2017-09-14, 21:20
Medlem
Innan ni ens läser på om identifikation och börjar plocka svamp så läs denna tråden först angående riskerna med psykadeliska droger (FB) HPPD FAQ - faran med psykadeliska droger

Handlar om psykiska bieffekter som kan bestå långt efter att man trippat, i värsta fall kan dem vara livet ut.

Tänk efter noga om ni är beredda att ta den risken, även om det är väldigt få som råkar ut för det.
Citera
2017-09-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Innan ni ens läser på om identifikation och börjar plocka svamp så läs denna tråden först angående riskerna med psykadeliska droger (FB) HPPD FAQ - faran med psykadeliska droger

Handlar om psykiska bieffekter som kan bestå långt efter att man trippat, i värsta fall kan dem vara livet ut.

Tänk efter noga om ni är beredda att ta den risken, även om det är väldigt få som råkar ut för det.
När det gäller klassisk psykedelia, så är det främst LSD som kopplas till HPPD. Ett av de verkliga toppnamnen inom psykedelisk forskning, dr David Nichols, har sagt att han inte känner till ett enda fall där man har kunnat påvisa kausalitet mellan psilocybin/psilocin och HPPD.
Citera
2017-09-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
När det gäller klassisk psykedelia, så är det främst LSD som kopplas till HPPD. Ett av de verkliga toppnamnen inom psykedelisk forskning, dr David Nichols, har sagt att han inte känner till ett enda fall där man har kunnat påvisa kausalitet mellan psilocybin/psilocin och HPPD.

Stämmer att det är främst LSD det gäller men man kan inte utesluta psilocybin då det har rapporterats av folk, en del i den nämda tråden, som tror sig fått HPPD av svamp. Inte mycket forskning har gjorts i ämnet så det mesta man har att gå på är anekdoter.

Det jag vill få sagt är att man inte ska gå in i detta och tro att det är helt ofarligt både fysiskt och psykiskt. Man ska vara medveten om alla dess risker innan man ens börjar plocka.
Citera
2017-09-14, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Stämmer att det är främst LSD det gäller men man kan inte utesluta psilocybin då det har rapporterats av folk, en del i den nämda tråden, som tror sig fått HPPD av svamp. Inte mycket forskning har gjorts i ämnet så det mesta man har att gå på är anekdoter.

Det jag vill få sagt är att man inte ska gå in i detta och tro att det är helt ofarligt både fysiskt och psykiskt. Man ska vara medveten om alla dess risker innan man ens börjar plocka.

Har man inte förmågan att efterforska substanser man intar, tycker jag nästan att man förtjänar konsekvenser så att man kanske avstår i framtiden.

Själv varit drabbad av HPPD, det kom för två år sedan, idag är det nästan obefintligt.
Blev drabbad av ett ganska regelbundet LSD intag.
Skulle säga att HPPD är ett ickeproblem, var mer försiktiga med personlighetsförändring som jag har upptäckt hos andra individer.
Citera
2017-09-15, 13:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Goda nyheter med andra ord!
Att förvara de mörkt är inget problem, men hur gör man det så syrefritt som möjligt? Har försökt suga ut luft ur zip-påsarna och även tejpat, men luften lyckas leta sig in igen. Vill helst inte placera dem i frysen.
Jag kör men såna där burkar som har snäpplock och en gummilist.
http://www.ikea.com/ca/en/images/products/korken-jar-with-lid__0131000_PE285441_S4.JPG
Citera
2017-09-15, 14:52
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Har man inte förmågan att efterforska substanser man intar, tycker jag nästan att man förtjänar konsekvenser så att man kanske avstår i framtiden.

Själv varit drabbad av HPPD, det kom för två år sedan, idag är det nästan obefintligt.
Blev drabbad av ett ganska regelbundet LSD intag.
Skulle säga att HPPD är ett ickeproblem, var mer försiktiga med personlighetsförändring som jag har upptäckt hos andra individer.
Oh yes! Finns många som hamnat i halv psykoser och förlorat stor del av sin familj och vänner pga man har blivit "upplyst" eller funnit meningen med livet etc etc...
Senast redigerad av FelGud 2017-09-15 kl. 14:55.
Citera
2017-09-15, 18:41
Bannlyst
Käkat 4mg alprazolam idag utan tolerans.

Antar att det här skulle döda trippen rätt hårt.
Kan jag köra imorgon utan problem dock?
Citera
2017-09-16, 11:08
Medlem
https://i.imgur.com/FaFzfGI.jpg

Är detta något?
Citera
2017-09-16, 11:30
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate

Är detta något?

Jag säger ja. Har dock tagit någon bira så någon annan bör gröna dem innan du äter. Den till vänster är definitivt toppis. Högst troligt de andra med. Men jag är bara 99% säker här.

Så invänta en gröning till.
Citera
2017-09-16, 13:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate

Är detta något?

Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Jag säger ja. Har dock tagit någon bira så någon annan bör gröna dem innan du äter. Den till vänster är definitivt toppis. Högst troligt de andra med. Men jag är bara 99% säker här.

Så invänta en gröning till.
Vänstra är absolut en toppis.
Citera
2017-09-16, 15:17
Medlem
moskackas avatar
Blir mer och mer osäker på dessa ju mer jag jämför med bilder från nätet.. Är det toppisar? Skivorna är så ljusa, och färgen är inte lika matt som toppisarna från guider..

https://imageshack.com/i/pnkZK9Qvj
Citera
2017-09-16, 15:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moskacka
Blir mer och mer osäker på dessa ju mer jag jämför med bilder från nätet.. Är det toppisar? Skivorna är så ljusa, och färgen är inte lika matt som toppisarna från guider..

https://imageshack.com/i/pnkZK9Qvj
Ser inte alls ut som toppisar utan dom där små rackarna som man hittar på gräsmattor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in