2017-09-17, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Glädjeämnet idag var väl att Paka fick göra ett, annars var det inget vidare. Jag har inte gett upp hoppet om honom, mål per spelminut lär han vara i den absoluta toppen av AS sedans debuten, bara att hoppas att han får vara hel och slipper mer av skadehelvetet.

Det var väl det ja.
Om nu DIF var det bästa laget jag sett oss möta denna säsong var J.Södra det överlägset sämsta. Inte för att det hjälpte oss dock...

Nåväl, en ny förlustfri hemmasvit har inletts...
Citera
2017-09-17, 12:42
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
DBW är fantastisk. Dels en bra mittback men vad man fått till sig och upplevt själv, även en fantastisk människa. Det finns en ödmjukhet där jag sannerligen uppskattar. Det har ju hänt saker i livet där som gör att han har en mognadsgrad och inställning till livet och fotbollen jag beundrar.
Sedan att han är blåvitt gör ju inte saken sämre.
Kunde inte sagt det bättre själv, Boo verkar vara en fantastisk person!

Måste vara en dröm som tränare att ha en spelare med sådan inställning och mentalitet, det lär smitta av sig i truppen.
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det får bli att sabba med ett kryss. Kan inte se oss vinna ett mittfält utan Junior, och om Svendsen plus apdräparen Romulo missar...ja, vem ska kliva fram då?
Paulsen, brukar det väl bli.
Senast redigerad av junaz 2017-09-17 kl. 12:45.
Citera
2017-09-17, 13:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kunde inte sagt det bättre själv, Boo verkar vara en fantastisk person!

Måste vara en dröm som tränare att ha en spelare med sådan inställning och mentalitet, det lär smitta av sig i truppen.
Paulsen, brukar det väl bli.

Som kliver upp på mittfältet eller som kliver fram i derbyt?
Citera
2017-09-17, 13:40
Medlem
junazs avatar
Citat:
Som kliver upp på mittfältet eller som kliver fram i derbyt?
Som kliver fram i derbyt.

Hoppas verkligen Junior är tillbaka till dess. Såg oroväckande svagt ut med Arnor (what the fuck liksom) på innermittfältet. Kennedy eller Rebin Asaad borde ju kunna gå in där och göra det bättre, Arnor är väl bland de minst bolltrygga av de regelbundna startspelarna.
Citera
2017-09-17, 13:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Som kliver fram i derbyt.

Hoppas verkligen Junior är tillbaka till dess. Såg oroväckande svagt ut med Arnor (what the fuck liksom) på innermittfältet. Kennedy eller Rebin Asaad borde ju kunna gå in där och göra det bättre, Arnor är väl bland de minst bolltrygga av de regelbundna startspelarna.

Fast han är inte SÅ otrygg med boll som många bajare vill få det till. Men håller med om att han kanske inte ska lira centralt utan hellre på en kant.

Bör bli viss rotering då vi har tre stora matcher på en vecka. Degen, Kenka och Rebin borde alla få minst en start under veckan.
Citera
2017-09-17, 15:42
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var väl det ja.
Om nu DIF var det bästa laget jag sett oss möta denna säsong var J.Södra det överlägset sämsta. Inte för att det hjälpte oss dock...

Nåväl, en ny förlustfri hemmasvit har inletts...
Är mitt J-södra så dåligt?
Citera
2017-09-17, 15:45
Avslutad
Citat:
Ni idkade samlag i det som ni själva är?

Nej skämtåsido, inkast aside så har ni alla mina jävla tummar i guldstriden nu. Hellre er än Skansen och danskarna.

Tack men det är nog att hoppas på för mycket. Men slår ni MFF idag så kanske man kan börja drömma litegrann iallafall även om det fortfarande skulle kännas långsökt. Kan vi knipa en topp-3 placering efter den ojämna våren blir jag överlycklig.
Citera
2017-09-17, 16:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
För mig är en ikon i ett lag någon som spelat där en längre tid än de två säsonger Kim gjorde i Djurgården innan han blev proffs. Totti, Lampard, Gehrard etc är ikoner för sina lag då de spelat där större delen av sin karriär.

Jag tycker inte att Marcus Berg är en ikon för IFK Göteborg då han inte spelade där tillräckligt länge.

Men det kan vara så att jag har ett annat synsätt då jag är så pass gammal att jag kommer ihåg när lagen var i stort sett oförändrade från år till år.
Jo men med svenska mått går det inte att jämföra. Även om Gerrard, Lampard och Totti nekade bud från andra klubbar ser det nog ändå bra ut på kontot. Alla 3 har vunnit stora titlar dessutom.

Tror absolut det kan ha att göra med att du är äldre och tänker så. Finns ju inte många BRA spelare som stannar i allsvenskan numera, de söker sig rätt tidigt utomlands.

Även om jag älskar allsvenskan och egentligen bara bryr mig om hur det går för DIF så måste man ju kunna erkänna att det inte är världens bästa liga där bra spelare inte stannar särskilt länge, så om vi i Kim och Isak har 3 respektive 4 säsonger än så länge varav 2 varit SM-guld rankas de högt. Särskilt då Kim kanske är den bästa fotbollspelaren som spelat i DIF och Isak kanske den bästa målvakten.

Klart t.ex. "Knivsta" Sandberg (århundratets Järnkamin) och den som har flest mål för DIF alltid kommer rankas som en större ikon. Men det var en helt annan tid när han spelade. Dessutom landslagsman i 3 sporter, skulle aldrig hända idag. Vi hade dessutom en startspelare i VM-finalen 1958 i form av Sigge Parling. Sånt händer inte idag.

För övrigt var gårdagens match en av de spelmässigt sett bästa matcher jag någonsin sett Djurgården göra.
Citera
2017-09-17, 18:44
Medlem
Det är fritt fall för Sirius just nu. Åtminstone resultatmässigt. Insatsmässigt borde man tagit poäng mot Sundsvall och kunde tagit poäng mot Peking. Men likafullt fyra raka torsk. Det finns ingen som är het just nu, offensiven är nästan obefintlig. Idag spelade man andra halvlek med Philip Haglund(!) som spets. Det hade inte ens hållit en borta från bottenstrid i SE. Faour måste gjort väldigt blekt intryck på träning för att inte få hoppa in i en sån här match.

Det är dock bakåt som det största haveriet skett med mycket skador och misstag som ställer till det, och så har Wicks haft en lite sämre period i målet. Svårt att peka ut enskilda spelare, det är bättre inställning och färre individuella misstag som krävs för att vända trenden. Måste spela betydligt mer cyniskt under hösten och med färre tillslag på bollen.
Citera
2017-09-17, 19:02
Medlem
Shuyins avatar
Nu börjar en del lag checka ut för i år, Sirius, Halmstad och Hammarby.

Fint att se AIK i första halvlek i år, vi har inte spelat bra på slutet men haft lite felstuds och marginaler på fel sida. Cred till HBKs målvakt dock som höll nere siffrorna rejält.
Citera
2017-09-17, 19:08
Medlem
Eldarn.s avatar
Väldigt bra match av AIK idag och jag njöt i klacken när 10 000 enade och trogna AIK-supportrar sjöng och applåderade i slutet av första. Andra halvleken går inte till historien som särskilt minnesvärd.

+ Offensiven var riktigt bra! Uppvisning i anfallspel av samtliga offensiva spelare och wingbackar. Spelet flöt på bra och hade kunnat stå 8-0 i paus. Ingen överdrift.

+ Passningsspelet och presspelet var bra och vågat och bådar gott inför framtiden att göra en sådan här bra insats direkt efter en annan bra.

+ Mål på hörna. Äntligen.

+ Rasmus Lindkvist. Herreminjävlagud vilken värvning och fotbollsspelare. Passar in perfekt i rollen som wingback och BW har kritiserats tidigare och här måste han få beröm. Är Lindkvist bästa vänsterbacken i Allsvenskan? Januariturnén för honom och Sundgren.

- Stefanelli gör två mål men bränner mycket. Har inte råd att missa mot större motståndare.

- Halmstad BK. Sämsta laget vi mött i år, strax sämre än Bajen. Blir tufft i Superettan.

- Publiksiffran på 10 000 är ett stort jävla skämt och inte värdigt AIK. Ett stort jävla långfinger till alla som stannade hemma.
"Råsundafetton, allez, allez, allez"

- Att vi inte gör fler mål och vässar på målskillnaden. Snackar inte om andra halvlek där vi drar ner tempot och vilar oss för match på torsdag utan första halvlek där vi bränner otaligt mycket. Gör mål, för i helvete.

- Truppen i april och i september. Så förbannat trött på att truppen aldrig är färdigspikad inför säsongen. Nu när vi äntligen spelat ihop oss och kan spelidén så finns det knappt något att spela för. Snart kommer rubrikerna att AIK är Sveriges bästa fotbollslag men vad fan gör det när vi knappt kommer trea?!

Denna seger ger hopp i spelsystemet och i spelare. Ge mig 2018 och försäsong för fan!
Citera
2017-09-17, 19:33
Medlem
Inget sm-guld till dif, skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här