2017-09-17, 01:43
Medlem
trngws avatar
Om PM kan visa att han kan få ut en kropp motsvarande KW's ur ubåten, så stärker det så klart hans påstående om att han lämpat henne överbord i ett stycke, för då har han bevisat att det han säger är möjligt. Om han inte lyckas, har han ökat på sin uppförsbacke, hans trovärdighet minskar, och sannolikheten att han kan dömas på indicier ökar.
Citera
2017-09-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om PM kan visa att han kan få ut en kropp motsvarande KW's ur ubåten, så stärker det så klart hans påstående om att han lämpat henne överbord i ett stycke, för då har han bevisat att det han säger är möjligt. Om han inte lyckas, har han ökat på sin uppförsbacke, hans trovärdighet minskar, och sannolikheten att han kan dömas på indicier ökar.
Fast det är ju självklart möjligt. Varför skulle han gå med på att "visa" det? Om du inte bara menar att han behöver hitta på en trovärdig historia, vilket inte är speciellt svårt.
Citera
2017-09-17, 01:46
Medlem
Citat:

Selvfølgelig er det mulig å løfte opp et lik i ett stycke, men vi vet ikke om han hadde tau om bord eller noe annet.

Men hva er sjansen for at noen tilfeldig skulle finne et lik med vekter, sage det i 6 deler ock simma videre?

Det har nok aldri hendt og kommer aldri til å hende.
Citera
2017-09-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Ja det är väldigt tragiskt men jag är positiv och sätter god tilltro till danskarna som är ett bra folk ( med vissa undantag då ) att dom ser till så att rättvisa skipas. Tror dom klarar det .
RIP KIM WALL !!

Det tror jag också. Dom vet betydligt mycket mer än vi och arbetar nog på många fronter för att ytterligare stärka bevisningen. Min tilltro till att rättvisa skipas är stor.
RIP KIM WALL!!
Citera
2017-09-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag också. Dom vet betydligt mycket mer än vi och arbetar nog på många fronter för att ytterligare stärka bevisningen. Min tilltro till att rättvisa skipas är stor.
RIP KIM WALL!!

Det gjør de, derfor vil de ha Madsen under psykiatrisk utredning før de presenterer flere beviser.
Citera
2017-09-17, 02:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Fast det är ju självklart möjligt. Varför skulle han gå med på att "visa" det? Om du inte bara menar att han behöver hitta på en trovärdig historia, vilket inte är speciellt svårt.

Nej, man kan verkligen inte att att det är "självklart möjligt" för PM. Jag har ingen aning om hur stark PM är, eller vad KW vägde, för den delen. Jag vet hur tungt och bökigt det är bara att lyfta ut ett stort batteri ur en segelbåt, och där har man trappa och stor öppning. PM ska inte bara få upp KW ur röret upp i tornet, han ska sedan också få henne över kanten i tornet, trångt nog för två levande personer. Jag säger tornet, för även om det är mycket högre att ta ut henne den vägen, är det antagligen enklare än via förliga luckan, så länge han inte är stark nog att lyfta/hissa upp henne helt och hållet på fri hand hela vägen, vilket jag mycket starkt betvivlar.

Självklart vill han kunna visa att han kan få ut henne, "hel och hållen", eftersom det stärker hans story. Troligare är väl i så fall att han vill undvika den rekonstruktionen, eftersom han vet att han inte kan klara av det, och hans story därmed kommer att smulas sönder.
Citera
2017-09-17, 02:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det tror jag. Men i princip skulle det ju kunna hända vad som helst, när en kvinna är ensam med en man på ett ställe där hon inte kan fly och ingen kan höra henne skrika. Det borde hon ha tänkt på.
Gå inte ut på en gata där du kan få en blomkruka i huvet, bli överkörd av en lasbil eller bli bombad av en terrorist. Stanna hemma.
Citera
2017-09-17, 03:24
Medlem
Merwinna tror hun bor i Afghanistan, eller kanskje hun gjør det?

Det er heller ikke vanskelig å forstå at Merwinna tiltrekkes av Madsen, både psykisk og seksuelt.

Skitkastingen av Wall handler nok mer om sjalusi. Å skitkaste konkurrenter både fysisk og psykisk er noe kvinnfolk er eksperter på.
Senast redigerad av 3x3 2017-09-17 kl. 04:03.
Citera
2017-09-17, 05:12
Medlem
Citat:
Nej, man kan verkligen inte att att det är "självklart möjligt" för PM. Jag har ingen aning om hur stark PM är, eller vad KW vägde, för den delen. Jag vet hur tungt och bökigt det är bara att lyfta ut ett stort batteri ur en segelbåt, och där har man trappa och stor öppning. PM ska inte bara få upp KW ur röret upp i tornet, han ska sedan också få henne över kanten i tornet, trångt nog för två levande personer. Jag säger tornet, för även om det är mycket högre att ta ut henne den vägen, är det antagligen enklare än via förliga luckan, så länge han inte är stark nog att lyfta/hissa upp henne helt och hållet på fri hand hela vägen, vilket jag mycket starkt betvivlar.

Självklart vill han kunna visa att han kan få ut henne, "hel och hållen", eftersom det stärker hans story. Troligare är väl i så fall att han vill undvika den rekonstruktionen, eftersom han vet att han inte kan klara av det, och hans story därmed kommer att smulas sönder.

Men om han inte klarar det kommer han säga att det var därför han var "tvungen" att stycka henne. Men han ville inte berätta det, eftersom detta hade varit så jobbigt att göra.
Citera
2017-09-17, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men om han inte klarar det kommer han säga att det var därför han var "tvungen" att stycka henne. Men han ville inte berätta det, eftersom detta hade varit så jobbigt att göra.

Ved rekonstruksjon så brukes det vel statister.
Citera
2017-09-17, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Exakt. Om PM erkänner styckningen så kan man ju komma vidare i fallet och börja pressa på om varför han styckade. Vänd annars på det, tänk om PM visar att han kan lyfta ut ett lik helt ur ubåten. Det skulle ju då kunna ligga honom till last istället ju. Eftersom att det då betyder att han vill dölja något med kroppen eller att han är typ kannibal.
Ja om de kan bevisa att han faktiskt styckar kroppen, så kan han inte skylla på att han "var tvungen"

Men han hittar väl på nåt annat.
Citera
2017-09-17, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja om de kan bevisa att han faktiskt styckar kroppen, så kan han inte skylla på att han "var tvungen"

Men han hittar väl på nåt annat.

Madsen er ferdig uansett, investorene holder på å avvikle hans selskaper.

Skal han under vannet igjen så blir det med dykkermaske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in