Citat:
Men det var då själva... En till jubelidiot som envetet försvarar sin usla förmåga att identifiera svampar. Båda svamparna på fotot tillhör släktet Panaeolus. Det finns inte det minsta lilla tvivel om man faktiskt kan identifiera svampar, vilket du uppenbarligen inte kan. Dina argument/kännetecken du använder tyder på detta.
Jag tycker det här är tillräckligt allvarligt för att be alla som läser/ställer ID-frågor i denna tråden att i framtiden helt bortse från vad Eruannon säger.
Ni som identifierar svampar utan att själv ha koll gör andra björntjänster. Om ni inte vet med stor säkerhet så ge fan i att svara eller var tydliga med att ni inte är säkra. Om ni blir motbevisade av personer som verkligen har koll så medge att ni hade fel och inse att säkerheten ni kände är falsk och var försiktigare i framtiden. Ska det vara så förbannat svårt?
Med förbannade hälsningar
/Knarkkorven
Jag tycker det här är tillräckligt allvarligt för att be alla som läser/ställer ID-frågor i denna tråden att i framtiden helt bortse från vad Eruannon säger.
Ni som identifierar svampar utan att själv ha koll gör andra björntjänster. Om ni inte vet med stor säkerhet så ge fan i att svara eller var tydliga med att ni inte är säkra. Om ni blir motbevisade av personer som verkligen har koll så medge att ni hade fel och inse att säkerheten ni kände är falsk och var försiktigare i framtiden. Ska det vara så förbannat svårt?
Med förbannade hälsningar
/Knarkkorven
Jag trodde du var en respektabel och ödmjuk person.. Tydligen inte.. Diskussionen var redan avklarad utan din inblandning, du kanske skulle ta dig tid och läsa mitt senaste inlägg?
" Ursprungligen postat av "TheRickiestRick
Fetade: Och det är det mina damer och herrar som är förklaringen till varför Eruannon inte kan medge att han klantade till det, säger alltså inte att han ljuger utan snarare att försvarsmekanismerna gjort han immun mot fakta som inte stämmer med hans egen världsbild."
"Det kan mycket möjligt vara så! Snabb framgång kan leda till övermod och fördunkla ens bedömning."
Man kan tycka att med din kunskap och decennier av trippar borde vara mer lugn och behärskad som människa. Tydligen inte eftersom du reagear som någon förolämpat dig. Vad jag vet så är inte du ägaren till toppisarna så tagga ner. Du vet ingenting om mig eller vad jag kan om ämnet men ändå kallar mig för jubelidiot..
Du sjönk i mina ögon rejält..Med ditt inlägg så får du mig faktiskt att tveka ifall toppisar verkligen är så magiska och sjäsligt transformerande som många påstår. Du om någon borde framstå som ett gott exempel.