Citat:
Jag tror inte KW var speciellt tacksam. En "fantastisk" upplevelse fick hon dock vara med om. Det är inte alla som har turen att bli styckad. Din ständigt återkommande idealisering av Mördarmadsen börjar bli en smula magstark. Jag säger att Madsen är rökt. Han kommer att "dingla". Han kommer att vara tvungen att begära att få sitta isolerad. Precis som han nu har begärt isolering på häktet. I annat fall är chansen stor att han blir ihjälslagen.
Jag förstår inte hur du kan tolka det så att Merwinna idealiserar Madsen när hon skriver att Madsen är mångbottnad.
Om alla hade tyckt illa om honom då skulle ju ingen ha samarbetat med honom. Något gott måste det ju ändå finnas i gubben.
Det finns säkert kvinnor som har haft "fantastiska" upplevelser med Madsen - trots att KW inte skulle hålla med ifall man kunde intervjua henne. Hans fru måste ändå ha upplevt något positivt med honom för att till och med gifta sig med honom..
Han har blivit osams med sina tidigare kollegor, men han har hittat nya gubbar och gummor att jobba ihop med.
Och han har lyckats skrapa ihop pengar för sina märkliga projekt.
Den där Submarine ballet är säkert något som åskådarna på plats kommer ihåg för resten av sina liv oavsett avsaknad av själva dansbiten. Det var ju ändå spektakulärt att titta på.
Madsen kanske kan sadla om och bli en konstnär efter att ha muckat?
Hoppas hon är pratglad i vittnesstolen.