2017-09-19, 22:12
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Kan det vara så att det är du som har ändrats, snarare än kvinnorna?

Jag kan gå i god för honom då jag upplevt detsamma. Dock ska jag påpeka att vi män också blivit bittrare och mer defensiva pga kvinnors i sammanhanget oerhört barnsliga och narcissistiska attityd. En hel del kvinnor vill bli fullständigt bortskämda men prestera minimalt. Det är en enorm ego inflation pga cancern, moderna feminismen.
Senast redigerad av BennyBandana 2017-09-19 kl. 22:14.
2017-09-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Jag kan gå i god för honom då jag upplevt detsamma. Dock ska vi påpeka att vi män också blivit bittrare och mer defensiva pga kvinnors i sammanhanget oerhört barnsliga och narcissistiska attityd.

Det är ju väldigt subjektivt och anekdotiskt... Tycker man ska vara försiktig med att ta alltför drastiska slutsatser av enskilda upplevelser. "det var bättre förr" är ju en slags bias som är lätt att falla offer förr, baserat på rosenskimrande minnen om ens ungdom. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att TS var yngre och mer attraktiv förr.
2017-09-19, 22:20
Avslutad
Tyvärr så har du helt rätt. För 5-10 år sedan kunde man faktiskt få till dejter och annat men nu är det fan helt omöjligt. HELT. Och då ser jag ändå bättre ut idag än vad jag gjorde när jag var i 20-års åldern än nu. Barnafödandet kommer hamna på japanska nivåer väldigt snart.
2017-09-19, 22:23
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Det är ju väldigt subjektivt och anekdotiskt... Tycker man ska vara försiktig med att ta alltför drastiska slutsatser av enskilda upplevelser. "det var bättre förr" är ju en slags bias som är lätt att falla offer förr, baserat på rosenskimrande minnen om ens ungdom. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att TS var yngre och mer attraktiv förr.

Jo men samtidigt fanns inte denna hetsen då, inte heller internet i samma utsträckning. En hel del kvinnor blir ju till diagnoser av all uppmärksamhet på dejtsidor. Badoo, Tinder, Happy. Vara online konstant.
2017-09-19, 22:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
I inlägg efter inlägg skriver du självklarheter. Jag håller med dig till hundra procent.

Jag tror att en rörelse som nämnts i tråden eller snarare medveten kraft som seglar under falsk, förstört bilden kvinnor har av sig själva, svenska (västerländska) män och deras relationer. Män har som respons på detta successivt helt tappat självförtroendet och bilden av hur män ska vara. Även om jag själv aldrig fallit för den propagandan så har jag tidigare i mitt liv svajat och undrat om det bara är jag som är dum i huvudet eller om hela samhället är knäppt.

Du har ju helt diskvalificerat dig i tråden. Om det Roidornot hittat att du skrivit stämmer så är du alltför sorglig.

Fundera du på var du har läst att män klarar skilsmässor sämre och vilken agenda de som skrivit/publicerat det har.

Fråga dig själv om kvinnan genom hennes livstid överlag i svenska äktenskap verkligen var olycklig och mådde sämre under tidigare decennier och århundraden än dagens kvinnor.
Varför det? Tråden handlar ju inte om mig. Att män klarar skilsmässor generellt sämre handlar antagligen om att män oftare saknar ett socialt nätverk.

Jag påstår inte att alla kvinnor mådde dåligt i sina äktenskap för 60 år sedan. Jag påstår att det inte är så svart och vitt som ts gör gällande om "den gamla goda tiden" kontra idag. Att människor av bägge könen som inte har någon annan möjlighet än att stanna i ett äktenskap om de inte ska bli satta på gatan eller utfrusna ur samhället påverkade antagligen hur man mådde i de lägen där man faktiskt borde gått skilda vägar. Bara en sådan sak att kvinnan inte ansågs myndig för inte särskilt länge sedan och att våldtäkt inom äktenskapet kriminaliserades först på 60-talet kan ge en fingervisning om att äktenskap inte var lösningen på det ts verkar tro.

Den här besattheten vid "den gamla goda tiden" är ganska intressant. Frågar man de nu äldsta levande i Sverige 100-åringarna så berättar de att det inte var särskilt härligt på deras tid, den ts vill tilllbaka till.
2017-09-19, 22:32
Medlem
Ja och ännu värre är det om man är en ful, introvert, medelinkomsttagande blatte utan hög social status. Varken svenska kvinnor eller invandrarkvinnor vill ha en då.
2017-09-19, 22:38
Medlem
idiamindadas avatar
Visst finns det många flohabbor som ställer orimliga krav, men kolla på dina grannar, i din närhet - det finns horder av snygga, trevliga och välutbildade kjoltyg. TS måste leta på fel ställe eller med fel metoder.
2017-09-19, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Den här besattheten vid "den gamla goda tiden" är ganska intressant. Frågar man de nu äldsta levande i Sverige 100-åringarna så berättar de att det inte var särskilt härligt på deras tid, den ts vill tilllbaka till.

Men sluta relativisera för i helskotta. BARA för att människan har en tendens att tycka det var "bättre förr" så betyder det INTE att man kan förkasta all objektiv data med: "äsch, det är bara nåt som människor fått för sig i alla tider!" - Det KAN faktiskt vara så att det DE FACTO är sämre: Vad menar jag med sämre? Jag menar:

1. Människor är olyckligare (detta finns det data på).
2. Människor får fler psykiska diagnoser (detta finns det data på).
3. Människor käkar fler anti depp (detta finns det data på).
4. Kvinnor söker för depressioner MYCKET MYCKET oftare (detta finns det data på).
5. Kvinnor sjukskriver sig MYCKET oftare (detta finns det data på).
6. Män tar självmord i högre utsträckning (detta finns det data på).
7. Fler män slås ut från samhället och blir ensamma (detta finns det data på).
8. Listan kan göras mycket längre än så.

Så jo, det går sannerligen att lägga starka argument för att det RENT OBJEKTIVT ÄR SÄMRE NU ÄN FÖRR.

För i hela fridens jävla dagar, du sitter för guds skull och skapar trådar om självmord, depressioner och tappad livslust var 3e månad, det är KLART SOM FAN att något står snett - du är inte lycklig, hade du växt upp i en annan tid hade du möjligtvis varit mycket gladare än du är nu.

Hade du varit LYCKLIGT gift, med en man du älskade, med 4 barn och nu 2 barnbarn, med en stark familjetillhörighet och god relation till en stor släkt, ja, då hade du varit mycket lyckligare än nu.
2017-09-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Kan det vara så att det är du som har ändrats, snarare än kvinnorna?

Nej, detta är ett alldeles för simpelt svar på en väldigt komplex fråga. Jag kan avfärda teorin snabbt med:

1. Jag ser idag mycket bättre ut än när jag var en pojkspoling.
2. Jag har använt mig av äldre foton för att se om det blir någon skillnad - Icke sa nicke, samma sak.
3. Mängden män som "uppmärksammat" detta har ökat med stormfart, antalet trådar om fenomenet, antalet trådar om "kvinnohat", antalet trådar som STINKER av "kvinnohat" har fullkomligt EXPLODERAT de senaste 10 åren.

Samhället har förändrats, vi är påväg utför och så är det bara, vad tror du händer när fler och fler relativt unga män slås ut från samhället? Hur tror du det påverkar viljan att dra sitt stack till strået? Hur tror du det påverkar benägenheten till våldsamhet i samhället? HUR tror du det på verkar en generella kvinnosynen i samhället? Hur tror du det påverkar den klassiska "genlemannaviljan" att försvara kvinnor? HUR tror du det påverkar samhället att fler och fler barn växer upp i singelhushåll? Har du den minsta aning om vad vetenskapliga studier säger om sådana barn? Den statistiska ökningen av självmord, utanförskap, depression och andra åkommor?

Inser du att det är ett samhälle i förfall, då extremt mycket drivs av just reproduktion?
Senast redigerad av Roidornot 2017-09-19 kl. 23:05.
2017-09-19, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Tyvärr så har du helt rätt. För 5-10 år sedan kunde man faktiskt få till dejter och annat men nu är det fan helt omöjligt. HELT. Och då ser jag ändå bättre ut idag än vad jag gjorde när jag var i 20-års åldern än nu. Barnafödandet kommer hamna på japanska nivåer väldigt snart.
Och när man väl har något på gång så får de kalla fötter. Bortförklaringar osv.

De har ju trots allt ett större utbud att välja mellan medan vi är pjäser på schackbordet utan att vi vet om det när vi så ihärdigt väntar på att fredagen ska komma då det är planerat att vi ska ut...
2017-09-19, 23:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Men sluta relativisera för i helskotta. BARA för att människan har en tendens att tycka det var "bättre förr" så betyder det INTE att man kan förkasta all objektiv data med: "äsch, det är bara nåt som människor fått för sig i alla tider!" - Det KAN faktiskt vara så att det DE FACTO är sämre: Vad menar jag med sämre? Jag menar:

1. Människor är olyckligare (detta finns det data på).
2. Människor får fler psykiska diagnoser (detta finns det data på).
3. Människor käkar fler anti depp (detta finns det data på).
4. Kvinnor söker för depressioner MYCKET MYCKET oftare (detta finns det data på).
5. Kvinnor sjukskriver sig MYCKET oftare (detta finns det data på).
6. Män tar självmord i högre utsträckning (detta finns det data på).
7. Fler män slås ut från samhället och blir ensamma (detta finns det data på).
8. Listan kan göras mycket längre än så.

Så jo, det går sannerligen att lägga starka argument för att det RENT OBJEKTIVT ÄR SÄMRE NU ÄN FÖRR.

För i hela fridens jävla dagar, du sitter för guds skull och skapar trådar om självmord, depressioner och tappad livslust var 3e månad, det är KLART SOM FAN att något står snett - du är inte lycklig, hade du växt upp i en annan tid hade du möjligtvis varit mycket gladare än du är nu.

Hade du varit LYCKLIGT gift, med en man du älskade, med 4 barn och nu 2 barnbarn, med en stark familjetillhörighet och god relation till en stor släkt, ja, då hade du varit mycket lyckligare än nu.
Fast flera av dina punkter går inte enbart att koppla till sämre ohälsa. Suicidsiffrorna har genom tid sett rätt lika ut och är på nedåtgående i vissa grupper, stagnanta i andra, men mätningarna går inte tillbaka så många decennier.

Psykisk ohälsa var kopplat till ett betydligt större stigma då än nu. Det var något man gömde bort i de stora institutioner som stängdes på 70-talet. Att vi söker för depression är alltså också beroende på attityden gentemot detta.

Fler män slås ut pga att dessa inte klarar samhällets krav. Förut fanns det större möjlighet till ett yrke utan krav på utbildning. Detta är självfallet inte bra men det är en annan diskussion.

Vi har antagligen mer press på oss idag ja, och det framkallar antagligen en Stress, samtidigt så blir diskussionen knepig utifrån vilken tid du jämför med.

Jag har en sjukdom och en funktionsvariqtion som sagt och den hade jag haft även då, och med stor troligare hade jag inte haft familj utan tvångsvårdad, eller redan död.
2017-09-19, 23:23
Bannlyst
Kan ju säga att jag själv känner att samhället blivit mer egocentriskt. Nya informationssamhället är till kvinnornas fördel och många män klarar inte av den förvandlingen. Vad händer då? Jo, det föds en ny underklass med bara män, som känner sig isolerade som kufar samtidigt som kvinnorna roar sig med varandra och sen någon gång kan yngla till sig med den där killen som är åtråvärd av sina väninnor och som besitter social status.

Detta är något som Alexander Bard tog upp i sin debatt mot Schyman i opinion live för några dagar sedan. Ni kan se att kvinnorna bara glömmer bort den punkten eftersom kvinnor aldrig kan sätta sig i hur ofrivilligt sociala isolerade män känner sig, eftersom det aldrig drabbar kvinnor i regel. Bard tog upp den punkten tre gånger och istället väljer Schyman och kvinnorna som tweetar att byta ämne omgående.

Kan ta upp ett exempel som jag skrev i trådstarten samtidigt som debatten pågick.

"Såg en intressant tweet av "vesna prekopic" som dök upp under debatten där hon skriver

"Männen Bard pratar om är de killar som hamnar efter i skolan och varken pluggar vidare eller får jobb"

Skitsnack rakt av. Återigen tror sig kvinnor veta vilken sits vi killar lever i.

Bard har alldeles rätt. Nya informationssamhället gynnar kvinnor.

Jag är en kille som pluggar högskola, jag har jobb vid sidan om, bor hos mina föräldrar och slipper betala hyra. Men det sociala livet är skit. Detta har lett till att jag blivit osäker, tappat självförtroende och blivit deprimerad även om det går bra på plugget och p.g.a. kontakter har ett färdigserverat högklassjobb inom sinom framtid.

Kvinnor ser en som luft om man inte har någon social status. Man har inga vänner att luta sig mot då man är ensam. Kvinnor har hundratals kompisar att göra aktiviteter med och därigenom i alla fall finna en mening med livet.

Så jävla trött på feminister som tror att vårt mående beror på att vi inte har jobb eller pengar.

Jag har gott om pengar men det gör mig fan inte gladare. Jag är fortfarande ensam så vad fan ska jag ha för nytta av pengarna?

Och kalla mig inte för socialt inkompetent. Jag har exponerat mig i många sociala sammanhang som inte lett till ett skit"

Det har gått såpass långt att jag inte pallar att jobba mer. Jag pallar inte servera par i restauranger och slita arslet för att de ska få sin mat och dricka när man är i vetskap om att de kommer knulla skiten av varandra på kvällen. Chefen har ringt flera gånger att jag måste jobba i helgen p.g.a. personalbrist men jag har tackat nej. Känner inte att pengar kan göra mig lycklig. Gör ändå ingenting med mitt liv.

Jag har dock tur som pluggar högskola och får bra resultat därifrån. Kommer även landa ett högklassigt jobb p.g.a. kontakter, men det gör mig knappast glad. Den där kvinnan som tweetade att det bara är män som inte har jobb eller framtidsutsikter, som mår dåligt enligt Bards definitioner, har helt fel. För jag är ett levande exempel på en "lyckad person" som knappt känner någon ork eller lust längre.

Jag kan säga så här. Det har även gått såpass långt att jag som blatte kommer proteströsta på SD 2018. Jag är otroligt trött på den här nya liberala samhällsordningen som vi går tillmötes i kombination med extremfeminism. Detta kommer slå ut totalt på männen i framtiden. Allt handlar bara om status nuförtiden, allt handlar om att kvinnor ska tävla med varandra på instagram om vem som har mest följare och vem som fick knulla den där alfan. Kvinnorna ska sitta där på fiket i Sturegallerian för farfars ärvda skogsmiljoner och se ner på oss vanliga män till kufar. Men vad händer om det blir krig? Om det blir lågkonjunktur? Om samhället går ner sig totalt efter att utgifterna på migrationen slagit till ordentligt på ekonomin? Då kan jag säga så här, kvinnorna kommer inte ha min hjälp någonstans. Jag kommer inte kriga för att kvinnorna ska känna sig skyddade och jag kommer inte bidra med några skattepengar alls. Jag kommer hellre låta samhället förvandlas till kaos då jag inte pallar tillföra något till denna värld i form av arbete och skattepengar.

Snälla kvinnor, vi kräver inte att ni ska sära på benen för män som ni gärna påtalar bara för att vi skulle vara "bittra". Vi vill bara att den här frågan ska bli exponerad i medierampljuset och låta det diskuteras. Det finns en underklass av män som är frustrerade och som inte kommer någonstans alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in