Citat:
Ursprungligen postat av
Dumhetsmuseet
Har ju redan sagts tidigare men finns mycket buskage norr om gångbron och även precis där den slutar, sett det själv nu. Ingen särskilt trevlig miljö.
När det gäller där ryggsäcken hittades är avståndet från "Kumlavägen" kortare än jag trodde. Man ser nästan hela vägen.
Du menar att han kan ha försökt lifta och därigenom åkt vidare med bil ?
Det kommer bli lättare att se genom buskar och snår när löven fallit ,men det blir dock svårare att se vad som ligger på marken ,så det är liksom lika tokigt , vilket som .
Men visst sjutton hade det märkt om någon blivit inslängd i de där buskarna som är utmed asfalterade promenadvägen ifrån pylontunneln ?
Om han nu finns där i trakterna .......?Ingen vet ,och ingen kanske någonsin kommer kunna få veta ,sorgligt ...Det är just det som man inte blir klok på,hmm ?
Men om han var bedrövad redan på tåget,sen går av i tron på att han är framme i Mjölby,sen efter att ha tittat på tågtavlorna som inte visar några vettiga avgångar som berör honom,tror jag att det hade varit superviktigt att hans telefon hade fungerat.
Jag tror att Patrik var lite modersbunden i risiga lãgen (vem är inte det), så att inte kunna ringa hem då i just det läget,tror jag för honom var förödande,rent känslomässigt.
Men sen , när han satt där.....vad hände då...????
Fattar inte varför han inte knatade tillbaka i pylontunneln och åkte ner med hissen och gick in på pressbyrån,förklarade situationen med tabben att han gick av fel,och där kunde få rätsida på både telefonsamtal och ny biljett.
Typiskt att mobiltelefoner alltid skall tappa laddningen i fel situationer,borde finnas telefonautomater kvar,för småpengar är ju lätt att fixa...