2017-09-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det därför dom måste vara ensamma tillsammans? För en "sightseeing"?

Ja hvorfor ikke? Det hadde han gjort mer enn 300 ganger før
Citera
2017-09-16, 00:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det ingår i journalisters jobb att ta risker och objektivt sett var det en oerhört låg risk för KW att ta en tur. Den största risken låg snarast i sjösäkerheten.
Jag hade aldrig satt min fot i PMs ubåt om det var tal om att lämna kaj pga sjösäkerheten som du säger. Jag hade heller inte satt min fot i Nordkorea, inte en rödbeta. En krogrunda där så hade man ju varit försvunnen för gott. Kanske jag hade kunnat tänka mig att besöka Uganda. Jag vet inte hur där ser ut nu men jag säger inte nej direkt iaf. Det var ju inte så länge sen som en annan svensk tjej blev halshuggen också och det var i Afrika nånstans. KW tog vissa kalkylerade risker i sina reportage helt klart. Att bli mördad i en ubåt var ju ändå bara en jäkla osis med tanke på mycket värre risker hon tagit tidigare helt klart.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-16 kl. 01:02.
Citera
2017-09-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kastade han inte saker på journalister - han kastade saker på sina kollegor.
Jag begriper inte varför folk här tycker att hon borde gjort en så otroligt djup research, att hon nu "får skylla sig själv" att hon gick och blev dödad (och ev våldtagen) och styckad och slängd i havet. Och även om han var känd för att bli ovän med journalister så har han mig veterligt varken misshandlat eller dödat någon. Förstår inte varför hon skulle misstänka nåt sånt? Börjar du gå Merwinnas ärenden nu?
Fast har han verkligen kastat saker på sina kollegor? Är det inte så att han kastat saker mot sina kollegor. Har inte läst någonstans att han kastat och träffat någon.
Citera
2017-09-16, 01:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen har vel knust telefonene før han kastet dem i sjøen
De lär ju vara svåra att hitta iaf. Förmodligen sista kontakt runt 2230 när PM skickar sitt sista kända mess. Men det kan finnas bilder och mess i molnet som snuten kan gräva fram.
Citera
2017-09-16, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De lär ju vara svåra att hitta iaf. Förmodligen sista kontakt runt 2230 när PM skickar sitt sista kända mess. Men det kan finnas bilder och mess i molnet som snuten kan gräva fram.

Det kan finnes apper som lagrer det meste av informasjonen på telefonen?
Citera
2017-09-16, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Få brottslingar lyckas vara eller göra sig så kända.

Om inte PM gör någonting åt sitt utseende så går det rätt lätt att känna igen honom. Hur många känner inte igen Hagamannen och går full aggro om de ser honom?

Kapten klänning gjorde sig också känd (grov våldtäkt, misshandel, koppleri och köp av sexuell tjänst). Nu hyr han stallplatser åt unga tjejer i Vimmerbyn.
Citera
2017-09-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det tycker jag inte du ska, han har dels träffat PM, dels viss kännedom om Nautilus och en del om amatörbyggda ubåtar (och det var inte Merwina som hittade honom).
Tysken är nog en bra referens vad gäller att ge information om PM respektive ubåts-information.

När tysken spekulerar lite fritt så är han däremot mer att jämföra med godtycklig annan som spekulerar.
Citera
2017-09-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Var läste du det? Länk?
Jag har mycket svårt att tro på det. Hade så varit fallet, och hennes pojkvän inte haft någon kontakt med henne efter de lämnade kaj, så hade han helt säkert larmat om att de saknades mycket tidigare. Han, eller de, hade knappast gått hem utan KW, och knappast heller suttit där i ytterligare 4-5 timmar och väntat utan att göra någonting.
I tidig information så hade pojkvännen åkt hem och där somnat och vaknade runt 2-tiden på natten och insåg att KW inte kommit hem. Så då kastade han sig på telefonen och började jaga på kustbevakning mm.
Citera
2017-09-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja, kjolar glider upp, faktiskt till och med ut och in. Finns en berömd bild av Marilyn Monroe som var många killars våta dröm när kjolen blåstes upp underifrån. Den bilden hade aldrig hängt på pojkrumsväggarna om hon hade haft shorts på sig ....
Och den bilden hade aldrig hängt på pojkrumsväggar om den inte var helt orkestrerad. Man riggade allt just för att få till den scenen. Alla kjolar är inte lika väl valda för att ta vind och blåsa upp över huvudet på bäraren.
Citera
2017-09-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.dn.se/kultur-noje/journalistforbundet-om-kim-wall-vi-ar-bestorta-over-att-en-kollega-saknas/

DN har varit i kontakt med Wireds amerikanska edition samt Condé Nast International, mediebolaget som står bakom magasinets europeiska upplagor. De uppger att journalisten vid tidpunkten för hennes försvinnande inte arbetade på uppdrag för Wired.

”Redaktörer för Wired i Storbritannien, Tyskland, Italien och USA har bekräftat att de inte hade uppdrag med en journalist för det här reportaget”, skriver Condé Nast International till DN.

Det där med Wired var en fantasi och/eller en bluff från K:s sida...
Notera att Wired berättar att man inte beställt någon artikel. Man sa inte att man inte kände till KW. Finns definitivt möjlighet att man pratat om en artikel och att man var intresserad om KW skickade in någonting som man ansåg bra nog.
Citera
2017-09-16, 01:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Notera att Wired berättar att man inte beställt någon artikel. Man sa inte att man inte kände till KW. Finns definitivt möjlighet att man pratat om en artikel och att man var intresserad om KW skickade in någonting som man ansåg bra nog.

Men varför sa dom inte det till DN då. Fegt att inte vilja bli associerade med henne efter att hon var död, liksom.
Citera
2017-09-16, 02:53
Medlem
Merwinnas avatar
Nej, jag tror inte på att denne man har dödat en kvinna. Han verkar alldeles för vettig och trevlig för det. Läs det här som han skriver i sin blogg t.ex., om att det viktigaste inte är att nå ut i rymden med raketerna, för även om de misslyckas med det så har de lyckats med det viktigaste målet som föreningen är till för: att ge medlemmarna en god gemenskap och en givande fritid. Det låter väl inte som en person som kastar sig över kvinnor och styckmördar dem?

https://ing.dk/blog/koebenhavnerskolen-tysk-ingenioer-diciplin-177348

At fejle eller lykkes må vel handle om at nå ens mål.

Jeg mener ikke amatørklubberne "fejler" hvis de lykkes med at nå deres mål. Det vil normalt i en forening være at give medlemmerne en positiv social oplevelse og en spændende fritid.

Deri tror jeg alle de raketklubber jeg kender til er lykkedes med.

Jeg tror ikke vi skal flytte den teknologiske udvikling ud af virksomheder og universiteter og over i foreningslivet.

Du må ikke måle foreninger på den vægt, for så misser man pointen med en forening.

Jeg er medlem af både bådklubber og flyveklubber...men forventer ikke det vil fremskynde hverken skibets eller flyvningens udvikling.

Men det er meget hyggeligt og praktisk.

Nej, jeg synes ikke der er nogen der fejler, tværtimod.

De lykkes helt fantastisk med det de er sat i verden for: En god, og givende fritid efter job.

Pm.

EDIT: ...eller det som han skrev på Raket-Madsens Rymdlaboratoriums hemsida, när han sökte praktikanter: "Kom och lek med oss!" (Sidan är nedtagen nu.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-16 kl. 02:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in