Citat:
Ursprungligen postat av
tasksaft
Fast det är ju självklart möjligt. Varför skulle han gå med på att "visa" det? Om du inte bara menar att han behöver hitta på en trovärdig historia, vilket inte är speciellt svårt.
Nej, man kan verkligen inte att att det är "självklart möjligt" för PM. Jag har ingen aning om hur stark PM är, eller vad KW vägde, för den delen. Jag vet hur tungt och bökigt det är bara att lyfta ut ett stort batteri ur en segelbåt, och där har man trappa och stor öppning. PM ska inte bara få upp KW ur röret upp i tornet, han ska sedan också få henne över kanten i tornet, trångt nog för två levande personer. Jag säger tornet, för även om det är mycket högre att ta ut henne den vägen, är det antagligen enklare än via förliga luckan, så länge han inte är stark nog att lyfta/hissa upp henne helt och hållet på fri hand hela vägen, vilket jag mycket starkt betvivlar.
Självklart vill han kunna visa att han kan få ut henne, "hel och hållen", eftersom det stärker hans story. Troligare är väl i så fall att han vill undvika den rekonstruktionen, eftersom han vet att han inte kan klara av det, och hans story därmed kommer att smulas sönder.