2017-09-19, 02:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Nu tar jag ett beslut och skriver ut det i tråden. Det är inget märkbart spännande eller något och båda Patriks föräldrar har läst tidigt i morse men inte svarat. Jag vet att dom inte har någon skyldighet att rapportera något till oss, men samtidigt känns det som tipsen man lämnar kanske inte är något värt då man inte får något gensvar.

Patriks spotifykonto har bytt namn. Han heter numer Regaltip och är en slags trumpinne. Hans bild är även den borttagen. Om det är han, förtäljer inte historien, men samtidigt kan jag inte förstå varför någon skulle gå in och byta namn åt honom heller.

Är det så att Patrik lever och inte vill bli förknippad med sitt högt googlade namn, då vi alla vet att han levde för musiken. Jag antar att Spotify är ett måste för honom.

Ni får göra eran egen tolkning av den lilla infon jag hade.

Vaket!
Som Patrik Linfeldt med sitt gamla konto så har han 30 följare. På hans bild/avatar så sitter han vid trummorna.

Som regaltip har han 32 följare. På hans bild/avatar är det en enkel siluett med huvud och axlar.

Kan det sistnämnda vara en "standard-avatar" som man får om man själv inte valt någon avatar?

Oavsett vilket så har en förändring skett med kontot.

(Regal Tip är väl inte en typ av trumstockar utan ett varumärke för en tillverkare av trumstockar.)
Senast redigerad av Pajosv 2017-09-19 kl. 02:39.
Citera
2017-09-19, 02:42
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Använder man dator kan man ibland se en väns aktivitet, om nu vännen inte kör på dold aktivitet. Då kommer inget alls upp.
Jag tror det är vanligare att man inte delar saker offentligt på Spotify i varjefall inte aktiviteten.

Vem har lösen till Patriks konto tro som inte tillhör familjen? Och varför välja ett sånt namn? Det är något skumt, men vad, det lär visa sig...

Att han valt namnet Regaltip är inte konstigt, Regal Tip är en tillverkare av trumstockar och det kanske är hans favoritmärke.
Citera
2017-09-19, 05:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Min familj har fortfarande gemensamt konto med gemensam inloggning. Ett huvudkonto alltså. Vi kan se allas listor och redigera dem hursom.

Ja så finns det fortfarande möjlighet att göra. Men här verkar det finnas olika eftersom de följer varandras "konton" och inte listor.

Men jag tror kanske på att brodern på något sett ändrat det.. han sitter nog med P dator.
Citera
2017-09-19, 05:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Vaket!
Som Patrik Linfeldt med sitt gamla konto så har han 30 följare. På hans bild/avatar så sitter han vid trummorna.

Som regaltip har han 32 följare. På hans bild/avatar är det en enkel siluett med huvud och axlar.

Kan det sistnämnda vara en "standard-avatar" som man får om man själv inte valt någon avatar?

Oavsett vilket så har en förändring skett med kontot.

(Regal Tip är väl inte en typ av trumstockar utan ett varumärke för en tillverkare av trumstockar.)

A tack så mycket för klargörandet. Hade inte så stor koll

Jag hoppas ändå på någon återkoppling (fast det kan jag glömma) oavsett vem det är.
Citera
2017-09-19, 06:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
så har de inget på hans konto att göra egentligen när alla har egna.

Visst kan han lyssna, men samtidigt har han ögonen på sig om han använder samma namn som folk googlar och letar efter. Det kan ju bara vara att han lägger till en låt så märker folk att Patrik ändrat det.

Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men..

Edit: Visst kan han vara anonym om han ändrar namnet och tar bort bilden. Han har ju samtidigt all sin musik där. Om någon ändå betalar för kontot så har han det ”gratis”.

Bra observation
Du fick inget svar från föräldrarna på hela dagen men inom en timme efter att du presenterat det du observerat här på fb kom ett svar

Hoppas verkligen föräldrarna förstår att vi verkligen vill att P skall hittas
Citera
2017-09-19, 06:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag vet, att Du tycker, att Patrik verkar vara jätteduktig!
Utan, att Du känner honom och bara hört någon sekvens i ett Youtubeframträdande.
På så vaga grunder anställs han inte i Arméns musikkår hur gärna Du än vill det!
Det finns många jätteduktiga musiker med många år av yrkesmässig erfarenhet, som inte äger tillträde till Arméns musikkår.

Jag argumenterar inte vidare i ämnet!

Det blir lite OT när du enbart kritiserar en användare. De allra flesta av oss här i tråden känner inte P personligen men tror vi alla skapat oss en bild av honom, en uppfattning om hur han är/var som person.
Citera
2017-09-19, 10:16
Medlem
Var det så att Mps kollat runt bland de där cementrören som låg på vägen mot dollarstore och woodys.?
Tänk om han typ gömt sig där.
Citera
2017-09-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Var det så att Mps kollat runt bland de där cementrören som låg på vägen mot dollarstore och woodys.?
Tänk om han typ gömt sig där.
Det är knappast samma cementrör som ligger där idag som i maj. Det är ett lager och det omsätts nog frekvent.
Citera
2017-09-19, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är knappast samma cementrör som ligger där idag som i maj. Det är ett lager och det omsätts nog frekvent.

Tror det också, och att både MPS och företagen ombetts kolla extra noga i dessa.

Andra faror man kan råka ut för om man inte har sinnet i behåll:

Tänker ibland på ett fall som i vissa fall påminner om Patriks försvinnande. Här handlar det dock om fylla förmodligen, men likväl ett försvinnade från en perrong. Killen, Emil 19-år skulle med ett tåg från Uppsala efter en fest på nyårsafton. Kompisarna hoppade på tåget, medan Emil skulle kissa. Tåget gick dessvärre utan Emil, som kan ses på övervakningskameran vänta på nästa tåg. Till sist kan man se honom vandra bort från perrongen. Därefter var han försvunnen länge. Tyvärr hittades han i ett vattendrag flera månader efter. Inte så ovanligt scenario verkar det som.
Finns flera tidningsreportage, med filmen där man kan se Emil vänta och vandra från perrongen. Ni kan googla själva om ni är intresserade.
Från SVT 2014
19-åringen ännu inte funnen

Ett annat uppmärksammat fall från England, CorrieMc Keague, , försvann under en fyllenatt. Han kan ses i många övervakningskameror för att mystiskt försvinna från jordens yta i en återvändsgränd. Han ses aldrig komma ut från gränden igen:
Corrie McKeague on BrainScratch Searchlight

I Patriks fall kan nog vattendragen i Hallsberg utgöra en stor fara. Tänker även att det kan finnas en risk att han gömt sig/ lagt sig att sova på något farligt ställe om han varit förvirrad. Ramlat, fastnat skadat sig, gått vilse(?), medvetet självmord?
Citera
2017-09-19, 15:37
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Min familj har fortfarande gemensamt konto med gemensam inloggning. Ett huvudkonto alltså. Vi kan se allas listor och redigera dem hursom.
Varför redigera någon annans konto, dessutom när man har ett eget. Varför ändra på sin försvunna bror eller sons konto när det med all säkerhet kommer leda till ytterligare spekulationer?

Nej, jag är inte alls säker på att så är fallet. Föräldrarna var dessutom ovetandes om detta har det ju kommit fram.

Detta kan komma till att vara just det genombrott som vi så länge har väntat på. Här har vi åtminstone någon konkret vilket helt har saknats de senaste 400 sidorna.

Nu ska vi inte ropa hej än men håll med om att detta just nu är det främsta hoppet och eventuella spår som vi faktiskt har!
Citera
2017-09-19, 16:15
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte på en "random" mördare. En sådan hade inte behövt skaffa undan kroppen, kunde låtit den ligga i buskaget där resväskan hittades. Därför så tror jag att det fanns en relation mellan P och den som tog livet av honom. Väskorna är ett villospår, helt övertygad om det.

Har ju redan sagts tidigare men finns mycket buskage norr om gångbron och även precis där den slutar, sett det själv nu. Ingen särskilt trevlig miljö.

När det gäller där ryggsäcken hittades är avståndet från "Kumlavägen" kortare än jag trodde. Man ser nästan hela vägen.
Citera
2017-09-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Har ju redan sagts tidigare men finns mycket buskage norr om gångbron och även precis där den slutar, sett det själv nu. Ingen särskilt trevlig miljö.

När det gäller där ryggsäcken hittades är avståndet från "Kumlavägen" kortare än jag trodde. Man ser nästan hela vägen.

Du menar att han kan ha försökt lifta och därigenom åkt vidare med bil ?

Det kommer bli lättare att se genom buskar och snår när löven fallit ,men det blir dock svårare att se vad som ligger på marken ,så det är liksom lika tokigt , vilket som .
Men visst sjutton hade det märkt om någon blivit inslängd i de där buskarna som är utmed asfalterade promenadvägen ifrån pylontunneln ?

Om han nu finns där i trakterna .......?Ingen vet ,och ingen kanske någonsin kommer kunna få veta ,sorgligt ...Det är just det som man inte blir klok på,hmm ?

Men om han var bedrövad redan på tåget,sen går av i tron på att han är framme i Mjölby,sen efter att ha tittat på tågtavlorna som inte visar några vettiga avgångar som berör honom,tror jag att det hade varit superviktigt att hans telefon hade fungerat.

Jag tror att Patrik var lite modersbunden i risiga lãgen (vem är inte det), så att inte kunna ringa hem då i just det läget,tror jag för honom var förödande,rent känslomässigt.

Men sen , när han satt där.....vad hände då...????

Fattar inte varför han inte knatade tillbaka i pylontunneln och åkte ner med hissen och gick in på pressbyrån,förklarade situationen med tabben att han gick av fel,och där kunde få rätsida på både telefonsamtal och ny biljett.

Typiskt att mobiltelefoner alltid skall tappa laddningen i fel situationer,borde finnas telefonautomater kvar,för småpengar är ju lätt att fixa...
Senast redigerad av evaveva 2017-09-19 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in