsens bakgrund så hade han jävligt svårt att hålla kuken i brallan. Och Kim var riktigt söt. Kika på videorna på henne. Vilka glittrande ögon!

Jo, men om alla män som hade ett gott öga till kvinnor skulle vara sexmördare, så skulle ingen av oss gå säker... Det är väl snarare tvärtom, att man förknippar psykiskt sjuka sexmördare med män som INTE får sex på vanligt sätt.
Citera
2017-09-21, 14:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte hur du kan tolka det så att Merwinna idealiserar Madsen när hon skriver att Madsen är mångbottnad.

Om alla hade tyckt illa om honom då skulle ju ingen ha samarbetat med honom. Något gott måste det ju ändå finnas i gubben.

Det finns säkert kvinnor som har haft "fantastiska" upplevelser med Madsen - trots att KW inte skulle hålla med ifall man kunde intervjua henne. Hans fru måste ändå ha upplevt något positivt med honom för att till och med gifta sig med honom..

Han har blivit osams med sina tidigare kollegor, men han har hittat nya gubbar och gummor att jobba ihop med.

Och han har lyckats skrapa ihop pengar för sina märkliga projekt.

Den där Submarine ballet är säkert något som åskådarna på plats kommer ihåg för resten av sina liv oavsett avsaknad av själva dansbiten. Det var ju ändå spektakulärt att titta på.

Madsen kanske kan sadla om och bli en konstnär efter att ha muckat?

Jag har bara en kommentar. Han har begått 2 misstag för mycket: mordet och styckningen.
Citera
2017-09-21, 14:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Att få testa gränslöst sex inklusive styckmord, kan dock ha tänt Raketen.

Som jag tidigare har nämnt i tråden så behöver inte någon som är pervers nödvändigtvis vilja ha sex i sitt offer. Har han haft det - fine! - då har vi bra grund för att påstå att motiven är sexuella. Men motivet kan vara sexuellt även utan sperma i KWs torso.

PM förberedde sig med att söka info, inklusive var man bör dumpa lik i Östersjön. Och packade fogsvansen. Han trodde att den Store Raket-Madsen skulle bli trodd, och att han skulle komma undan.

(Jag är lite oklar över om jag håller med dig i mitt svar, eller inte. Ska det stå "ovanligt" eller "vanligt" i ditt inlägg? Sperma i kroppen är väl ändå vanligt vid sexualbrott?)

Och nu var din citering av Starback felaktig. Hur j-a svårt kan det vara för er att förhandsgranska och ta bort skadade quote-taggar? Skadade citat är alltid irriterande, men tjafset om att det är fel på Flashback och metadiskussionen om andras citat där man själv bidrar med ytterligare skadade citat är bara för mycket! I en tråd som redan är fylld med extremt provocerande inlägg som följer topic.

Jag suger åt mej av det försvaret.
Citera
2017-09-21, 14:14
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4CsNSf8Arx8

Otroligt dekadent. Jag blev faktiskt illamående av detta. Kom att tänka på Carl Michael Bellman och hans entourage av någon anledning. Och Toulouse Lautrec. Och kan det vara von Bengtson på slutet i röd kjol..? Det här är inte människor som man skulle vilja att ens dotter skulle umgås med, så mycket är säkert. Och helst inte ens son heller.

Nej alltså, ni kanske har rätt. M kanske ÄR galen..? Med sexuella förtecken..? Men det är så himla synd att han ska ha en sådan dekadent sida, för när man ser honom hålla föredrag och prata om sina raketer och ubåtar, så verkar han ju så bra: intelligent, engagerad, entusiastisk, peppande och positiv.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-21 kl. 14:22.
Citera
2017-09-21, 14:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Var kommer uppgiften om förmiddag ifrån? Hittade du bara på nu igen?

Den där fogsvansen har jag bara läst om här i tråden. Polisen däremot har pratat om en bågfil, minns jag. Fler och fler tycks ha googlat för att få veta vad en fogsvans är. Sen kan dom inte släppa ordet.

Snacka om trådsanning. Eftersom Mördarmadsen arbetat i metall först och främst, väljer jag att tro på polisen. Googla nu på bågfil kära forumister.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kim-wall-en-journalistisk-rost-som-tystnat/

https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/?search=b%C3%A5gfil&gclid=CKz1hvukttYCFRpeGQodSo0A Qg
Senast redigerad av Starback 2017-09-21 kl. 14:34.
Citera
2017-09-21, 14:20
Medlem
Citat:
Svårt att säga. I Sverige hade han antagligen sluppit undan med Brott mot griftefriden. I Danmark kanske de är tuffare. De kanske dömer på sannolikhet och inte på bevis
Vi får hålla tummarna! Sjukt ändå, lyckas man göra sig av med kroppen tillräckligt bra och bara håller tyst verkar man vara "safe"....
Citera
2017-09-21, 14:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=4CsNSf8Arx8

Otroligt dekadent. Jag blev faktiskt illamående av detta. Kom att tänka på Carl Michael Bellman och hans entourage av någon anledning. Och kan det vara von Bengtson på slutet i röd kjol..? Det här är inte människor som man skulle vilja att ens dotter skulle umgås med, så mycket är säkert. Och helst inte ens son heller.

Nej alltså, ni kanske har rätt. M kanske ÄR galen..? Med sexuella förtecken..? Men det är så himla synd att han ska ha en sådan dekadent sida, för när man ser honom hålla föredrag och prata om sina raketer och ubåtar, så verkar han ju så bra: intelligent, engagerad, entusiastisk, peppande och positiv.

Intelligens får inte misstas för godhet. Missbrukas intelligensen kan det leda till omnipotens och hybris.
"Jag är så smart att jag kan lura polisen". Nej . Mördarmadsen har tagit sej vatten över huvet.
Ursäkta skämtet.
Citera
2017-09-21, 14:26
Medlem
Citat:
Eller författare. Hans blogginlägg är utomordentligt välskrivna, han kan till och med skriva poetiskt.

Jo, men om alla män som hade ett gott öga till kvinnor skulle vara sexmördare, så skulle ingen av oss gå säker... Det är väl snarare tvärtom, att man förknippar psykiskt sjuka sexmördare med män som INTE får sex på vanligt sätt.
Men DET har väl ingen sagt.
Våldtäkt är en makthandling. Kika på Bundy. Men detta är en hel vetenskap. Vad gäller Madsen så handlar det om, tror jag, att han stötte rejält på Kim. Och fick nobben. Något gick åt helvete. "Sexmördare" handlar absolut inte om män som inte får sex "på vanligt sätt". Jag tror du får ta och läsa på. När du säger "man förknippar...." så får du gärna säger "jag". Du kan inte tala för andra.
Citera
2017-09-21, 14:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Våldtäkt är en makthandling. Kika på Bundy. Men detta är en hel vetenskap. Vad gäller Madsen så handlar det om, tror jag, att han stötte rejält på Kim. Och fick nobben. Något gick åt helvete. "Sexmördare" handlar absolut inte om män som inte får sex "på vanligt sätt". Jag tror du får ta och läsa på. När du säger "man förknippar...." så får du gärna säger "jag". Du kan inte tala för andra.

Det är ju den populära bilden i alla fall, i filmer och romaner. En ensam kille, som inte har någon annan än sin (dominerande) mor att umgås med. Och den stämmer i alla fall ibland, jag tänker på mannen som höll Natascha Kampusch fången i Österrike t.ex., från det hon var åtta år gammal. (OK han dödade henne inte, men det är typ samma grej - att hålla en tjej fången för att få sex när hon är i ens våld.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-21 kl. 14:39.
Citera
2017-09-21, 14:35
Medlem
Citat:
Det är ju den populära bilden i alla fall, i filmer och romaner. En ensam kille, som inte har någon annan än sin (dominerande) mor att umgås med. Och den stämmer i alla fall ibland, jag tänker på mannen som höll Natascha Kampusch fången i Österrike t.ex., från det hon var åtta år gammal. (OK han dödade henne inte, men det är typ samma grej - att hålla en tjej fången för att få sex när hon är in ens våld.)
Också fel. Du stirrar dig blind på sex-biten. Det finns olika orsaker. Olika män. Olika bakgrunder på VARFÖR just denne man våldför sig (och ibland dödar) en kvinna. Du kan omöjligt generalisera på det viset. Det är ignorans i hög nivå. För att förstå varför en man våldför sig på en kvinna måste du förstå den preciserade mannen. Individen. Att generalisera som du gör är inte fruktbart och helt oförståeligt.

Vad gäller Madsen vet vi inte ens vad som hänt i frågan.
Citera
2017-09-21, 14:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Ja, eller kolla på Anders Eklund som hade sex med sin flickvän på förmiddagen och sexmördade 10-åriga Engla ett par timmar senare. Bilden av att 'sexmördare/våldtäktsmän är såna som inte får sig nåt annars' är inte bara missvisande utan direkt farlig. En faktor som gör att psykosnubbar kan segla lång tid under radarn (pun intended).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in