Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Det fetade. Precis han behöver bara lägga till en låt så märker familj och vänner. Samma med att ändra bild och namn, det märker familj och vänner också så vad är skillnaden?
Nej dom gör ju inte det.
Det enda dom märker är att Patrik som dom följer är borta. Kvar finns någon annan. Hur ofta kollar man det? Typ aldrig. Dom hade inte sett det i varjefall.
Lägger han till en spelningslista så är det bara klicka på reglaget bort ”offentligt” så syns det inte för någon.
Förut hade Spotify 1 huvudkonto dit alla loggade in. Där skapade man sina listor och hade på sina mobiler, surfplattor etc.
Nu har man ett huvudkonto (ett betalande) där alla familjemedlemmar har en egen inloggning med eget lösen. Jag har ingen koll på vad mina barn har för inloggning, men däremot så kan jag ta bort deras konto (ser bara deras namn och mail) och den musik de inte delar offentligt med mig ser jag inte även om jag följer dom.
Edit: Däremot kan man råka lägga till en lista eller musik och råka ha offentligt på. Då kan vem som helst söka efter honom på nätet och hitta att han lagt till en låt eller en lista. Om han ändrar namnet så blir han inte lika självklar i sökningarna.
Nåväl. Vi får se vart det barkar. Familjen skulle undersöka detta och se vem som varit aktiv där. Vem vet, det kanske går att spåra från vilken enhet tex.