2017-09-17, 21:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag satt och slöglodde på er match och ärligt talat tror jag inte det var ni som var bra, Halmstad var fullständigt urusla. Dom hade liksom inga markeringar i straffområdet, dom gav er bollen i samma straffområde osv osv.. Dom spelade verkligen uruselt av det jag såg.
Det ena utesluter inte det andra

HBK var det överlägset sämsta motståndet vi mött i årets allsvenska, men det var äntligen ett fungerande spel med massor av målchanser & mål. Inget man är van att se.
Citera
2017-09-17, 21:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Vad tänker ni om Bajen- Ifk nästa vecka? Två lag som verkligen inte fått ut något vettigt i denna säsong. Tänker 1-1. Men upp till huvudstaden åker jag ändå

Enda jag ser fram emot är att det är höstmatch en vardag med mörker. Det är så fotboll ska spelas. Annars kommer det minst taggade laget vara det som torskar, vilket lutar åt bli vi.
Citera
2017-09-17, 21:11
Medlem
Salorms avatar
Dra på trissor! Det här borde rendera i minuspoäng för båda lagen.. Wiland gav ju bort segern!!

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/wiland-ska-stoppa-mff---men-far-bonus-vid-guld/?utm_source=fotbollskanalen_fb
Citera
2017-09-17, 22:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Dra på trissor! Det här borde rendera i minuspoäng för båda lagen.. Wiland gav ju bort segern!!

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/wiland-ska-stoppa-mff---men-far-bonus-vid-guld/?utm_source=fotbollskanalen_fb

Haha drömmen eller? Bajen uppknullat och MFF torskar ändå poäng pga jäv?
Citera
2017-09-17, 23:56
Bannlyst
Citat:
Jag satt och slöglodde på er match och ärligt talat tror jag inte det var ni som var bra, Halmstad var fullständigt urusla. Dom hade liksom inga markeringar i straffområdet, dom gav er bollen i samma straffområde osv osv.. Dom spelade verkligen uruselt av det jag såg.

Självklart var Halmstad usla. 8-0 eller 9-0 i paus hade varit fullt rättvist. Jag har sett AIK spela mycket bättre anfallsfotboll bara i år. Vi var ju ärligt talat inte ens särskilt effektiva framför mål. HBK:s insats skulle jag ranka som den sämsta jag har sett i Allsvenskan på 2000-talet. De hade gett upp långt före avspark och det märktes absolut på både inställning och uppträdande i övrigt. AIK behövde knappt anstränga sig för att skapa målchanser. Bara gå fram till valfri HBK-spelare, sno bollen och passa den till 1 av 4 fristående AIK-spelare i deras straffområde. Ungefär så kändes det på plats.
Citera
2017-09-18, 06:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Är mitt J-södra så dåligt?

Det vore synd på många sätt om J.Södra åker ur. Det är en nära resa, det är gräs, det är en småtrevlig stad etc. Dock var som sagt insatsen mot oss det sämsta jag sett av ett lag mot oss denna säsong. Sedan att det som sagt inte hjälpte när vi missade mål hela tiden är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Vad tänker ni om Bajen- Ifk nästa vecka? Två lag som verkligen inte fått ut något vettigt i denna säsong. Tänker 1-1. Men upp till huvudstaden åker jag ändå

Det är inte många matcher per säsong jag missar med mitt kära blåvitt men detta blir en, inte för resultatraden utan för att det helt enkelt inte fungerade att offra typ två dagar mitt i veckan denna gång. Vi är sanslöst svåra att bedöma nu så det kan egentligen gå lite hur som helst. Svårt att se att vi börjar vräka in mål bara...
Citera
2017-09-18, 14:17
Medlem
321js avatar
Vinner AFC idag?
Citera
2017-09-18, 14:23
Medlem
mishimas avatar
Är det något som har blivit vanligare på andra arenor än här i Malmö att när bollen slås upp på läktaren så kastar någon ur publik tillbaka den så den hamnar på plan?

Jag tycker det har börjat bli ett störigt element som stör spelet.

Vänta till spelet är avblåst eller gå ned med den.
Citera
2017-09-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är det något som har blivit vanligare på andra arenor än här i Malmö att när bollen slås upp på läktaren så kastar någon ur publik tillbaka den så den hamnar på plan?

Jag tycker det har börjat bli ett störigt element som stör spelet.

Vänta till spelet är avblåst eller gå ned med den.

Brukar inte spelet vara avblåst när bollen hamnar på läktaren?
Citera
2017-09-18, 15:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Brukar inte spelet vara avblåst när bollen hamnar på läktaren?

Så får spelaren en annan boll av bollkallen som ska användas till inkastet samtidigt som den andra bollen kastas ned och hamnar på plan.

Ett störigt spelfördröjande. Ibland går spelet igång med två bollar på plan vilket så klart inte är bra. Väntar på att vi får omdiskuterad situation av den anledningen, de två bollarna träffar varandra eller något.
Citera
2017-09-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så får spelaren en annan boll av bollkallen som ska användas till inkastet samtidigt som den andra bollen kastas ned och hamnar på plan.

Ett störigt spelfördröjande. Ibland går spelet igång med två bollar på plan vilket så klart inte är bra. Väntar på att vi får omdiskuterad situation av den anledningen, de två bollarna träffar varandra eller något.

Bollkallarna brukar väl stå och vinka upp i publiken för att den som fått bollen ska kasta ner den? Så har det alltid varit såvitt jag kan minnas.
Folk kanske är för packade för att pricka rätt nuförtiden, eller nåt.
Citera
2017-09-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Rätt match att göra säsongens sämsta insats på.

I övrigt absolut ingenting positivt med Bajen just nu. Varningsklockorna ringer rejält.
Att ni skulle lägga er mot Malmö, när ni inte har ngt att spela för och Djurgården är de som utmande, var väl inte oväntat?

Wiland räknas väl dessutom som om han tar SM-guld om Malmö vinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in