2017-09-18, 13:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nu blev man ju inget nyfiken och förhoppningsfull...
Hoppas på uppdatering snart!

Javisst är det spännande!
Citera
2017-09-18, 19:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Javisst är det spännande!

Nu tar jag ett beslut och skriver ut det i tråden. Det är inget märkbart spännande eller något och båda Patriks föräldrar har läst tidigt i morse men inte svarat. Jag vet att dom inte har någon skyldighet att rapportera något till oss, men samtidigt känns det som tipsen man lämnar kanske inte är något värt då man inte får något gensvar.

Patriks spotifykonto har bytt namn. Han heter numer Regaltip och är en slags trumpinne. Hans bild är även den borttagen. Om det är han, förtäljer inte historien, men samtidigt kan jag inte förstå varför någon skulle gå in och byta namn åt honom heller.

Är det så att Patrik lever och inte vill bli förknippad med sitt högt googlade namn, då vi alla vet att han levde för musiken. Jag antar att Spotify är ett måste för honom.

Ni får göra eran egen tolkning av den lilla infon jag hade.
Citera
2017-09-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Nu tar jag ett beslut och skriver ut det i tråden. Det är inget märkbart spännande eller något och båda Patriks föräldrar har läst tidigt i morse men inte svarat. Jag vet att dom inte har någon skyldighet att rapportera något till oss, men samtidigt känns det som tipsen man lämnar kanske inte är något värt då man inte får något gensvar.

Patriks spotifykonto har bytt namn. Han heter numer Regaltip och är en slags trumpinne. Hans bild är även den borttagen. Om det är han, förtäljer inte historien, men samtidigt kan jag inte förstå varför någon skulle gå in och byta namn åt honom heller.

Är det så att Patrik lever och inte vill bli förknippad med sitt högt googlade namn, då vi alla vet att han levde för musiken. Jag antar att Spotify är ett måste för honom.

Fan, hela den här storyn ger mig skavsår i hjärnan!
Citera
2017-09-18, 19:21
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fan, hela den här storyn ger mig skavsår i hjärnan!

Så känner jag med!
Citera
2017-09-18, 19:28
Medlem
Citat:

Kan inte hitta de kontot, är inte så haj på Spotify så de kanske inte går att söka på användare så 🤔
Citera
2017-09-18, 19:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saft54
Kan inte hitta de kontot, är inte så haj på Spotify så de kanske inte går att söka på användare så 🤔

Har du spotify så kan du gå in här. Logga in med ditt konto eller Facebook. Det är inget som kommer synas i någons profil att du tittat in där.

https://open.spotify.com/user/regaltip

Så såg han gamla ut innan namnbyte.

https://www.pixeltopic.com/image/cufiqptwawhfhf/
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-09-18 kl. 19:44.
Citera
2017-09-18, 19:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

De kanske har familjekonto på Spotify, tror inte det är Patrik själv som ändrat. Det är nog någon i familjen.

Om han ville hålla sig borta skulle han väl knappast ändra bild eller namn. Han kan ju fortfarande lyssna där utan att någon vet det.

Tittade igenom ett antal spellistor och de jag kollade är skapade innan han försvann.

Om han försvunnit med flit(vilket jag inte tror) så kan han ju skapa ett nytt konto utan problem.
Citera
2017-09-18, 19:49
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
De kanske har familjekonto på Spotify, tror inte det är Patrik själv som ändrat. Det är nog någon i familjen.

Om han ville hålla sig borta skulle han väl knappast ändra bild eller namn. Han kan ju fortfarande lyssna där utan att någon vet det.

Tittade igenom ett antal spellistor och de jag kollade är skapade innan han försvann.

Om han försvunnit med flit(vilket jag inte tror) så kan han ju skapa ett nytt konto utan problem.
så har de inget på hans konto att göra egentligen när alla har egna.

Visst kan han lyssna, men samtidigt har han ögonen på sig om han använder samma namn som folk googlar och letar efter. Det kan ju bara vara att han lägger till en låt så märker folk att Patrik ändrat det.

Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men..

Edit: Visst kan han vara anonym om han ändrar namnet och tar bort bilden. Han har ju samtidigt all sin musik där. Om någon ändå betalar för kontot så har han det ”gratis”.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-09-18 kl. 19:52.
Citera
2017-09-18, 19:54
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
så har de inget på hans konto att göra egentligen när alla har egna.

Visst kan han lyssna, men samtidigt har han ögonen på sig om han använder samma namn som folk googlar och letar efter. Det kan ju bara vara att han lägger till en låt så märker folk att Patrik ändrat det.

Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men..

Det fetade. Precis han behöver bara lägga till en låt så märker familj och vänner. Samma med att ändra bild och namn, det märker familj och vänner också så vad är skillnaden?
Citera
2017-09-18, 20:06
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det fetade. Precis han behöver bara lägga till en låt så märker familj och vänner. Samma med att ändra bild och namn, det märker familj och vänner också så vad är skillnaden?

Nej dom gör ju inte det.
Det enda dom märker är att Patrik som dom följer är borta. Kvar finns någon annan. Hur ofta kollar man det? Typ aldrig. Dom hade inte sett det i varjefall.

Lägger han till en spelningslista så är det bara klicka på reglaget bort ”offentligt” så syns det inte för någon.

Förut hade Spotify 1 huvudkonto dit alla loggade in. Där skapade man sina listor och hade på sina mobiler, surfplattor etc.

Nu har man ett huvudkonto (ett betalande) där alla familjemedlemmar har en egen inloggning med eget lösen. Jag har ingen koll på vad mina barn har för inloggning, men däremot så kan jag ta bort deras konto (ser bara deras namn och mail) och den musik de inte delar offentligt med mig ser jag inte även om jag följer dom.

Edit: Däremot kan man råka lägga till en lista eller musik och råka ha offentligt på. Då kan vem som helst söka efter honom på nätet och hitta att han lagt till en låt eller en lista. Om han ändrar namnet så blir han inte lika självklar i sökningarna.

Nåväl. Vi får se vart det barkar. Familjen skulle undersöka detta och se vem som varit aktiv där. Vem vet, det kanske går att spåra från vilken enhet tex.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-09-18 kl. 20:11.
Citera
2017-09-18, 20:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nej dom gör ju inte det.
Det enda dom märker är att Patrik som dom följer är borta. Kvar finns någon annan. Hur ofta kollar man det? Typ aldrig. Dom hade inte sett det i varjefall.

Lägger han till en spelningslista så är det bara klicka på reglaget bort ”offentligt” så syns det inte för någon.

Förut hade Spotify 1 huvudkonto dit alla loggade in. Där skapade man sina listor och hade på sina mobiler, surfplattor etc.

Nu har man ett huvudkonto (ett betalande) där alla familjemedlemmar har en egen inloggning med eget lösen. Jag har ingen koll på vad mina barn har för inloggning, men däremot så kan jag ta bort deras konto (ser bara deras namn och mail) och den musik de inte delar offentligt med mig ser jag inte även om jag följer dom.

De följer varandras spellistor, bl a brorsan David och pappa Jörgen samt en massa kompisar. De ser direkt om bilden och namnet ändrats. Klicka på hans spellistor så ser du.
Citera
2017-09-18, 20:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
De följer varandras spellistor, bl a brorsan David och pappa Jörgen samt en massa kompisar. De ser direkt om bilden och namnet ändrats. Klicka på hans spellistor så ser du.

Just det jag skriver att dom följer varandra men hur ofta kollar man det? Det kommer varken upp notiser om något och då måste man verkligen gå in och kolla de man följer, vilket är alla artister du lagt till bl.a..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in